Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-02-2019 om 18:17

Intertoys en de consumenten(woede)

Intertoys is failliet. Volgens een krant van de week mede doordat het een zeer 'sleets' merk was geworden. Dat geloof ik ook wel ja. En dan daarnaast Kruidvat en Action die volop prullaria verkopen, en bol.com die alles thuisbezorgt bij de drukke ouders. Jammer, een echt mooie en sfeervolle speelgoedwinkel is een genot. Kennen jullie er een in jullie omgeving ?

Net op teletekst - in Amstelveen werd personeel bespuugd en kon een vechtpartij net worden voorkomen. Grote irritatie vanwege de in te leveren cadeaubonnen. Arme medewerkers - dat gun je ze niet !! Het management kapt ermee en de klanten kotsen je uit. Bah.


Angela67

Angela67

23-02-2019 om 18:26

Enkele winkels

Schijnen eerder dicht te zijn gegaan. Terecht, je wil inderdaad je personeel hier niet aan blootstellen!
Gr Angela

Yanea

Yanea

23-02-2019 om 18:28

Jammer

Ik geloof niet dat het merk achterhaald is. Wat er gebeurt, is dat mensen in de winkel het speelgoed komen bekijken en vervolgens online zo goedkoop mogelijk bestellen. Intertoys kan niet goedkoper, want die moeten de huur, het lich en, het personeel betalen.
En zo helpen we zelf de middenstand om zeep.

Floria

Floria

23-02-2019 om 19:55

speelgoedwinkels

"Jammer, een echt mooie en sfeervolle speelgoedwinkel is een genot. Kennen jullie er een in jullie omgeving ?"

De meeste mensen bedoelen dan zo eentje met houten speelgoed, denk ik?

Ik vond daar niet per se iets aan. Sowieso is hout veel te inflexibel bij het spelen en ook nog eens duur. Ik ben er wel eens kruisingen voor de houten treinbaan gaan halen. Best duur. Omdat er nooit klanten zijn, word je altijd gevolgd/aangesproken, dat vind ik ook vervelend.
Aan de andere kant ben je wel heel snel van je houten speelgoed af op Marktplaats.

Ik vind ook niet per se iets van andere soorten speelgoedwinkels, trouwens. Behalve als overal muziek of geluid is.

Caesar

Caesar

23-02-2019 om 20:17

Yanea

“En zo helpen we zelf de middenstand om zeep.”

Nee hoor, er komt gewoon een andere middenstand, en veel minder fysieke winkels. De ondernemers die dat begrijpen doen prima zaken. Anderen krijgen het inderdaad heel moeilijk.

mooie winkel

Nou, ik ken wel zo'n mooie winkel: de Ommekeer in Badhoevedorp. Niet alleen maar verantwoord houten spul, ook verantwoord plastic spul . En buitenspeelgoed en ontzettend mooie loopfietsjes. Verhuur van (buiten)speelgoed voor feesten en partijen, mooie (dure..) verkleedkleren, knutselmateriaal en boeken.
Ik vermoed bij de eigenaren een antroposofische insteek, maar er is gelukkig ook voor de niet-Steineradepten genoeg te genieten.

Maar ook ik was vandaag bij de Intertoys omdat er nog een flink bedrag aan cadeaukaarten in de la bleek te liggen. Bij de grote vestiging bij mij in de buurt had men al een briefje op de deur gehangen dat vanwege de massale toeloop het computersysteem erg traag was en de wachttijden opliepen. Dat bleek inderdaad het geval, al viel het nog redelijk mee op het moment dat wij er waren in de ochtend. Iedereen gedroeg zich keurig, daar bij ons in de achterstandswijk. Kom daar in het sjieke Amstelveen maar eens om!

Overigens is de andere, kleinere, Intertoysvestiging bij mij in de buurt (Osdorpplein) altijd behoorlijk druk geweest. Maar goed, misschien is onze buurt niet representatief, of, en dat kan natuurlijk ook, de kleinere cadeaus worden - met de kinderen in het kielzog - in de winkel aangeschaft, de grotere cadeaus komen van internet.Hoe dan ook, als ik daar wat kocht moest ik gewoonlijk in een rij aansluiten.

Groeten,

Temet

Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-02-2019 om 21:57

Mooie speelgoedwinkel

Nee, dan bedoel ik niet perse hout hoor. Gewoon een winkel waar veel aandacht wordt besteed aan de collectie en de presentatie daarvan. Toen ik hierover nadacht, kwam een herinnering van lang geleden boven. Speelgoedwinkel in een achterafstraatje in een stadswijk. De ene etalage was gevuld met een gedekte poppentafel met porselein speelgoedservies, aan tafel zaten allemaal mooie poppen. Prachtig. In de andere etalage reed een miniatuurtrein door een berglandschap. Kinderen van nu kennen dat van intratuin

Dees

Dees

23-02-2019 om 21:57

Overgenomen

Bij ons viel het saldo op de cadeaukaart mee. Onze zoon hoorde op de radio dat vandaag de laatste dag was en gaf aan dat hij naar de winkel wilde

Ik voelde de bui hangen en heb voor dat kleine bedrag die kaart overgenomen.

Pennestreek

Pennestreek

23-02-2019 om 23:45

Hier blijft ie

Hier hebben we een franchise, en die blijft. Het is nog niet bekend onder welke naam. Bonnen inleveren ging idd moeizaam omdat ‘het systeem vastliep’. Had ik zelf geen last van trouwens, die tijd hebben wij inmiddels achter ons liggen. Was er voor een cadeautje voor een nichtje, gewoon met pin betaald.

Vind het wel jammer, zo’n speelgoedwinkel heeft toch iets magisch voor kinderen...!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

24-02-2019 om 00:06

Hier niet

Het was hier helemaal niet druk bij Intertoys. Jongste had nog een cadeaubon van 10 euro dus die heeft ze uitgegeven. Er stond een persoon voor ons bij de kassa en max 6 klanten in de rest van de winkel. De mevrouw voor ons vertelde wel dat in het nabijgelegen dorp de winkel dicht was.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-02-2019 om 01:03

En hier online

Ik had een vooruitziende blik heb eerst geprobeerd om de bonnen online in te wisselen en dat ging gelukkig prima.

Er zijn in de nabije omgeving 5 Intertoys. Ik vermoed dat dat wat veel van het goeie is. Hopelijk komt er 1 mooie winkel voor terug. Het heeft inderdaad wel iets magisch zo'n winkel, al groeien we er hier wel langzaam uit. Voor het eerst dit jaar geen megaberg cadeau’s op 5 december, maar een paar dure gadgets. Weer een fase afgesloten.

Tienie

Tienie

24-02-2019 om 06:50

mooie speelgoedwinkel

Mijn kinderen zijn al enkele jaren uit het speelgoed, maar ik begrijp wel wat er bedoeld wordt met een mooie speelgoedwinkel.
Wij waren afgelopen zomer in Londen. Daar zit Hamleys, een grote speelgoedwinkel waar enorm veel mooi uitgestald wordt. Heel uitnodigend. Ik las in de krant dat dit zou helpen, en in de winkel dan zuilen opstellen waar je speelgoed ook meteen online kan bestellen. Misschien niet 5 speelgoedwinkels in een bepaalde omgeving, maar 1 of 2 die dan behoorlijk wat oppervlakte hebben.
Wij hebben hier in de stad ook een winkel zitten die verkoopt enerzijds porselein serviesgoed, allerlei beeldjes, maar ook klassiek speelgoed. (allerlei beren, smurfen, diertjes en ook houten speelgoed.)

eens met Cesaer

We kunnen nu wel roepen dat we door online aankopen te doen de middenstand om zeep helpen. Maar we kunnen er ook vanuit gaan dat online kopen niet meer weg gaat. Beter denken we na over handigere pakketbezorging (de buren worden het ook wel eens zat om voor iedereen pakjes aan te nemen) en vooral wat er met de winkelstraten in de steden moet gebeuren.
Ik vind het onbegrijpelijk dat gemeentes daar geen plannen voor hebben. Nu staan er ook op A-locaties vaak panden leeg of zitten er tijdelijke (alles-voor-2-euro troep) winkels in. Waarom niet een deel van de winkelpanden ombouwen tot appartementen? Zo worden winkelstraten ook buiten de openingstijden van winkels meer levendig.
In Den Haag staat nu onder andere het tamelijk nieuwe pand van Marks &Spencers leeg.Er heeft een paar maanden een outletstore gezeten maar die is nu ook weg. Ik ben heel benieuwd wat de plannen daarvoor zijn. Een vergelijkbare winkel komt er vast niet voor terug. Na het faillissement van V&D hebben ook veel panden leeggestaan en het is maar zeer de vraag of Hudson Bay dat in Nederland nog steeds niet winstgevend is er over paar jaar nog is.

Triva

Triva

24-02-2019 om 09:32

Alkes

Idd die pakjes. Afleveren bij een afhaalpunt of https://www.postnl.nl/campagnes/pakket-en-briefautomaat/ die nu ook bij een tankstation staat.

Triva

Triva

24-02-2019 om 09:36

Ook wij waren

deze zomer in Hamleys. Niet van plan om iets te kopen maar toch drie dingen gekocht.

Overal demonstraties van speelgoed: ja zó verkoop je dat!

Dees

Dees

24-02-2019 om 09:50

Keuzes

Ja dat is inderdaad iets wat echt wel een punt is ze verkopen niet. En de keuze is erg beperkt tot de duurdere merken. Biedt van alles wat af.

Afgelopen week was ik nog in de Intertoys ik wilde een kinderboek kopen daar het boek was 18 euro, ik vond het erg prijzig en twijfelde erg. Toch eens bij bol gekeken, 16 euro inclusief bezorging. Ja sorry maar dat is hetzelfde met de Lego, dan gillen ze in de aanbieding voor en dan zie je dat een set voor 80 euro (in de aanbieding) bij Intertoys op internet al snel voor 60 euro verkocht wordt. Ja sorry dan ben je mij kwijt.

Bij ons gaat het trouwens andersom, wij speuren vaak internet af voor speelgoed wat ons kind leuk vindt en gaan dan weleens naar de winkel als we toch in de buurt zijn. 9 van de 10 keer ligt het er niet.

Yanea

Yanea

24-02-2019 om 10:03

Dees

Jij beschrijft precies het probleem: wel lekker in een winkel kijken en voelen aan de artikelen, maar niet willen betalen voor wat het kost om een winkel te hebben waar je kunt kijken of voelen.

@Emma

@Emma

24-02-2019 om 10:15

Kijken en voelen bij Bol

En dan alles gratis retourneren wat je niet zint. Ook dat is een serieus probleem. Was laatst nog in het nieuws.

Caesar

Caesar

24-02-2019 om 10:34

Yanea

“Jij beschrijft precies het probleem”

Misschien is er geen probleem. Ondernemers die onvoldoende met de veranderende wereld meebewegen, gaan het heel moeilijk krijgen. Velen gaan het niet redden. Maar dat is altijd al zo geweest. Overigens hoeft echt niet elke winkel zonder fysieke winkel. Maar je moet wel ergens in onderscheiden. Een pandje huren en het speelgoed opstapelen terwijl je niet de goedkoopste bent, dat model werkt dus niet meer.

Watervrouw

Watervrouw

24-02-2019 om 10:46

Intertoys

Bergen geld heengebracht en veel tijd in doorgebracht maar eigenlijk alleen omdat er hier weinig tot geen andere speelgoedzaken zijn. Maar wat een suffe winkel, dat cadeaupapier alleen al, zo saai en jarenlang hetzelfde. Mijn dochter moest eens, toen ze net zindelijk was, heel erg naar de wc maar dat mocht niet, moesten we maar ergens anders doen. Ik begrijp het verhaal erachter maar jeetje een zaak waar zo veel kleine kinderen komen! Ik heb er ook altijd een koffiehoekje gemist, toch heerlijk als je even een kop koffie kan drinken en dat de kinderen lekker alleen kunnen neuzen. Tot mijn eigen verbazing heb ik enige tijd geleden al eens alle cadeaukaartjes uitgezocht en opgemaakt zodat we nu niet hoeven te stressen.

Yanea

Yanea

24-02-2019 om 10:55

Caesar

Heb je mijn bijdragen uberhaupt wel gelezen? Je reactie slaat namens nergens op.
Bol.com gaat vanzelf de prijzen verhogen als er geen reden meer is om goedkoper te zijn dan de winkels (omdat er gern winkels meer zijn) en als de verzendkosten van de retourzendingen de pan uit rijzen.

En Bart Smit?

Ik lees dat die is overgenomen door Maxi Toys? Bart Smit, Intertoys, allemaal van de Blokker Holding. Ik vermoed dat er het komende jaar meer winkels dicht gaan. Blokker lijkt me ook niet erg winstgevend.
Wie nog cadeaubonnen heeft liggen, vandaag kunnen ze nog ingeleverd worden.

Maxi Toys, had ik nog nooit van gehoord maar ben ook al lang uit het speelgoed. Ook de cadeautjes voor verjaardagen zijn steeds minder "echt" speelgoed. Mijn neefjes en nichtjes zie ik voornamelijk met een ipad.
Boeken hoeven ze ook amper, hoogstens in de peuter-kleuterleeftijd. Bij de bibliotheek komen ze ook amper, die is bij ons al ergens anders ondergebracht, in het klein.

Yanea

Yanea

24-02-2019 om 11:18

Bordspellen en zo

Hier nog zat kinderen die lego of playmobile voor hun verjaardag vragen. Om te kunnen bouwen naast Minecraft. Pubers willen nog vaak bordspelen hebben. In de ban van de Ring, Monopolie Avengers, iets met Dokter Who ...

Dees

Dees

24-02-2019 om 12:02

Yanea

Nee dat is het probleem niet. Ik gaf al aan dat wij meestal dus online kijken voor artikelen en vaak probeer ik ze in de winkel te vinden maar zijn ze er vaak niet of veel duurder.

Bo

Bo

24-02-2019 om 12:08

beleving

Beleving is toch het nieuwe toverwoord? Intertoys was niet meer dan een dozenschuiver. Je kon er niets zien, vastpakken of uitproberen. Dat is niet meer van deze tijd. Zoals ze het bij Hamleys doen, met veel demonstraties, dat creëer je de juiste sfeer en beleving. Of bij Harrods. Dat moet je gewoon iets kopen, dat doen ze goed!
--> terwijl je veel Hamleys spul ook bij Ali kunt kopen voor een fractie van de prijs.

Gevolg is wel dat de winkeloppervlak fors omhoog moet. Beter een paar hele grote speelgoedwinkels, dan in elk winkelcentrum een kleintje. Voor een bijzondere winkel zijn mensen echt wel bereid om een stukje te rijden.

@Emma

@Emma

24-02-2019 om 12:10

Yanea

"Bol.com gaat vanzelf de prijzen verhogen als er geen reden meer is om goedkoper te zijn dan de winkels (o...."
Dat is te hopen. Wie weet gaan ze dan ook wel wat aan de arbeidsomstandigheden doen, ik zie dat somber in. Maar ja, de arbeidsomstandigheden in de fysieke winkel in Amstelveen waren ook niet best gister

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-02-2019 om 12:19

Ik snap het niet.

Ongeduld vanwege de lange rijen snap ik. Maar waar is je beschaving gebleven als je agressief wordt, gaat lopen dreigen en spuwen!

Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was, maar ik heb toch sterk het idee dat dreigen en agressie veel erger is geworden de laatste jaren.

Yanea

Yanea

24-02-2019 om 12:32

Sally

Misschien omdat mensen nog boos zijn om de kadobonnen van de V & D waar ze naar konden fluiten?

En Dees: wat voor jou geldt, geldt niet perse voor de rest van Nederland.

Yanea

Dat is een verklaring maar geen excuus. Waar haal je het vandaan om het zaterdagmeisje van 16/17 te bedreigen, uit te schelden etc. in het bij zijn van kinderen? Dan ben je toch wel een tokkie...

Ad Hombre

Ad Hombre

24-02-2019 om 12:52

Annaniem

"Dan ben je toch wel een tokkie..."

Als er een ding is waar we in Nederland nooit gebrek aan hebben zijn het wel Tokkies.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-02-2019 om 13:00

Ad Hombre

Ik weet niet of we "nooit" gebrek aan Tokkies hebben gehad, maar ik heb wel het gevoel dat het door de jaren heen steeds erger wordt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.