Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Prakje

Prakje

13-12-2009 om 18:53

Kent iemand het museum voor comunicatie?

En zo ja, is dat leuk met 3 jongens in de leeftijden 10-8-6 jr?!

We willen er een "dagje uit met de trein" van maken (wij wonen in het midden vh land).

Graag jullie reacties! Een evt. andere super tip is uiteraard welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prakje

Prakje

13-12-2009 om 18:53

Eh...

"Communicatie" uiteraard.. typfout

Annet

Annet

13-12-2009 om 21:12

Bedoel je den haag?

Echtgenoot is met onze twee kinderen geweest (7 en 12 jaar, resp. jongen en meisje). Het museum viel tegen, hoewel de tentoonstelling er op papier en internet geweldig uitzag. Ze waren eigenlijk vrij snel klaar daar.
Dezelfde kinderen kunnen zich uren vermaken in andere musea. Denk bijvoorbeeld aan het Volkenkundig Museum in Leiden, op loopafstand van het station. Die hebben in de schoolvakanties vaak leuke activiteiten maar ook het museum zelf is zeer de moeite waard. Naturalis in Leiden is ook leuk, maar het Volkenkundig Museum slaat beter aan.
Het spoorwegmuseum in Utrecht vinden ze ook super. Zelfs het museum in Gouda vonden ze veel leuker dan het museum voor communicatie in Den Haag.
Ander succes: Orientalis in Nijmegen. Heette vroeger het Bijbels Openluchtmuseum. Veel aandacht voor verschillende culturen, buiten actief het wonen van vroeger bekijken, in kerstvakantie ook veel kerstgroepen te bezichtigen.

bertje1

bertje1

13-12-2009 om 21:15

Hilversum

bedoel je niet die in hilversum?? (media en zo)
die is erg leuk ..

krin

krin

13-12-2009 om 21:25

Hier wel positief

Vorig jaar geweest met meisje van 8 en jongen van 4. Die hebben er toch een hele tijd rondgelopen. Er is best veel te zien en te doen; je mag overal aan zitten, en bijna alles is op verschillende niveaus te 'beleven', zodat jongste evenveel lol beleeft aan het indrukken van knopjes terwijl oudste gewoon leest wat er staat en de opdracht uitvoert (of niet).
Ik ben juist met een groep van vier kinderen (van 3 tot 10) het museum voor Volkenkunde uit gelopen. De oudste vond het erg interessant, de jongste moest uit elke kano getrokken worden, en de twee middelste kregen ruzie over het afkijken van de antwoorden op de vragenlijst annex speurtocht. Dus daar zou ik niet snel meer met meer dan een of twee tegelijk heen gaan.

Luna

Luna

13-12-2009 om 23:56

Wel leuk!

Wij zijn dit jaar geweest met 2 kinderen (6 en 11 jaar). Wij vinden het wel erg leuk. De kindertentoonstelling was erg leuk, ze konden veel doen. De oude telefooncentrales waren ook erg leuk. Erg gelachen om jongste kind: die snapte er niks van hoe zo'n ouderwetse telefoon met snoer en draaischijf werkt

Annet

Annet

14-12-2009 om 21:09

Wat bijzonder (over communicatiemuseum in den haag)

Ik heb best wel museumliefhebbers als kinderen. Zelf was ik er niet bij in Den Haag, maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo'n verschil uitmaakt (ze waren met Pa). Ze zijn met oppas die helemaal niet van musea houdt, in Leiden geweest in het Volkenkundig Museum, en zelfs oppas moest toegeven dat de kinderen het leuk vonden en zij het ook best wel vond meevallen (is een groot compliment). Zelf ben ik daarna ook met kinderen in dit museum geweest (en ook in Naturalis).
Ik had niet verwacht dat de ervaringen toch zo verschillend konden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.