Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Het grote speelgoedtopic

In navolging van diverse Viva topics hierbij een centraal speelgoedtopic. Zo hebben we alle speelgoedvragen en -tips bij elkaar. Dus wil je weten welke spelletjes leuk zijn voor een kleuter, waar je op moet letten bij het kopen van een trampoline of wat leuk is als cadeautje van je neefje van 1 of je buurmeisje van 10, vraag het hier!


hoi hoi iedereen, sinterklaas komt er weer aan, hebben jullie al dingen gekocht? Vast wel haha
Ik heb gekocht voor:
4 jarige:
Sonic lego 76990
Pac man knuffel
Dessineo Leren Tekenen (2e hands)
Pokemon bal met 3 setjes erin en stickers

2 jarige:
2 keer haar lievelingsknuffel Happy horse eddy
Sylvanian family chocolade konijn
Emily happy horse groot
Deltas kijkboek - mijn eerste 1000 worden - Natuur
Poppenhuis konijnenhok + woonkamer van Goki

Ik wil voor mijn zoon nog 'magneten'  halen zoals hij dat noemt. Daar speelt hij het liefste mee op school. Lijkt op Magna tiles. Maar wat zijn die duur.

Iemand alternatieven die goed werken?

Wij zijn gestopt met individuele cadeaus met Sinterklaas (behalve de pyjama's oid).
Sinterklaas doet allemaal cadeautjes in de zak en die mogen ze met elkaar delen. Dat de ene het ene speelgoed interessanter vindt en de ander het andere, dat kan natuurlijk. Maar het kan ook dat 2 of 3 van de kinderen hetzelfde leuk vinden en dan is het gewoon een cadeau voor 'met zijn allen'. We hebben zowel in oktober als november namelijk ook al kinderverjaardagen gehad.

Dit jaar ben ik van plan te geven:
* Switch spel Super Mario Wonder
* Grote doos met loombandjes
* Sorteerbak voor diamond painting
* Pyjama of voetbaltenue (voor elk kind iets)
* Een doosje of boek met filosofie vragen voor kinderen
* Misschien nog een Paw Patrol item / kindermicrofoon als ik dat goedkoop kan kopen via Marktplaats

(kids zijn 5, 7 en 8. De jongste twee geloven nog)

Wij hebben ook al genoeg in huis voor Sinterklaas voor onze 4 (over 3 maanden 5) jarige. 

  • Tiptoi startset
  • Koptelefoon 
  • Een klein doosje Lego van Gabie's dollhouse (we hebben ook nog 2 kleine friends doosjes liggen, maar ik denk dat we die nog even bewaren)
  • Een Play-Doh klei pers ding

Daar komt ook nog een cadeautje van opa en oma en van mijn werk bij, dus dan is het een behoorlijke stapel.

Hier ook al klaar voor sinterklaas. Hier een keukentje gekocht met wat aanvullingen. Oma's en opa hebben ook al alles binnen (vooral duplo, een spelletje en een dekbedovertrek van bumba).

Ik moet alleen nog de kerstcadeautjes kopen. Doe ik denk ik volgende week. Dat worsen vooral knutselspullen (vingerverf, klei potloden enz) en een boek. 

Ik ben nog op zoek naar een leuk voorleesboek (voor een peuter). Jullie tips? 

Ik kan mij herinneren van de basisschool dat er een leerkracht was die uit een boek voorlas waar verschillende korte thema's in voorkwam. Zoals een kort verhaaltje over sint, pasen, vakantie enz. Geen idee welk boek. Komt dit iemand bekend voor? 

Bailey26 schreef op 15-11-2023 om 17:24:

Ik ben nog op zoek naar een leuk voorleesboek (voor een peuter). Jullie tips?

Ik kan mij herinneren van de basisschool dat er een leerkracht was die uit een boek voorlas waar verschillende korte thema's in voorkwam. Zoals een kort verhaaltje over sint, pasen, vakantie enz. Geen idee welk boek. Komt dit iemand bekend voor?

De Gruffalo is sowieso een leuk boek. Diverse verhaaltjes ken ik niet maar het gouden Fiep boek heeft dat ook.

Bailey26 schreef op 15-11-2023 om 17:24:

Ik ben nog op zoek naar een leuk voorleesboek (voor een peuter). Jullie tips?

Ik kan mij herinneren van de basisschool dat er een leerkracht was die uit een boek voorlas waar verschillende korte thema's in voorkwam. Zoals een kort verhaaltje over sint, pasen, vakantie enz. Geen idee welk boek. Komt dit iemand bekend voor?

Lekker weertje koekepeertje - Carry Slee?

De boeken over Agent en Boef (uit mijn hoofd: van Kees de Boer en Tjibbe Veldkamp) En de boeken van (Ingrid en) Dieter Schubert. 
Het grote Jip en Jannekeboek was hier ook een succes, al moest ik wel uitleggen wat een asbak was . Floddertje is trouwens ook leuk.

Bedankt voor de tips. Ik ga de boeken eens bekijken. 

Bailey26 schreef op 15-11-2023 om 17:24:

Ik ben nog op zoek naar een leuk voorleesboek (voor een peuter). Jullie tips?

Ik kan mij herinneren van de basisschool dat er een leerkracht was die uit een boek voorlas waar verschillende korte thema's in voorkwam. Zoals een kort verhaaltje over sint, pasen, vakantie enz. Geen idee welk boek. Komt dit iemand bekend voor?

Heb je al boeken van Boer Boris? (is ook een theater voorstelling van)
De mol die wil weten wie er op zijn hoofd heeft gepoept (is ook een theater voorstelling van)
De gele ballon, voor als je zelf verhaaltjes wilt verzinnen

Ik ben een beetje een stille meelezen, maar begin 1 januari weer icm dry january en februari

Nicole123

Nicole123

27-11-2023 om 12:25 Topicstarter

Marielouisa schreef op 14-11-2023 om 20:54:

Ik wil voor mijn zoon nog 'magneten' halen zoals hij dat noemt. Daar speelt hij het liefste mee op school. Lijkt op Magna tiles. Maar wat zijn die duur.

Iemand alternatieven die goed werken?

Playmags hebben wij. Sterkere magneten dan Magnatiles (wel belangrijk vind ik, want het dondert nog best snel in elkaar) en een stukje goedkoper. Wel nog steeds flink duur als je een grote set wil en een grote set is wel aan te raden (minstens 100, veel vierkantjes).

Nicole123 schreef op 27-11-2023 om 12:25:

[..]

Playmags hebben wij. Sterkere magneten dan Magnatiles (wel belangrijk vind ik, want het dondert nog best snel in elkaar) en een stukje goedkoper. Wel nog steeds flink duur als je een grote set wil en een grote set is wel aan te raden (minstens 100, veel vierkantjes).

is die playmags veel beter dan magnatiles? want we hebben nu die 100 set magntiles in huis voor zondag, dan vieren we het, anders ruil ik hem nog om voor die playmags

Nicole123 schreef op 27-11-2023 om 12:25:

[..]

Playmags hebben wij. Sterkere magneten dan Magnatiles (wel belangrijk vind ik, want het dondert nog best snel in elkaar) en een stukje goedkoper. Wel nog steeds flink duur als je een grote set wil en een grote set is wel aan te raden (minstens 100, veel vierkantjes).

https://mooiemama.com/magnetic-tiles-vergelijkingsblog/#Overall_conclusie

hier wordt je ook niet wijzer van

Nicole123

Nicole123

01-12-2023 om 11:40 Topicstarter

Marielouisa schreef op 30-11-2023 om 23:56:

[..]

is die playmags veel beter dan magnatiles? want we hebben nu die 100 set magntiles in huis voor zondag, dan vieren we het, anders ruil ik hem nog om voor die playmags

Wij hebben alleen Playmags, dus ik kan het niet vergelijken. Maar wat ik ervan lees zijn Magnatiles ook prima hoor. Het verschilt allemaal niet heel veel denk ik en het is maar net waar je op let welke als beste eruit komt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.