Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kadootje slagen MBO

Iemand een idee om een leuk kadootje te geven voor de vriendin van onze zoon. We kennen haar pas enkele maanden dus vindt het best lastig iets te verzinnen. Maar ze is geslaagd voor haar mbo-opleiding dus een aardigheidje leek me wel leuk.
Tips?


Waar houdt ze van?
Mijn zoon bv zou ik blij maken met een pakket met de voedingssupplementen die hij gebruikt: proteins, creatine etc.
Met 2 bioscoopkaartjes inclusief bijdrage voor drankje hapje.
Ik zou dat dus bij je zoon even vragen wat hij denkt dat zij leuk zou vinden.

Ik zou iets lekkers doen. Een reep chocolade of iets anders waar je van weet dat ze het lekker vind. Met een felicitatie kaart. Niet te ingewikkeld denken. Het is lief dat jullie haar een cadeautje willen geven. 

Rituals pakket 
Kleding of sieraden bon

Als ik naar de meiden op mijn werk kijk (mbo) lijken ze voornamelijk cadeaus te geven van Rituals, Douglas of IC Paris. Je kunt een bon geven van een van deze winkels? Bloemen, thee of chocolade zou ik niet doen voor iemand van deze leeftijd. Bon van een kledingwinkel zoals H&M of Zara vinden ze ook leuk!
Of een belevingsbon als je weet dat ze iets leuk vindt om te doen. Maar dat zou ik alleen doen als je echt iets specifieks weet wat ze graag zou willen doen.

mijn nichtjes maak ik heel blij met een cadeaubon van bv my juwellery, h&m of fashion cheque 

hier zijn de meiden altijd blij met een fashioncheque/kadobon. 
maar ook met een armbandje of oorbellen. Geen snoep ofzo omdat ze graag gezond eten. 
Ik zou het even aan zoon vragen. 

Een reep chocolade is toch geen cadeau? Dit is een mooie prestatie waar wel wat tegenover mag staan. Inderdaad rituals of sieradenbon etc. Is het verder een serieuze relatie? 

armband van Pandora met een bedel wat op het geslaagd zijn slaat en een hartjesbedel ofzo?
Maar zoiets moet ze dan wel leuk vinden

BritgetJones007 schreef op 16-05-2024 om 16:13:

armband van Pandora met een bedel wat op het geslaagd zijn slaat en een hartjesbedel ofzo?
Maar zoiets moet ze dan wel leuk vinden

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar voor een vriendinnetje dat nog maar kort in de familie is vind ik dit een behoorlijk prijzig cadeau hoor!

Ik zou denk ik kiezen voor een bon van Douglas/ICI Paris, My Jewelry of een fashioncheque. Of als zoon een leuk idee heeft, echt iets concreets kopen. Weet ze al wat ze hierna gaat doen? Als ze verder gaat studeren misschien iets in de richting van haar studie? Of als ze al een baan (op het oog) heeft iets in die richting. Maar meer dan 25 euro zou ik er echt niet aan uitgeven, dat vind ik al heel ruim. 

Stuur ze een avondje uit met overnachting op jullie kosten. Neem aan dat ze nog thuis wonen tegenwoordig. Kunnen ze de bloemetjes ongeneerd buiten zetten. 

TumTum

TumTum

16-05-2024 om 16:46 Topicstarter

Ik heb ook al gedacht aan een bon van een parfumerie of iets van kledingbon, want ze houdt wel van shoppen. Nadeel vind ik dat er dan een bedrag aan hangt, terwijl ik een kadootje eigenlijk leuker vindt (maar geen Rituals).
Ze heeft al sieraden die ze altijd draagt, volgens mij is ze daar wel aan gehecht en daarbij vind ik dag én een prijzig én een persoonlijke smaak dus dat valt ook af.

Een chocoladereep is leuk voor erbij maar vind ik geen kado.
Budget, tsja geen idee. Rond de 25,- ofzo? 
We kennen haar pas paar maanden en een groot kado is m.i. aan  haar ouders (of niet, dat weet ik verder niet maar niet aan ons in elk geval).

Engeltje schreef op 16-05-2024 om 16:31:

[..]

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar voor een vriendinnetje dat nog maar kort in de familie is vind ik dit een behoorlijk prijzig cadeau hoor!

Ik zou denk ik kiezen voor een bon van Douglas/ICI Paris, My Jewelry of een fashioncheque. Of als zoon een leuk idee heeft, echt iets concreets kopen. Weet ze al wat ze hierna gaat doen? Als ze verder gaat studeren misschien iets in de richting van haar studie? Of als ze al een baan (op het oog) heeft iets in die richting. Maar meer dan 25 euro zou ik er echt niet aan uitgeven, dat vind ik al heel ruim.

Oh ik had nog niet opgezocht hoeveel het koste....maar teveel dan zeker

ik zou die moeder van die vriendin appen, misschien heeft zij wel een leuk idee

TumTum

TumTum

16-05-2024 om 16:58 Topicstarter

Haha die hebben we nog niet eens ontmoet 😃

Engeltje schreef op 16-05-2024 om 16:31:

[..]

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar voor een vriendinnetje dat nog maar kort in de familie is vind ik dit een behoorlijk prijzig cadeau hoor! 

Maar meer dan 25 euro zou ik er echt niet aan uitgeven, dat vind ik al heel ruim.

Pandora-armband, vind ik inderdaad ook zwaar overdreven, volgende week is het misschien uit. (Hoop van niet).

Stel dat ze zelf een armband had, dan zou je een bedeltje met een stapeltje studieboeken kunnen geven, zo heb ik er eentje. Dat vind ik al meer in verhouding voor deze dame en haar mbo-diploma. (Ben Belgisch, mbo, dat is toch middelbaar onderwijs of niet, als ze 18 zijn. Of vergis ik mij?)

Wel leuk dat TO al voor een attentie zorgt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.