Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Jeugdzorg 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leen13

Leen13

27-06-2018 om 11:40 Topicstarter

VT alleen tegen ouders, hoe dan ook

http://www.marysjabbens.nl/blog/de-grond-zakte-onder-mijn-voeten-vandaan/

"Wat onze dochter vertelde was zo heftig en niet normaal voor die leeftijd, dat ik zelf het AMK heb gebeld, nu heet dat Veilig Thuis. Het AMK vertelde niets voor mij te kunnen betekenen. “Mevrouw, u moet dit maar oplossen met de school.”

"Na een paar dagen kregen wij een telefoontje van het AMK. Mijn man en ik waren verbaasd omdat het AMK niets wilde doen met onze zorgen. Toen de twee dames van jeugdzorg Amsterdam bij ons op de bank zaten, vertelden ze ons dat de school een melding had gedaan… Wat?? Excuse me? De school??

Dit was de wereld op zijn kop."

Leen13

Leen13

28-06-2018 om 17:00 Topicstarter

Oproep inbreng waarheidsvinding - tekenen en deelnemen

Ouders en advocaten hebben een alternatief plan opgesteld om de rechtspositie van ouders en kinderen te verbeteren. De overheid laat zich daar maar moeizaam bij betrekken en er ligt een door ambtenaren gemaakt concept met zachte sector taal zonder rechtswaarborgen.

https://petities.nl/petitions/waarheidsvinding-en-rechtsvinding-in-de-jeugdbescherming?locale=nl

De petitie met het alternatieve voorstel kan nog handtekeningen gebruiken.

"Resultaat:

De behandeling blijft bij de Cie J&V
Punt 2 van de Petitie (hoorzitting ouders en organisaties) is al overgenomen (rondetafelgesprek).
Tot zover dit overzicht.

ACTIES

Wij zullen niet de enige zijn die uitgenodigd zullen worden voor het (openbare) rondetafelgesprek. Ook aan de Raad voor de Kinderbescherming, Jeugd Instituut, AMHK (h.o.d.n. “Veilig Thuis”) en nog anderen zal gevraagd worden een woordvoerder te sturen.

Aan onze kring zal naar verwachting gevraagd worden uit verschillende groepen een vertegenwoordiger voor te dragen. Als blok Ouders komen wij te staan tegenover het blok Kinderbeschermers, het blok dat verantwoordelijk is voor de Babylonische spraakverwarring rond het thema “Waarheidsvinding” (of, inmiddels: “feitenonderzoek”).

Ik stel voor om op korte termijn met een aantal woordvoerders of opiniemakers uit onze kring bijeen te komen om ons voor te bereiden op deze confrontatie.

OPROEP

Ik roep iedereen die wil meedenken of een inbreng wil voorstellen op, zich te melden per e-mail op het adres: [email protected]

Ik zal daarna een agenda voorbereiden en een vergaderaccommodatie zoeken.

Leen13

Leen13

30-06-2018 om 00:20 Topicstarter

Vervolg uithuisgeplaatst kind van Australische expats

https://www.change.org/p/julie-bishop-femke-halsema-please-free-australian-expat-child-from-forced-adoption-in-amsterdam-holland/u/22943316

En nooit kunnen terugkeren op je foute schreden. Ook niet als al lang duidelijk is dat zaken hier enorm uit de hand zijn gelopen. En maar je gelijk blijven halen. Op kosten van een kind dat helemaal klemgezet wordt door de zogenaamde 'jeugdbescherming'.

"JUN 29, 2018 — Yesterday we were informed that Martin has been switched between institutions for what we count to be the fourth time within 5 months. It sadly appears Dutch social services are having great difficulty handling his autistic traits. One of the symptoms autistic children often have is “separation anxiety” regarding their parents, and this is a symptom we now understand Martin clearly has. To separate a child with separation anxiety from the parents they are attached to for 5 months without a single visit, is the height of inhuman cruelty with the significant risk of worsening that separation anxiety, as well as adding post-traumatic stress disorder and physical health risks. Indeed we are now also informed that Martin is unfortunately experiencing a range of immune system type illness, with tonsil, ear and stomach infections all at the same time."

Leen13

Leen13

30-06-2018 om 15:10 Topicstarter

Vervolg gezin

http://svensnijer-essays.blogspot.com/2018/06/perverse-prikkel-of-pervers-systeem.html

Met een messcherpe analyse weer van Sven Snijer. In Nederland weet men het verschil tussen een kind met een vorm van autisme en de subjectieve verhalen rondom 'verwaarlozing' en 'kindermishandeling' niet te duiden. Met dit soort ellendige gevolgen.

De UHP leidt bij het kind tot dramas en ziekte. Maar dat kwam toch door de oorspronkelijke mishandeling door de ouders? Het mag natuurlijk niet tot de conclusie leiden dat het verschrikkelijk is wat dit kind door het systeem dat kinderen zou moeten helpen nu door juist dat systeem moet ondergaan.

"Actueel voorbeeld:

Een vijfjarig kind is getraumatiseerd na een uithuisplaatsing met politieauto’s, rechter, forensisch experts en een handvol jeugdbeschermers. Het wordt vijf maanden strikt gescheiden van de ouders zonder enige vorm van contact, dus zal het wel ‘ernstig emotioneel beschadigd’ zijn door de ouders, luidt de conclusie van de orthopedagoog. Deze casus speelt momenteel bij JBRA in Amsterdam. Het kind is in werkelijkheid autistisch, maar kreeg geen diagnostisch onderzoek gedurende vijf maanden van observatie in de jeugdzorginstelling en zo kunnen beschuldigingen aan het adres van de ouders eindeloos worden vermenigvuldigd. Voor de daadwerkelijke diagnose zal volgens jeugdzorg nog minstens een half jaar of langer nodig zijn! Dit lijkt geen hulpverlening, maar kind-ontvoering. Voor ieder half jaar dat dit kind niet de juiste diagnose en behandeling krijgt en snelle hereniging met zijn ouders, kan de psychische schade de jeugdbeschermers persoonlijk worden aangerekend. Dit is het gezicht van jeugdzorg dat veel politici en zelfs journalisten vaak niet te zien krijgen. Men gaat meestal uit van uitzonderingsgevallen, maar het falen van de jeugdbescherming in Nederland is structureel."

Leen13

Leen13

30-06-2018 om 18:48 Topicstarter

Tja Marja

Ik hoorde het op de radio. Er was sprake van een 'ernstig gesprek' met de ouders. Als het daar bij blijft en er hooguit over een paar maanden nog een evaluatiegesprek, uitsluitend over dit onderwerp volgt, lijkt het mij verder prima.

Maar vaker hoor je dat er een verdienmodel volgt omdat er van alles geobserveerd en uit het verband getrokken wordt en verhulpverleningsfahig verordonneerd. En dan begint het gedoe met de ouders. De drang, de dwang, de ongrondwettelijke eisen enzovoort.

Klein houden zou een optie moeten zijn.

Ik dacht zelf dat het natuurlijk niet kan, maar dat we er meestal mee wegkomen omdat het hier minder heet is dan in sommige Amerikaanse staten, waar die melding, kinderen in hete auto achtergelaten, veel vaker voorkomt. Soms met dodelijke gevolgen.

Gevolg van de opwarming van de aarde?

Marja

Marja

30-06-2018 om 19:43

minder heet?

Het gaat niet om de buitentemperatuur maar om de temperatuur in de auto. Er zijn al eerder dode kinderen gevallen in Nederland maar dat had dan te maken met kind vergeten naar de opvang te brengen.

Dit is moedwillig drie kinderen de dood inhelpen, Na 10 min is het 10 graden warmer dan buiten in een auto. Dus vandaag met gemak 37-40 graden.

Leen13

Leen13

30-06-2018 om 20:00 Topicstarter

Moedwillig

Tja, daar begint het al. Dat deze ouders een ernstige inschattingsfout hebben gemaakt wil niet zeggen dat ze dat 'moedwilig' hebben gedaan. Zo zit je zelf deze zaak te escaleren.

Leen13

Leen13

01-07-2018 om 14:46 Topicstarter

De Daily Mail - gemeld vanwege dichte gordijnen

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5904081/Dutch-protection-services-taken-Aussie-boy-family-neighbour-dobbed-in.html#comments

Buren hadden de ouders van het jongetje Martin bij VT gemeld omdat hij verbleef in een kamer waarvan de gordijnen dicht waren. En dat zou verwaarlozing zijn.

Nederland staat bekend dat de gordijnen niet dicht gaan en dat je van voor tot achter het huis in kan kijken. Dat een buitenlander zich daar niet aan conformeert is natuurlijk wel gek.

Dat dat te maken kan hebben met privacy en het voorkomen van overprikkeling komt natuurlijk bij niemand op.

Onderin bij de reacties wordt geschreven dat de politie geen misbruik heeft kunnen constateren. Maar ja, VT is daar natuurlijk meesterlijk in om daar wel iets van te vinden.

Leen13

Leen13

01-07-2018 om 16:44 Topicstarter

Minder meldingen meer zorg

https://www.vanmontfoort.nl/maatregel-7-halveer-het-aantal-meldingen-bij-veilig-thuis/

Van Montfoort, jeugdzorgprofessonial die achteraf de geschiedenis kan beschrijven hoe het gegaan is.

"De politie kan meer doen aan het zelf afhandelen van signalen die uit de geüniformeerde dienst komen. Die signalen hoeven niet massaal naar Veilig Thuis te gaan. Veel kan direct naar de wijkagent. De wijkagent is een monitor ter plaatse en dat werkt vaak beter dan een ‘radarfunctie’ op afstand."

Lijkt me in veel zaken een stuk praktischer en effectiever.

Leen13

Leen13

10-07-2018 om 00:18 Topicstarter

Voor wie het nu nog niet wil geloven

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1793482/wetenschappers-kritisch-over-kinderartsen-en-veilig-thuis.html

"Wetenschappers kritisch over kinderartsen en Veilig Thuis"

"VOORZICHTIGHEID
Veilig Thuis Utrecht, het voormalig meldpunt kindermishandeling en de kinderartsen scheidden het kind van de ouders, op verdenking van mishandeling. De wetenschappers adviseren andere kinderartsen om veel voorzichtiger te zijn met de diagnose PCF en Munchausen by Proxy. Het onderzoek is gepubliceerd in het American Journal of Case Reports."

"Volgens de onderzoekers gaat het om een kinderarts uit het voormalige Zuwe Hofpoort Ziekenhuis in Woerden, twee kinderartsen uit het AMC, en drie vertrouwensartsen van Veilig Thuis Utrecht."

Als je kunt kiezen ga dan niet naar deze ziekenhuizen. Ook niet naar UMC Groningen overigens.

http://www.dvhn.nl/archief/Moeder-onterecht-beschuldigd-door-UMCG-20845212.html

Die wetenschappers werken bij het AMC en het UMCG

Het artikel (case report) van die wetenschappers is voor iedereen te downloaden:
https://www.amjcaserep.com/download/index/idArt/908770

De hoofdauteur van het artikel is werkzaam bij het AMC. Er is ook een auteur van het UMCG. Dus er vindt wel wat reflectie plaats in de organisatie.

Leen13

Leen13

10-07-2018 om 12:55 Topicstarter

Geen kinderartsen

"De groep van Nederlandse wetenschappers bestaat naast de advocaat, uit een hoogleraar Kindergeneeskunde, een emeritus hoogleraar van de Universiteit Amsterdam en twee Rotterdamse artsen, een chirurg en een huidarts. Het zesde lid is afgestudeerd als zowel orthopedagoog als jurist."

"(Department of Biomedical Engineering and Physics, Academic Medical Center, University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands)"

Het zijn vooral omstanders van de betreffende kinderartsen van wie de tenen krullen.

De kinderartsen zelf reageren ontkennend en voelen zich miskend.
"De Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde (NVK) vindt dat de kinderartsen door de publicatie onterecht worden beschadigd. De voorzitter van de NVK, Károly Illy: "Het is interessant om te kijken naar de belangen van de advocaten die betrokken zijn bij deze publicatie. Eén van de advocaten heeft een commercieel belang, namelijk zo veel mogelijk klanten krijgen." Verder vindt de NVK dat onderdelen van het wetenschappelijk artikel niet in overeenstemming zijn met de conclusies van het medisch tuchtcollege."

Die paradigma's, 'Kindermishandeling door de ouders' en ' gezinsmishandeling door de instanties' blijven maar naast elkaar bestaan.

Leen13

Leen13

10-07-2018 om 13:19 Topicstarter

Systems abuse by medical professionals

http://www.drhelenhaywardbrown.net.au/phd.htm

"Abuse and Punishment This chapter shows how parents are blamed, judged, clear organic symptoms dismissed or trivialised and how medical care may be withdrawn, placing children at risk. It considers systems abuse by medical professionals."

Het artikel van dr Helen Hayward Brown (geen kinderarts) over de onjuiste aanname van MBP, als er (nog) geen medische diagnose gevonden wordt maar er wel klachten zijn, en de ernstige gevolgen daarvan voor ouders en kinderen.

mirreke

mirreke

10-07-2018 om 15:37

Om nog even terug te komen op jouw vraag Marja

Mag hier een melding bij VT wel? (drie kinderen die in een afgesloten auto zaten Henz.)

Wat denk je zelf? Staat dit feit (eerder dom dan slecht) in verhouding tot de consequentie? Denk je nou echt dat deze ouders hun kinderen moedwillig de dood in hielpen?

Natuurlijk heeft inschakelen van VT geen enkele toegevoegde waarde, behalve dan dat er weer meer geld rolt, en meer ouders moeten vrezen voor hun gezin! Dit is prima afgelopen zo, precies zoals het zou moeten gaan. De grotere gemeenschap ziet dat er iets mis gaat, roept hulp in, en alles komt goed. Zo hoort het ook. Idd moet je onder een steen leven om drie kinderen in een afgesloten auto te laten zitten, maar nu is er met de ouders gesproken, en denk je dat zij dat ooit nog eens zullen doen? Natuurlijk niet!

Waar het feitelijk op neer komt, is dat bij elke fout die ouders maken, bij elke handeling ook die geen standaardhandeling is, of die niet overeenkomt met de opvattingen van de melder, VT om de hoek komt kijken. Je mag dus geen fouten maken, geen andere opvattingen over opvoeding hebben, geen andere, aparte of afwijkende gewoonten hebben...
Dit kan toch niet waar zijn?

Dit is echt een heksenjacht op ouders. Volkomen onterecht en overbodig. Iedereen maakt fouten. Fouten maken zou een mensenrecht moeten zijn. Want je leert namelijk vooral van je fouten.

Vroeger mocht ik eens van mijn ouders boodschappen doen. Ik en mijn vriendinnetje waren aan het rennen, want de winkels zouden bijna sluiten. Ik was zes denk ik. Precies toen het stoplicht op groen schakelde, rende ik over en werd geschept door een auto.

Gelukkig verder niets ernstigs gebeurd, ben gewoon thuisgebracht, aai over mijn bol, mijn ouders gerustgesteld en dat was het.
Nu zouden mijn ouders waarschijnlijk meteen gemeld zijn, want wie laat een kind van zes. enz. enz. enz... Maar het was heel normaal toen.

En het is ook nooit goed. Ouders worden berispt omdat ze teveel als helicopterouder fungeren, wat heel slecht is voor de ontwikkeling van kinderen. Die moeten namelijk ook echt ALLEEN kunnen zijn, zonder het gevoel te hebben dat ze onder toezicht staan. Tegelijkertijd loop je een serieus risico je kind kwijt te raken als je je kind alleen boodschappen laat doen, op de fiets naar school stuurt. enz.

Vroeger, in mijn tijd, gingen alle kinderen zelfstandig naar school. Niemand werd gebracht.

Leen13

Leen13

11-07-2018 om 19:25 Topicstarter

Winkeldiefstal: dan in de cel!

https://nos.nl/artikel/2241045-als-kind-urenlang-in-de-cel-ik-werd-behandeld-als-volwassen-crimineel.html

"Wat staat er in de wet?
Kinderen onder de 12 jaar mogen niet vervolgd worden als zij de wet overtreden. Hun ouders zijn dan verantwoordelijk.

Bij kinderen tussen de 12 en 18 jaar is dat anders. Als zij iets strafbaars doen, vallen ze onder het jeugdstrafrecht.

Ze kunnen gearresteerd worden en worden meegenomen naar een politiebureau voor verhoor. Na maximaal 9 uur moet een kind worden vrijgelaten, tenzij er een goede reden is om ze langer vast te houden.

Kinderrechtenorganisatie Defence for Children is het met haar eens. "Nederland doet mee met het kinderrechtenverdrag en daarin wordt heel duidelijk aangegeven dat politie en justitie rekening moeten houden met de leeftijd en ontwikkeling van kinderen. Dat betekent ze niet mogen worden opgesloten in een politiecel, tenzij dat echt niet anders kan."

https://www.privacybarometer.nl/nieuws/3866/Registratie_risicojongeren_biedt_onvoldoende_meerwaarde

Vervolgens dan nog registratie in de VIR (verwijsindex risicojongeren) en een melding bij Veilig Thuis.

Over een rol koekjes.

Werkverschaffing dus.

Leen13

Leen13

18-07-2018 om 16:33 Topicstarter

Begrijp je jeugdbeschermingsrapport

Je schrikt je een hoedje van een jeugdbeschermingsrapport.
En die effecten kun je ook tegenkomen in meer reguliere zorgrapporten. Want alles is uiteraard 'kindermishandeling'.

Harry Berndsen is gepensioneerd sociaal pedagoog en helpt mensen via de stichting KOG.
In een uitzending van De Monitor over Kindermishandeling gebruikte hij de term 'keteninfantiliteit'. Uit de stapel bij hem bezorgde dossiers haalde hij al aantoonbaar 189 missers. Feiten en meningen worden niet gescheiden, enzovoort, waar het rapport van de Kinderombudsman al over bericht.

https://www.uitzendinggemist.net/aflevering/385238/De_Monitor.html
Harry Berndsen vanaf 11.30 minuut.

In het volgende document -het komt van twitter en daarom in gedeelten- wordt dat uitgelegd. Je begrijpt ineens wat er in zo'n rapport gebeurt en daardoor kun je het ook beter weerleggen als dat nodig is.

https://pbs.twimg.com/media/DiVxHiCXkAUm5pg.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DiVxnazW0AE6xd6.jpg
https://pbs.twimg.com/media/DiVyOHUWkAAi-6U.jpg

Leen13

Leen13

23-07-2018 om 01:32 Topicstarter

Update Autistische zoon van Australische expats


https://www.youtube.com/watch?v=kVbBBisiFo0

PETITION UPDATE
Psychologist clears parents but Martin now displaying signs of severe emotional trauma

Hoofddorp, Netherlands
JUL 21, 2018 — The UN recently labelled separation of immigrant children from parents for one month as possible “torture”, noting for children with special needs separation would be even worse. Yet Martin, who exhibits a wide range of autistic symptoms, has now been fully separated from his parents (with still no visiting rights) for nearly *six months*.
Meanwhile an independent psychologist has cleared both parents of any psychoses or parenting issues, adding to the reports of local police and Martin’s child doctor who also both dismissed any signs of abuse or neglect.
However, bizarrely, the isolation of Martin from his parents continues, expressing itself as the following symptoms of severe stress and emotional trauma:
- The most frequent nursery rhyme Martin spontaneously sings has become "daddy finger, mummy finger... where are you?”
- Martin takes every opportunity to run into the nearby forest to “search” for his parents whom he likely associated with the forest as they took him for daily walks through a forest near his home. Each time he returns crying hard for around an hour with the disappointment that he could not find us.
- Martin sits on his “time out” chair where he is frequently assigned to after having an autistic melt-down, sobs loudly and can only say either “daddy” or “mommy”.
- Martin still screams at night when he is alone in bed and then usually walks upstairs to the office and falls asleep on the chair next to the night nurse.
Last week Dutch social services announced to the parents that, even though they:
- Still have no intention to start the “two mornings” of autistic tests recommended by an independent child psychiatrist on 3 April.
- Still have no intention to observed Martin interacting with both of his parents to obtain a sense check of their original and now proven unfounded “suspicions”.
... have formally applied to a foster parents organization to seek placement for Martin with them.

AnneJ

AnneJ

23-07-2018 om 20:01

Twijfels declaraties jeugdzorg (verplaatst door forumbeheer)

Twijfels declaraties jeugdzorg

https://www.ad.nl/den-haag/gemeente-den-haag-heeft-grote-twijfels-over-d...

Niet alleen voor ouders en kinderen maar ook voor de gemeente zou het handig zijn om het onderscheid te maken tussen onvrijwillige en vrijwillige hulp.

Je hebt jeugdzorg, vaak broodnodig en zelfs vaak echte hulp, en jeugdbescherming, grotendeels gebakken lucht met enorme kosten dankzij een nog steeds groeiende meldcultuur.

In drie groepen.
Vrijwillige jeugdzorg, eigen aanmelding of doorverwijzing via vrijwillige hulpverleners
Vrijwillige jeugdzorg op 'aanwijzing' of ' drang' van 'jeugdbeschermers'
Verplichte jeugdzorg uitgevoerd door jeugdbeschermers en gezinsvoogden.

Best lastig want ook de vrijwillige jeugdzorg is doorweven met dwang en drang.

Maar dan kun je zien waar al die dwang toe leidt. Oeverloze kosten. Ten koste van het budget voor echte vrijwillige hulp. Waar toch al op bezuinigd is. Minder services en meer dwang.

Leen13

Leen13

26-07-2018 om 16:19 Topicstarter

Het spook van onveiligheid

https://kennisnetjeugd.nl/blog/489-het-spook-van-onveiligheid

Mooie column hoe je door de tunnelvisie op veiligheid juist het spook van de onveiligheid achter je aan krijgt. En hoe dat dan escaleert.

"Het spook gaat ook harder en is vlakbij. De jeugdzorgwerker scheurt de bocht om, en komt weer in de straat waar Safety woont. Papa en mama staan buiten te wachten. Blij zwaait Safety naar hen. Maar stoppen kan de jeugdzorgwerker niet, want dan haalt het spook haar in. ‘Sorry, het is onveilig!’, roept de jeugdzorgwerker. Ze racet verder, Safety’s ouders verbouwereerd achterlatend. ‘Hoezo onveilig?’, roept de moeder. ‘Breng ons kind terug!’, schreeuwt de vader.

De ouders zetten de achtervolging in. Het is een bizarre optocht, met Safety voor op de fiets, huilend. ‘Ik wil naar huis!’ ‘Kan niet!’, hijgt de jeugdzorgwerker‘Maak je geen zorgen’, hijgt de jeugdzorgwerker, ‘Safety is veilig!’. Verbeten stampt ze op de pedalen. Achter haar het monster, ver daarachter de radeloze ouders.

Dit tempo houdt de jeugdzorgwerker niet lang meer vol. Gelukkig, daar is het kantoor, met collega’s die de zorg voor Safety kunnen overnemen! Ze rukt een collega achter haar bureau vandaan. ‘Crisis!’, roept ze. ‘Breng Safety in veiligheid!’ De collega stelt geen vragen, springt op de fiets en scheurt weg. Safety strekt haar armpjes uit naar de jeugdzorgwerker en huilt hartverscheurend.

Net voordat ze uit het zicht verdwijnt, komen haar ouders uitgeput aangerend. ‘Waar gaat ze heen met mijn lieve Safety?’, huilt de moeder. ‘Maak je geen zorgen’, hijgt de jeugdzorgwerker, ‘Safety is veilig!’

Veilig? Het spook van onveiligheid lacht zich rot."

Leen13

Leen13

26-07-2018 om 16:41 Topicstarter

Gestolen generaties

https://www.lymedisease.org/child-lyme-netherlands/

Artikel (in het engels) door een Nederlandse juriste die een vergelijking maakt tussen de MBP/PCF beschuldigingen bij Lyme en andere ziektes die niet textbook te diagnosticeren en te behandelen zijn en de gestolen kinderen in Australie. Kinderen van inheemse volken die vanwege integratiedoeleinden op grote schaal van hun ouders werden afgenomen met dramatische gevolgen als alcoholmisbruik, prostitutie, psychische problemen.
Elk jaar biedt de Australische regering daar op een vaste dag excuses voor aan.

Het zou goed zijn als de Nederlandse overheid dat ook op een vast moment gaat doen.

"No one should have to fight a system on top of fighting a severe illness such as Lyme disease. The Australian Prime Minister has apologized for The Stolen Generations. Maybe the Dutch Minister should not say “Rather safe than sorry,” but say “Sorry” instead?"

Overigens heeft de Australische overheid daar ook boter op het hoofd. Ook daar is CPS een gezinsvernietiger van ongekende omvang.

mirreke

mirreke

26-07-2018 om 17:43

Hetzelfde zie je bv. bij Native Americans en Canadians

Ook in Noord-Amerika zijn inheemse volkeren nog steeds de dupe van genocide, het uitroeien van eigen cultuur en taal, zoals hier in NL ook het liefst wordt toegepast.
Want, kindertjes moeten en zullen (uitsluitend) Nederlands praten en zich aan onze cultuur aanpassen. Een tussenweg bestaat blijkbaar niet.

mirreke

mirreke

27-07-2018 om 23:21

Link over de zaken tegen VT-arts

Weet niet of dit hier al is geplaatst. Leesvoer ook voor degenen die denken dat het allemaal wel mee valt.

https://www.ftm.nl/artikelen/en-dan-staat-ineens-de-kinderbescherming-op-de-stoep?share=1

Leen13

Leen13

31-07-2018 om 22:25 Topicstarter

Campingjongetje in de kist

https://nos.nl/artikel/2244042-jaden-8-sliep-nachten-opgevouwen-in-kist-er-is-niks-goeds-aan-papa.html

"Het is rond vier uur 's nachts als op 22 juli 2017 een Nederlands gezin op vakantiepark De Twee Bruggen in Winterswijk wakker wordt van gestommel in de voortent. Ze treffen een jongetje aan. Naakt en vermagerd. Hij eet uit de koelkast en zit onder de striemen. "Ik zoek andere ouders omdat mijn ouders mij hebben opgesloten", zegt hij in het Duits."

Moeder had al een straf vanwege de mishandeling van een ouder kind.

"zich allemaal in het gezin heeft afgespeeld.

Film van agent
"En hier zit ik dan", demonstreert de 8-jarige Jaden. In de rechtbank wordt een video getoond die de bewuste nacht is gemaakt door een agent. We zien de kleine Jaden, gehuld in een grote blauwe trui. Hij neemt de agenten mee naar een hoek van de voortent. Daar staat, naast de caviakooi, een grote, zwartbruine kist.

Zonder enige emotie, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, demonstreert het slachtoffertje met een oranje sjorband hoe de kist 's avonds werd dichtgemaakt. Daarna opent hij het deksel. In de kist staat een kartonnen doos. "Normaal zit daar plas van mij in", legt Jaden uit. "Dat heeft papa nu schoongemaakt met water."

Jaden kruipt in de kist en laat de agenten zien hoe hij daar zijn nachten doorbracht. Hij moet zich klein maken, anders kan de deksel niet dicht. Hij vouwt zijn armen om zijn opgetrokken knietjes en demonstreert hoe zijn polsen en enkels aan elkaar werden gebonden.

De camera draait weg. Een van Jadens zusjes komt in beeld. Het jongetje heeft twee zusjes die wél in goede gezondheid zijn en niet worden verwaarloosd. Een agent vraagt aan een van de meisjes of het klopt dat Jaden in de kist ligt. "Ja", antwoordt zij."

AnneJ

Ik vraag me af waarom je bovenstaand artikel kopieert. Mijn eerste reactie is dat deze ouders niet geschikt zijn om dit kind op te voeden. Schijnbaar kunnen ze hun andere kinderen wel opvoeden. Dus of hulp van omgeving dan helpt lijkt me zeer de vraag. Ik denk na het lezen van dit bericht, ik hoop dat dit jongetje uit huis wordt geplaatst. Nu weet ik ook dat dat voor jou een soort devil in disguise is, dus vraag ik me af wat je hiermee bedoelt.

Lente

Lente

01-08-2018 om 18:51

Hier dezelfde vraag als Alkes

...

Leen13

Leen13

01-08-2018 om 19:12 Topicstarter

Het gezin

Tsjor vestigde daar de aandacht op. Nou zou ik een jongetje dat 's nachts uit je koelkast eet niet meteen naar VT sturen, maar de details zijn hier wel gruwelijk.
Het kind was sterk vermagerd, met donshaartjes, en onder de striemen.
Campingbeheerder erbij, die belt de politie.
Prima dat de politie gebeld wordt, die gingen, gezien het bericht meteen op feitenonderzoek en ondervroegen het hele gezin. Dat is bewijs in een zaak, geen subjectieve mening.

Verder zou ik het dossier wel eens willen zien. Er is hier iets heel erg fout gegaan.
Waarvan ik me wel afvraag of deskundige hulp hier niet in een veel eerdere instantie, veel meer had kunnen doen.

We weten niet wat er met het oudste kind fout gegaan is.

Je ziet wel de onmacht van de vader omdat het kind twee duidelijke gezondheidsproblemen heeft.
Het heeft voortdurend diarree: had dit niet in een veel eerder stadium onderzocht en behandeld kunnen worden? Kan het de reden zijn dat hij niet goed gevoed wordt? Om de diarree te trachten te voorkomen? Of dat hij alleen voedsel aangeboden krijgt dat hij niet blijkt te lusten?
En het loopt ;'s nachts weg. De vader slaapt bijna niet meer vanwege de noodzaak toezicht op de jongen te houden.
Nou is in een kist stoppen uiteraard geen oplossing.
Maar ik heb het vaker gehoord dat kinderen dan soms in hun slaapkamer opgesloten worden in zon geval. Kan om autisme gaan.
Zelf zou ik dan bij een kind in bed gaan slapen, maar dat kan door hulpverlening ook verdacht gevonden worden.
Je kunt ook nog overwegen om een kind te laten opnemen, voor de eigen veiligheid en voor onderzoek. Maar helaas wordt het in jeugdzorgvoorzieningen dan alsnog in de isoleer gezet, en dat is ook geen oplossing.
Meer deskundigheid zou hier geboden kunnen zijn.

Dan vind ik het heel erg dat er zo opsporingsgericht en niet hulpgericht hulp aangeboden word.
Bovendien is dit dan ook geen zaak voor een wijkteam, maar voor de Kinder- en jeugdpsychiatrie.
Maar ja, als je 'kindermishandeling' als insteek neemt ben je snel door je opties heen.
Die vragen heb ik dus.

Maar ik vind wel dat hier prima 'ingegrepen' is.

Leen13

Leen13

01-08-2018 om 19:18 Topicstarter

Overigens

De kans dat het jongetje nu werkelijk goed geholpen wordt is door het kindermishandelingsdiscours ook een stuk minder aannemelijk.
Want wat er ook is komt toch doordat het mishandeld is door de ouders?

En als het pleeggezin het ook niet aan blijkt te kunnen volgt een gang door volgende pleeggezinnen en jeugdzorginstellingen.

Dus deskundige hulp zou je hier per direct willen inzetten voor beide gezondheidsproblemen.

Zou dat hier ook gebeuren? Is dan mijn hopelijk begrijpelijke vraag.

Goed

In het pleeggezin gaat het heel goed met het kind. Soms ligt het toch echt aan de ouders. Ze appten elkaar dat ze hem wilden laten verzuipen in zijn kist.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.