Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Bosbes

Bosbes

04-01-2018 om 14:49

Hoe 16e verjaardag vieren (kleine kamer)

Mijn dochter wordt binnenkort 16.
Na een periode van wat minder sociale contacten heeft ze nu best veel vrienden: op school en bij een bepaalde vereniging.
Ik heb dochter gevraagd na te denken hoe ze haar verjaardag wil vieren en met wie. Ze denkt dat het vooral gezellig samenzijn (chillen) moet worden. Waarschijnlijk nog met avondeten erbij (pizza's halen of zo), muziek aan. De ouders grotendeels weg of boven. Prima! Ik hoop dat het leuk wordt.

Maar...we hebben een normale doorzonwoning en niet erg veel ruimte beneden. Ze wil voor haar feest liefst zo'n 16 mensen uitnodigen. We willen dat graag faciliteren maar zou dat kunnen in een bescheiden woonkamer? Het wordt echt krap.
Hoe doen anderen dat?
Eventueel kunnen we nog aan mijn ouders vragen of het daar kan (wel echt grote kamer) maar ik vind het op zich ook jammer omdat er toch al nooit vrienden van onze kinderen bij ons thuis komen op de een of andere manier. Dus ik zit een beetje met twijfels. Iemand ideeën?

V@@s

V@@s

04-01-2018 om 16:32

mijn ervaring is dat het past

Pubers op een feestje hebben niet zoveel ruimte nodig. In de kleine kamer hier past ook alles wat mijn kinderen organiseren.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-01-2018 om 17:00

Kamer uitruimen

Beetje schuiven met meubels, even wat naar boven verhuizen. Een paar van die hoge statafels erbij. Niet te ingewikkeld doen met eten, genoeg snaaivoer en drinken op het aanrecht. Musschien een partytent achter zetten met vuurkorf of terraskachel?

Pennestreek

Pennestreek

04-01-2018 om 17:04

Tuurlijk past dat

En vast niet iedereen komt, dat scheelt al wat. Verder inderdaad vooral tafel langs de muur ipv in het midden van de kamer, en daarop het eten en drinken uitstallen, met plastic bekertjes en bordjes. Pizza kun je uit de doos/met je handen eten, sterker nog, dat schijnt zo te horen .
Je kunt ook nog wat kussens op de vloer leggen misschien (hangt af van je vloer, hier heeft de vloerverwarming het begeven, dus die koude plavuizen zijn even geen optie). Meer hebben ze niet nodig hoor.

zebra

zebra

04-01-2018 om 17:37

zoveel mogelijk opruimen

en aan de kant schuiven, zoals hierboven al genoemd is.
Vorig jaar heeft onze zoon, werd toen 18, een feest gegeven voor zo'n 20 mensen. Hiervoor wel een partytent gehuurd met terrasverwarmers, statafels en nog wat spullen. Ook de bbq ging nog aan met vooral saté en wat hamburgers.

Marjoleine64

Marjoleine64

04-01-2018 om 18:17

Natuurlijk past dat

Mijn zoon woont met een paar vrienden in een niet te groot jaren-zestig rijtjeshuis (studenten). Daar hebben ze een kerstdiner voor 19 man gehouden vorige week, en iedereen kon zitten! Uiteraard wel met bord op schoot, maar dat is dus geen enkel probleem.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-01-2018 om 19:10

Bosbes

Wat noem jij krap?

Tango

Tango

04-01-2018 om 19:36

Past best

Als jullie zelf een verjaardag vieren, hoeveel mensen nodig je dan uit? Zijn er w.s. ook al gauw zoiets. En inderdaad, pubers hebben nog minder ruimte nodig. Meubels aan de kant, wat sta-tafels, evt. klapstoelen als ze toch willen zitten. Dan past het best lijkt me.
Evt. kan je een zaaltje huren, maar daar zitten natuurlijk kosten aan. Hier deden we dat wel, want dochter nodigde zeker een man of 30 uit met haar 16e verjaardag. Gelukkig konden we vrij goedkoop de voetbalkantine van de club waar zoon voetbalt afhuren.

Bosbes

Bosbes

04-01-2018 om 19:57

Fijne reacties!

Bijna iedereen eensgezind dus! Ik had misschien gedacht dat ik het toch aan mijn ouders moest vragen. Hebben we wel eens vaker gedaan bij bijzonderder verjaardagen.
Er zitten leuke ideeën tussen. Huren van partytent /terrasverwarming, ja waarom niet? Even uitzoeken, misschien wel leuk! Nog wat stoelen erbij toveren of inderdaad grote kussens als dat lukt...een matras misschien...

Kaaskopje, krap heb ik het dacht ik niet genoemd, maar wel 'bescheiden'. Het is zo'n standaard-rijtjeswoning. Niets mis mee. Ik geef toe dat ik van huis uit groter gewend ben.
Gewoon zitdeel met twee boekenkasten en een driezits-bank ervoor, nog twee stoelen, nauwelijks ruimte voor tafeltje daartussen. Richting achterdeur past een best grote tafel. Om het hoekje de open keuken.
Niet piepklein maar met zeker 16 jongeren ook niet dat je je erg vrij kunt bewegen...

We gaan er iets moois van maken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.