Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderen bij de fitness

In een poging om af te vallen kom ik de laatste maand regelmatig bij de fitness. Ik zie bijna elke dag kinderen vanaf acht jaar (is ook het beleid) op de machines staan, meestal naast hun ouders. Over het algemeen zijn ze maar vijf minuten bezig en lopen ze weer naar iets anders. Ik vraag met toch af of dat nou goed is voor kinderen in de groei.

Ik heb als tiener wel fitness gedaan via school maar dat mocht pas vanaf je zestiende. Htet herhaaldelijk rennen/fietsen op de plaats lijkt me echt supersaai voor een basisschoolkind. Ze kunnen volgens mij toch beter andere dingen doen op die leeftijd.

Ik ben benieuwd of fitnessbedrijven in Nederland kinderen ook al vanaf die leeftijd laten meedraaien? Ht gaat hier om Virgin Active in Zuid Afrika trouwens. En wat vinden jullie van fitness op die leeftijd?

Mariel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

30-04-2013 om 20:00

Tsja

Het lijkt me dat het niet veel kwaad kan, als het tenminste goed begeleid wordt. Dus niet het programma van de ouders volgen, maar een aangepast programma. Ik weet dat de lokale sportschool hier ook speciale traingsuren voor kinderen heeft, dan worden ze met een groepje leeftijdsgenoten begeleid.
Maar ik zou inderdaad liever een andere sport voor m'n kinderen zoeken. (Maar ik vind fitness zelf ook helemaal niet leuk) ik denk dat ze daar veel meer plezier aan kunnen beleven.
Maar is het bij jou niet vooral een manier waarop ouders er voor zorgen dat ze zelf kunnen sporten, en de kinderen dus eigenlijk verplicht mee moeten?

Karmijn

Karmijn

30-04-2013 om 20:52

Geweldig

Onze zoon van 14, is nu al twee jaar aan het fitnessen met zijn vader. Het is een uitkomst: een eigen programma, geen competitie, geen vervelende trainers, geen bemoeizieke ouders van teamleden. Als je eens een keer niet zo wil, hoef je niet. Heerlijk vindt hij het.
Hij heeft al heel wat sporten geprobeerd en gaf om bovenstaande punten steeds de pijp aan maarten. Hij wil nu ten minste weer sporten!
En natuurlijk moet je een kinderprogramma volgen. Hij mag natuurlijk geen krachttraining doen, zoals zijn vader. Als de sportschool daar geen verstand van heeft, kun je beter een andere zoeken.

liora

liora

01-05-2013 om 11:38

Kinderen

Ik weet dat echte krachtoefeningen niet goed zijn voor kinderen tot een jaar of zestien, uithoudingsvermogen is prima.

Tango

Tango

01-05-2013 om 20:38

Apparaten

Ik sport zelf bij Curves. Dit zijn apparaten speciaal voor vrouwen. Je mag hier starten met 14 of 15 jaar. Dochter van net 12 gaat weleens mee omdat ze het erg interessant vindt, maar doet dan alleen de grondoefeningen die ertussen in staan. Af en toe pakt ze een apparaatje, maar ik laat ze niet alle apparaten doen. Dat zou zeker niet goed zijn want voor sommige is ze echt nog te klein.
Overigens neem ik bij voorkeur geen kinderen mee, want ik vind dat het vreselijk afleidt. Maar soms gaat het even niet anders, dus dan gaat zoon ook weleens mee, met zijn tablet

tonny

tonny

03-05-2013 om 14:21

Tja

mijn eerste impuls: een sportschool is niks voor kinderen. Kinderen kunnen spelen, rennen, allerlei teamsporten, verstoppertje doen, naar de padvinderij, in bomen klimmen, hutten bouwen, hinkelen, touwtje springen, tikkertje, diefje met verlos, oorlogje spelen voor mijn part (oei, niet politiek correct. Maar wat vond ik het vroeger spannend, met die proppenschieters!), speurtocht met stoepkrijtpijlen, schommelen, elastieken, stoepranden, badmintonnen, flesvoetbal, lummelen en ga zo maar door.

Een sportschool bestaat voor volwassenen die ófwel vanwege hun gezondheid bepaalde spieren moeten trainen ofwel hun gewicht willen intomen óf in het gewone leven niet aan genoeg beweging toe komen. Ze kunnen (voor een soms aanzienlijk bedrag per maand) in de sportschool terecht op een moment wat het beste schikt, op individuele basis.

Wat mij betreft geen kinderen onder de 12 op de sportschool. Lekker spelen!

Karmijn

Karmijn

03-05-2013 om 15:40

Mwah

Wat een idyllisch beeld van spelende kinderen schets jij daar Tonny. Niet zo herkenbaar hier. Mijn kinderen kiezen uit zichzelf nooit van dat soort activiteiten. Die gaan liever ergens in de modder zitten roeren (heksensoep maken). Bloemen plukken, of tekenen en lezen. We hebben wel een bal, maar die is dan een drakenei, geen sportartikel. En die springtouwen, daarmee worden knuffels 'uitgelaten'. Zelf was ik vroeger net zo. En ik ben nog wel 'buiten' opgegroeid! Ik zat het liefste met mijn neus in een boek. Nog steeds trouwens!
Ik denk dat het gewoon heel erg persoonlijk is, de manier waarop men het prettig vindt om te bewegen. En ik denk dat een sportschool, voor een grote groep mensen (waaronder kinderen zoals mijn zoon) een uitkomst is.

Petra.v.S.

Petra.v.S.

03-05-2013 om 20:15

Zou voor ons een uitkomst zijn

Het zou voor ons echt een uitkomst zijn als er wel kinderen mee zouden mogen. Maar bij onze sportschool is het helaas pas vanaf 15 jaar. En onze zoon is 10 jaar. Hij kan niet buitenspelen vanwege ernstige gedragsproblemen. Maar ik denk dat hij het in de sportschool wel zou kunnen, onder mijn begeleiding, omdat dat individueel is en niemand zich met je bemoeit. En als je het zat bent kun je weg gaan. Prima sport voor een autist met adhd dus. Nou ja, misschien over een paar jaar. Voorlopig doet hij het nog met wii sport.

Karmijn

Karmijn

04-05-2013 om 12:45

Petra

Misschien heeft het zin om hier met de leiding van de sportschool over te praten? Als jij hem begeleidt, is er misschien wel meer mogelijk. Willen ze misschien wel een uitzondering maken.
Bij de sportschool van man en zoon, is er een speciaal programma voor kinderen vanaf 12. Maar omdat zoon niets met dat groepsgebeuren wil weten, mag hij gewoon 's avonds met zijn vader mee. Daar hebben ze begrip voor en ze maken dus een uitzondering voor zoon. (Je bent uiteindelijk een klant, die ze het naar het zin willen maken.)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.