Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Forumredactie Ouders Online

Forumredactie Ouders Online

29-10-2009 om 17:09

Kijktip

Autistisch wat nu
Vanaf dinsdag 3 november vertoont digitaal themakanaal Familie 24 de nieuwe vierdelige serie 'Autistisch wat nu' gemaakt door de EO. In elke aflevering worden twee gezinnen, waarvan een of meerdere kinderen autistisch zijn, gevolgd in he dagelijkse leven. Wat voor invloed heeft het hebben van een autistisch kind voor het gezin, de omgeving en hoe leer je een autistisch kind geestelijk groeien; maar ook begrijpen.

Gedragsdeskundige Autisme Colette de Bruin begeleidt de gezinnen en geeft in de uitzendingen uitleg bij bpaalde situaties.

De serie wordt uitgezonden op dinsdag 3, 10, 17 en 24 november, om 21.00 uur op Familie 24.

Aansluitend op 'Autistisch wat nu' vertoont Familie 24 diverse andere programma's rondom het thema autisme, waaronder de indrukwekkende documentaire 'Ik ben autistisch'.

Ik ben autistisch
De 12-jarige Adam lijdt aan het Syndroom van Asperger en heeft grote moeite om aansluiting te vinden bij zijn klasgenootjes: hij oogt normaal maar wordt gepest en buitengesloten en begrijpt niet waarom.
Zijn moeder - filmmaakster Marianne Kaplan - maakte een intiem filmportret (47 minuten) van haar zoon. Hierin wordt op indringende wijze duidelijk wat het voor een kind én voor een gezin betekent om op te groeien met autisme.

Ik ben autistisch (oorspronkelijke titel: The Boy Inside) won diverse belangrijke filmprijzen waaronder in 2007 de eerste prijs op het Japan Prize Festival (Youth Education Division)

Voor meer informatie over Familie 24 kunt u terecht op www.familie24.nl

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetta71

Jetta71

04-11-2009 om 17:01

Gemist, en nu?

Hoi, dit leek me buitengewoon interessant maar ik heb het gemist... Ik heb geen digitale televisie maar kijk dit soort uitzendingen op internet (nederland24.nl). Wie weet of (en hoe) ik deze uitzending alsnog kan zien? Is hiervoor ook zoiets als Uitzending Gemist?
Alle tips zijn welkom......
Groet, Jetta

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.