Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Lanza

Lanza

11-11-2019 om 21:14

Kinderen krijgen, maar er niet voor zorgen


Lanza

Lanza

18-11-2019 om 20:30

Het gaat er vooral

om hoe het voor een kind is om zijn moeder of vader alleen via een beeldschermpje te zien. En of je dat genoeg contact vindt als ouder zijnde.

Sommige kinderen groeien zeer afstandelijk op, zonder enige hechting, misschien is het in die gevallen inderdaad geen probleem. Bij een baby lijkt het me wel lastig, maar ja, werk gaat boven alles en Skype is een goede vervanging van al het contact tussen ouder en kind.

Als je er zelf maar in gelooft, dan werkt het vast en zeker.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-11-2019 om 20:36

Maar Lanza

Hoe doe je dat zelf dan als je in het buitenland zit?

Lanza

Lanza

18-11-2019 om 20:45

Ten eerste

zit ik maar een paar keer per jaar in het buitenland. Ten tweede gaat het om een paar dagen, maximaal een week, dus dat mag eigenlijk geen naam hebben.

Ik doe dat niet op een bepaalde manier. Ik ga weg en een paar dagen later ben ik er weer. In ons gezin is dat geen big deal. We zijn er allemaal aan gewend, omdat het altijd al zo is geweest.

Toch wel iets anders dan wanneer je iedere keer drie weken weg bent, dat zou ik zelf niet willen en kunnen. We zouden elkaar veel te veel missen!

Wadje

Wadje

18-11-2019 om 20:53

Gewend

quote: We zijn er allemaal aan gewend, omdat het altijd al zo is geweest.

Precies, zo hadden wij het ook thuis. Wij waren niet anders gewend dan dat mijn vader er op zaterdag en zondag was. En dan ook helemaal. Zonder dat er nog iets af moest voor het werk, zonder dat er boodschappen of klusjes gedaan moesten worden, want het huis was elke vrijdag helemaal aan kant. Voor ons was het ieder weekend feest.

Ik geef het maar toe.

Ik ben al jaren maar de helft van de week bij mijn kind. 50% van de dagen geen kus, geen knuffel, maar hoef ik ook niet te zorgen.

En weet je? Love it. Echt. Ik ben gemaakt voor halfbakken ouderschap. Voor een booreiland zou ik ook m’n hand niet omdraaien. Dat missen van je kind/partner/... went snel hoor.

Lanza

Lanza

18-11-2019 om 21:01

Quote:

Precies, zo hadden wij het ook thuis. Wij waren niet anders gewend dan dat mijn vader er op zaterdag en zondag was. En dan ook helemaal. Zonder dat er nog iets af moest voor het werk, zonder dat er boodschappen of klusjes gedaan moesten worden, want het huis was elke vrijdag helemaal aan kant. Voor ons was het ieder weekend feest.

Huh?? Verdween je moeder dan dat weekend naar het buitenland? Wie had het huishouden gedaan? De kaboutertjes? Jullie hoefden geen schone luier in het weekend, geen handjes wassen, geen snotneuzen, nooit was er iemand ziek, niemand hoefde te eten, die pindakaasvegen en vieze borden en pannen hoefde nooit opgeruimd te worden. Alles bleef als vanzelf aan kant?

Of bedoel je dat je vader en jullie weekend hadden en je moeder gewoon doorwerkte, maar jij dit niet opmerkte?

Lanza,

Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen.
Als hier man door de week in buitenland zat, zorgde ik dat we in het weekend onze tijd niet hoefden te verdoen aan boodschappen halen of was ophangen of overhemden strijken omdat ik die huishoudelijke zaken in de dagen ervoor had gedaan. Zo was er vol op quality-time voor leuke activiteiten.

Daarnaast kon mijn man prima luiers verwisselen, fles borstvoeding geven of met kind rondlopen als het getroost moest worden; teamwork, ook in het weekend.
Hij kon alles wat ik kon, dus ook neus schoonmaken of insmeren met zonnebrandmiddel, appeltaart bakken.

Ik snap dus niet wat je bedoelt met: ‘Jullie hoefden geen schone luier in het weekend, geen handjes wassen, geen snotneuzen, nooit was er iemand ziek, niemand hoefde te eten, die pindakaasvegen en vieze borden en pannen hoefde nooit opgeruimd te worden. Alles bleef als vanzelf aan kant?’
Doe jij thuis die taken dan alleen of doen jullie die allebei?

Wadje

Wadje

18-11-2019 om 22:06

Hm, bedoelde het anders

Er hoefden geen ramen gezeemd of badkamer gesopt. Zorg voor de kinderen ging natuurlijk gewoon door, maar pakte mijn vader over op het moment dat hij thuiskwam. Behalve de werkkleren van mijn vader werden er geen wassen gedraaid (tenzij er iemand ziek was).
Nu is voor ons het weekend juist de tijd om de huishoudklussen te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.