Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderen in pleeggezin en maatregelen coronavirus

Ik heb 2 prinsesjes 1 van 5 in september wordt ze 6 en 1 van 1 jaar ze wordt in oktober 2. Ze zijn momenteel door een rechterlijke uithuisplaatsing niet bij mij thuis maar bij een pleeggezin. Door alle maatregelen nu met het coronavirus zitten mijn meiden al 4 weken in zelf quarantaine en heb ik ze dus ook al een tijd niet gezien en vast gehouden. Ik mocht de meiden van de jeugdbescherming ( ondertoezichtstelling) voor dit alles de ene week zien in een speelkamer van de pleegzorg. En de andere week mocht ik de oudste aan de telefoon spreken en werd ik door de pleegmoeder op de hoogte gebracht hoe het met de meiden ging.... ik mis die meiden zo erg. Vooral het vasthouden knuffelen en spelen met ze.. ze niet meer zelf kunnen zien lachen.... Gelukkig krijg ik veel foto's van de pleegmoeder.....

Hoe is het voor jullie ouders die door dit alles hun kinderen ook niet mogen zien? Hoe gaan jullie er mee om?
Ik had erg de behoefte om met lotgenoten te praten die in het zelfde schuitje zitten...
Hier kan je je verhaal kwijt.....

Wendelmoed

Wendelmoed

16-04-2020 om 22:27

Geen ervaring mee

maar: deze advocaat vindt er wel wat van: https://www.ad.nl/opinie/sta-contact-ouder-en-uit-huis-geplaatst-kind-toe~af833b8e/

En ik vind het ook wel een beetje apart dat kinderen onder co-ouderschap wel van het ene naar het andere huis mogen en terug, en dat je je eigen kind niet mag zien als het in een pleeggezin zit.

Mocht je iets willen, zou je kunnen overwegen met deze advocaat contact op te nemen.

Al kan ik me voorstellen dat Jeugdzorg haar eigen medewerkers geen risico wil laten lopen door in één ruimte te zijn met anderen voor bezoek onder toezicht. Is videobellen geen optie?

AnGeLsAnDdEmOnS

AnGeLsAnDdEmOnS

17-04-2020 om 07:27 Topicstarter

Videobellen

Ja ik mag gelukkig elke week met ze videobellen maar is.toch niet het zelfde als ze vasthouden en bij ze zijn.... met me meisje van 5 kan ik mee praten maar die van 1 ziet me wel maar dat is het ook alles.....
En dat s*cks....

Wendelmoed

Wendelmoed

17-04-2020 om 13:50

Dat moet moeilijk zijn voor je

Mijn oudste dochter is uit huis en die zie ik dus ook maar weinig nu, normaal elke twee weken het weekend maar nu een stuk minder en ik mis haar altijd erg zodra ze weg is en dan sta ik een beetje "uit" tot ze weer komt. Maar met haar kan ik berichtjes wisselen en af en toe bellen.

Het moet erg zijn om je kleintje zo te missen. Sterkte.

Ad Hombre

Ad Hombre

18-04-2020 om 10:14

"Ik heb 2 prinsesjes"

Ik heb twee gewone kinderen en dat is al lastig genoeg

Tessa

Tessa

18-04-2020 om 14:05

👍

Wendelmoed

Wendelmoed

18-04-2020 om 19:33

OK Ad

Weet je zeker dat het geen Add moet zijn want jij hebt duidelijk een aandachtsstoornis, je vindt nl. altijd dat je er te weinig van krijgt.

betsy

betsy

19-04-2020 om 17:17

tja wendelmoed

Ik sla er ook een beetje op aan als je het over je kinderen hebt als prinsjes en prinsesjes. Zeker als ik vervolgens lees dat je blijkbaar het-om welke reden dan ook- niet redt in de opvoedingssituatie.
Daarnaast: je moet beseffen dat je op zich al veel van pleegouders vraagt, je kunt niet ook nog eens eisen dat zij extra (besmettings)gevaar moeten lopen omdat de kinderen hun eigen ouders ook willen kunnen zien. En dan bedoel ik niet dat het jou is kwalijk te nemen, want dat weet ik niet maar wel in het algemeen.

Wendelmoed

Wendelmoed

20-04-2020 om 21:18

Betsy

Ik vind het dan weer wat onvriendelijk om iemand gelijk af te branden zonder enige achtergrondkennis, alleen op woordgebruik.
Dat stoorde me. Een beetje empathie kost niks en je kunt ook je mond houden (zoals Ad, die niks toevoegt, alleen sneert en dan gauw wegrent).

En ik weet toevallig dat pleegkinderen het ook vervelend kunnen vinden om hun eigen ouders en brusjes (mag dat woord wel? of stoort dat ook) niet te kunnen ontmoeten. Ook als ze uit een duidelijk ongeschikte omgeving komen.
Dat pleegzorgmedewerkers op het moment hun hagje niet wagen aan bezoek onder toezicht snap ik prima maar daarom is het nog wel vervelend voor alle betrokkenen.

Wel apart hoe op dit forum enerzijds gauw afgegeven wordt op Jeugdzorg en anderzijds een ouder met uit huis geplaatste kinderen ook geen enkele compassie krijgt.

Betsy, het is me niet duidelijk of je nu denkt dat mijn kind(eren) uit huis geplaatst zijn, want dat is niet zo. Ik heb wel zelf af en toe een pleegkind over de vloer. Daar kan ik geen algemene kennis aan ontlenen.

AnGeLsAnDdEmOnS

AnGeLsAnDdEmOnS

20-04-2020 om 21:56 Topicstarter

Niet begrepen.....

Echt mensen sorry dat ik Me meiden prinsesjes noem.... ik had deze gemaakt zodat andere ouders met kinderen in een pleeggezin ook ergens hun verhaal kunnen delen.... zodat ze een plek hebben waar ze begrepen worden omdat ik in het zelfde schuitje zit.... maar volgens mij wordt het niet gewaardeerd..... ik heb trouwens goed contact met de pleegmoeder.... en heb veel respect voor wat ze doen.... en dat weten ze ook dat ik zo over hun denk.... maarja gaan jullie maar lekker verder met jullie berichtjes.... als je niet in het zelfde schuitje zit zal je het NOOIT begrijpen hoe hey VOELT....🤬😡

AnGeLsAnDdEmOnS

AnGeLsAnDdEmOnS

21-04-2020 om 10:28 Topicstarter

Terugplaatsen

En door de rechter is al uitgesproken dat ze terug geplaatst worden voor eind juli.... dus ja ik kijk daar heel erg naar uit.... maar graag hier alleen reageren als je in het zelfde schuitje zit....... of iets positiefs te vertellen hebt..... Dit is niet bedoelt om jeugdbescherming pleeggezinnen enz te beledigen.... dingen te verwensen die niet kunnen enz....

Zomer

Zomer

21-04-2020 om 12:51

AnGeLsAnDdEmOnS

Heel veel sterkte in deze tijd en ik wens je heel veel geluk toe als je kinderen straks weer bij je zijn! Trek je niks aan van die steken onder water. Heb je niks aan en voegt niks toe. Dat kunnen ze op dit forum erg goed. Met vingertje wijzen. Aan de andere kant is hier ook een schat aan goede informatie te vinden. Berichten van Annej vind ik persoonlijk altijd erg waardevol maar zo zijn er nog meer. Haal er uit wat voor jou van toepassing is, niet alleen dit forum maar ook de artikelen die op de website staan zijn het waard om te lezen. Nogmaals, heel veel sterkte!

Angels

"En door de rechter is al uitgesproken dat ze terug geplaatst worden voor eind juli.... dus ja ik kijk daar heel erg naar uit"

Ik snap dat je hier niet op zit te wachten, maar toch: weet je echt heel zeker dat de rechter gezegd heeft dat ze teruggeplaatst moeten worden voor eind juli? Dat er niet is gezegd dat er moet worden gestreefd naar terugplaatsing? Of onderzoek moet plaatsvinden naar terugplaatsing? Of dat er gewerkt kan worden aan terugplaatsing onder de voorwaarden x, y, en z?

Ik heb jarenlang in de rechtshulp gewerkt, en ik heb talloze mensen ontmoet die zeiden "de rechter heeft gezegd" en als ik dan de uitspraak bekeek, bleek dat de rechter het toch niet precies zo had gezegd, maar net even anders. Of soms zelfs helemaal anders.

Had/heb je een advocaat? Want misschien is het zinnig om nog even met die advocaat te bespreken hoe hard dat "terugplaatsen voor eind juli" is. Een gesprek met de gezinsmanager is misschien ook geen gek idee.

Groeten,

Temet

Pleegbezoek

Pleegbezoek

22-04-2020 om 18:16

Het is heel vervelend

Ik ga er regelmatig op uit met een meisje van elf dat in een pleeggezin woont met haar twee brusjes terwijl haar jongste brusje bij haar eigen moeder woont en haar vader zwervende is. Ze maakt zich zorgen over haar eigen famile, vooral over haar Oma van vaders kant maar bezoek mag idd niet en wil ze ook niet omdat ze zich ook zorgen maakt over haar pleegoma.

Ik mag er helaas ook niet heen dus whatsapp veel met haar maar verder is het even niet anders.

AnGeLsAnDdEmOnS

AnGeLsAnDdEmOnS

23-04-2020 om 09:05 Topicstarter

Pleegbezoek

Wauw.... wat goed van je dat je dat voor dat meisje doet....
Fijn dat jullie nog wel contact houden. Ja het is allemaal lastig nu met het corona... maar zeker als kind zijnde lijkt het me fijn dat ze met iemand kan praten die ze vertrouwd ook al is het nu alleen even via watchapp.... Kan je niet af en toe videobellen met haar via watchapp?
Kunnen jullie elkaar toch even zien.... misschien een idee,?

Knor

Knor

26-04-2020 om 17:53

Wauw

Betsy:

"Ik sla er ook een beetje op aan als je het over je kinderen hebt als prinsjes en prinsesjes. Zeker als ik vervolgens lees dat je blijkbaar het-om welke reden dan ook- niet redt in de opvoedingssituatie".

Zelden zo'n nare opmerking gelezen op OOL.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.