Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
bliksem

bliksem

18-08-2009 om 09:23

Ik ben een onzekere moeder...

Ik baal er van dat ik een ontzettend onzekere moeder ben!!
Mijn zoon is nu 7 en zit in groep 3 en nog kan ik niet met sommige dingen omgaan. Bijvoorbeeld als ik zie dat iemand iets niet leuk vind wat hij doet , als hij (even) alleen staat , als hij ruzie heeft etc.
Ik weet dat het erbij hoort en dat geen één kind nooit die dingen meemaakt , maar ik kan het niet loslaten.
En ondanks dat kindlief (bijna) elke vrije middag wel een vriendje/vriendinnetje over de vloer heeft blijf IK onzeker, dat is toch stom??!!

Ben al bij een maatschappelijk werkster geweest en het enige wat ik geleerd heb is dat ik me goed moet beseffen dat mijn gedachten niet reeël zijn , maar ja ik kom er dus niet vanaf.

Maar door mijn onzekerheid wordt mijn kind er ook niet zekerder op , dus ik wil er wel graag vanaf.
Wie herkent dit en weet de oplossing??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

18-08-2009 om 11:11

En een psycholoog?

Ik weet niet wat het maatschappelijk werk kan betekenen, maar je kunt ook naar een psycholoog gaan en je probleem aankaarten.

Bieke

Bieke

20-08-2009 om 08:34

Een baan e.d.

Ben ook van nature zo onzeker en piekerig maar omdat ik een baan heb en daarnaast ook nog veel andere verplichtingen heb heb ik geen tijd om over dat soort dingen te piekeren.
Mijn advies is dan ook, zorg dat je van alles om handen hebt.

kaatje43

kaatje43

21-08-2009 om 16:46

Je bent het meest kwetsbaar in je kinderen

Ik vind het niet zo gek, hoor. Tuurlijk wil je het liefst dat je kinderen het altijd naar de zin hebben, blij zijn. Als je ziet dat ze, voor jouw gevoel dan, alleen gelaten worden, is dat niet leuk. Ik herken dit wel. Ik zeg dan tegen mezelf dat er zat momenten zijn dat hij wel gezellig met anderen speelt. Probeer het iedere keer bewust te relativeren. Waarschijnlijk zit jij er meer mee dan hij.

huilende

huilende

23-08-2009 om 21:38

Maatschappelijk werk

Je hebt het over dat je bij maatschappelijk werk bent geweest. Maar wat heb je daar gedaan. Heb je ook een cursus gedaan of alleen een gesprek? Ik heb het namelijk ook, alleen huil ik snel bij serieuse gesprekken. Ik ga nu een cursus doen. Emoties in de hand, RET, heet het. Heb jij ook zoiets gedaan en heeft het niet geholpen of heb je verder niets gedaan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.