Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kids met ex ots nu vriendin zwanger

Hoi allen,

Inmiddels is mijn vriendin al ruim over de helft van de zwangerschap.
Ik het dit een paar weken geleden gemeld aan mijn kinderen bij me ex en bij save / jeugdzorg.
Echter komt nu het grote probleem ze gaan de raad inlichten voor een onderzoek en hopen zo dat er een ots uit gaat komen.

Eerlijk gezegd had ik beter gewoon me mond moeten houden, maar dat is achteraf.

De raad heeft al eens onderzoek gedaan om mij uit de ouderlijke macht te gooien (idee van ex en jeugdzorg) dit is niet gelukt omdat ze vonden dat ik mijn macht niet heb misbruikt. Hierin staat ook dat er geen gevaar is voor de kinderen bij mij. Maar save vind van wel.
Moet ik mij zorgen maken en zo ja wat kan ik doen om dit gezeik niet te hebben.

Ik hoor het graag.

Grootste gevaar

Je denkt dat save vindt dat jij een gevaar bent voor de kinderen. Maar je hebt zelf enkele weken geleden de zwangerschap al gemeld bij jeugdzorg en save. Tot nu toe heb je verder niets van save gehoord?
Nu gaan je ex (en de kinderen?) je melden bij de raad, waar al een dossier ligt. Misschien kun je zelf ook kontakt opnemen met de raad en vragen hoe het ervoor staat en of ze iets gaan doen met die melding van je ex. Iedereen snapt dat onzekerheid stress geeft, dus niet wenselijk is.
Wat ik mis in het verhaal is wel dat er blijkbaar nog kontakten zijn met jeugdzorg of met save? is dat vrijwillig of is er een OTS uitgesproken? Heeft het gevolgen gehad voor de omgang met je kinderen?

Tsjor

Papa van 3

Papa van 3

08-09-2018 om 13:27 Topicstarter

Reactie

Save vind hetniet veilig terwijl de raad meld dat het wel veilig is. Dit rapport is van 1 haar oud. Maar save legt dit gewoon naast zich neer.

Tot nu toe heeft mijn ex geen melding gemaakt alleen save.

Save zou van de raad te horen krijgen hoe en wat ze zouden moeten melden. Mijn advocaat is razend en geschokt.

De kinderen staan onder ots en is uitgesproken. Mijn ex vind het nog steeds niet veilig maar dat neemt save direkt over.

Mijn ouders hebben de 3 kids al 3 jaar niet gezien. En me nieuwe schoonmoeder is laaiend op save en dat kan ik ook wel begrijpen. Haar 2de klein kind maar voordat ze er is alleen maar extern gezeik.

Ik weet wat stress kan doen met een zwangere vrouw en kan gevolgen hebben voor de kleine.
Ik wil dit niet voor mijn vriendin en de kleine.

Nou dan

Je hebt al ervaring met dit soort instanties en toch ben je zo onvoorzichtig om spontaan de zwangerschap van je vriendin te melden. Dan moeten ze daar wat mee.

Houd je gewoon verder kalm en probeer de contacten tot een minimum te beperken.
En doe inderdaad een beroep op het rapport van de Raad.

Maar je zou ook wel wat met dit soort impulsiviteit moeten doen van jezelf. Leren om je mond te houden en vriendelijk, beleefd en afhoudend op te treden.

Hoe meer emotie je er in gooit hoe lastiger het omgaan is met dit soort instanties.

Hopelijk heb je een goede advocaat die jou ook goed van advies kan dienen.

Probeer de rust te bewaren, ook naar je vrouw en nieuwe schoonmoeder toe.

Zijn ze niet boos op jou! Dat je je mond voorbij praat.

Papa van 3

Papa van 3

08-09-2018 om 16:46 Topicstarter

Annej

Ik heb me mond niet voorbij gepraat ik heb het eerst overlegd met mijn vriendin en onze ouders.

Stel je op de hoogte

https://www.stichtingkog.info/wie-zijn-wij/

Je kunt je beter goed op de hoogte stellen van deze zaak nu blijkt dat je er tot over je oren inzit.

Het eerste advies van de stichting KOG is: ga niet zitten babbelen.

Hier kun je overigens ook lid van worden en goede hulp van krijgen.
Want het is inderdaad een grote stress en hoe ga je daar dan weer mee om.

Papa van 3

Papa van 3

06-10-2018 om 12:21 Topicstarter

Raad

Inmiddels aantal weken verder.

Ik heb de raad zelf maar even gebeld en werd vriendelijk te woord gestaan.

Ook werd mij meer uitleg gegeven over hoe het in zijn werk zal gaan als er een melding zou komen.
Er zou eerst een jeugdbeschermingstafel moeten komen en dan zou de raad beslissen of er een onderzoek zou komen. Zelfs save heeft dit nooit verteld.

Ze heeft verder in het dossier gekeken van mijn andere kinderen en op de achternaam en er is geen eens contact geweest tussen save en de raad.
Terwijl save in een mail heeft geschreven dat ze nog in overleg waren met de raad hoe ze dit zouden moeten melden. (Ik vind dit wel erg amateuristisch van een instantie om dit te melden in een mail, maar goed wie ben ik)

Ik zal verder geen melding bij save doen of verder hierover contact hebben met de raad.
Ik weet genoeg en denk dat save er verder niks mee gaat doen. We wachten het wel weer af

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.