Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Forumredactie OO

Forumredactie OO

05-10-2017 om 12:12

Kassa over falen jeugdzorg

Kassa wil een programma maken over falen van de jeugdwet en zoekt ouders die problemen hebben gehad met privacy, wachtlijsten, meekijkende ambtenaren.

Graag een reactie via mail: justine[at]ouders.nl

Justine Pardoen (Ouders Online)

Rogue

Rogue

05-12-2017 om 09:55

wil graag meewerken aan programma

Wij, mijn vrouw en ik. Hebben al jaren problemen ivm het falen van de jeugdwet en de uitvoerende instanties. Onder andere de R v/d K doet aan misliedende informatie en misbruik van haar macht.

groetjes een ongeruste ouder

Ook het AD

Het AD is op zoek naar ouders die - sinds de overheveling van de jeugdzorg naar de gemeente - in gevecht zijn met de instanties over de juiste zorg voor hun zoon/dochter. Wie wil zijn verhaal doen met naam+foto? Mail: [email protected]

Hopelijk reageren er veel mensen hoewel ik me realiseer hoe kwetsbaar je je voelt en met de angst dat het dan wel eens helemaal een nog groter gevecht kan worden want instellingen worden schuw van mensen die met de media in zee gaan.

Maar er is dan wel mogelijk een koerswijziging mogelijk. Je hoofd in het zand steken gaat niet helpen. En ook aan politieke betrokkenen wordt dan duidelijker waar het mis gaat en ook waar men mogelijk toch wat kan repareren, al is het een minieme verbetering.

Ook De Monitor zoekt ouders met ervaring in passend onderwijs

https://demonitor.kro-ncrv.nl/onderzoeken/onderwijs

"Komen scholen wel hun zorgplicht na? 3 jaar geleden werd het passend onderwijs ingevoerd. Dat betekent dat scholen verplicht zijn om een plek te vinden voor iedere leerling. Ook voor leerlingen die extra zorg nodig hebben, bijvoorbeeld vanwege een leer- of gedragsprobleem.

Voor ons onderzoek kunnen we alle tips en ervaringsverhalen goed gebruiken. Stuur ons via het tipformulier hieronder jouw verhaal. "

Naam+foto?

Ik denk dat een kind beter af is als de ouders buiten de media blijven. Eenmaal in beeld of met foto in de krant, heeft het kind zelf geen rust. Het wordt op straat of op de sportvereniging of in de klas nagewezen. Ik denk dat dat nog meer schade aanricht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.