Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Emmy Schoenmakers

Emmy Schoenmakers

21-05-2009 om 13:54

Invloed ouderlijke echtscheiding op je eigen relatie

Voor het plaatsen van dit bericht heb ik toestemming gekregen van de forumredactie!

Door de Universiteit van Utrecht wordt onderzoek gedaan naar de invloed van het meemaken
van een ouderlijke echtscheiding (als kind) op het hebben van een romantische relatie (op volwassen leeftijd).

Momenteel zijn we nog hard op zoek naar mannen van 30 jaar of ouder die willen deelnemen.
En mannen of vrouwen van 30 jaar of ouder waarvan de ouders gescheiden zijn.

Het onderzoek is te vinden op:
http://www.tinyurl.com/uu-onderzoek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera

Vera

21-05-2009 om 17:37

Ingevuld!

Hij is wel lang hoor, maar goed.

Groetjes van Vera

Tip?

Misschien is het ook nog eens de moeite om te onderzoeken wat het effect is op het hebben van een romantische relatie bij mensen die kun kindertijd hebben doorgebracht met NIET gescheiden ouders die een slechte relatie hadden....
(soms is een scheiding nog niet zo'n slecht optie namelijk)

Bellefleur

Bellefleur

26-05-2009 om 08:50

Triple,

Je haalt me de woorden uit de mond. Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik dit draadje las.

Beetje o.t. bellefleur

Ik heb er in mijn pubertijd nog wel aan getwijfeld of ik zelf wel een liefde- en respectvolle relatie zou kunnen aangaan door het slechte voorbeeld van mijn ouders. Maar gelukkig is dat allemaal dik in orde gekomen!

Bellefleur

Bellefleur

28-05-2009 om 09:08

Triple

Ik ook. Al moet ik er soms wel hard voor werken! Vooral dat respectvol. Dat heb ik thuis niet mee gekregen!

Primavera

Primavera

29-05-2009 om 14:54

Een paar opmerkingen over de vragen

Er wordt bij de vragen stilzwijgend van uit gegaan dat je ouders één keer scheiden, terwijl een deel dat ook meerdere keren doet en de eerste scheiding nou niet altijd de meeste impact heeft.
Er wordt gevraagd of je tijdens een eerdere relatie al samengewoont hebt en ik vraag me af wat voor gewicht hier aan gehangen wordt. Ik ken namelijk heel veel mensen die tijdens hun studentetijd met hun vriendje de woning deelden en eventueel met andere studenten erbij, maar dat is toch van een andere orde dan besluiten om samen te wonen als alternatief voor trouwen. Er wordt in de vraagstelling geen onderscheid gemaakt in deze twee vormen van samenwonen.
Groetjes Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.