Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kinderwens/zorgwens als alleenstaande


Moederkareltje schreef op 29-10-2023 om 19:48:

[..]

Nee nick dat is dan geen smeken nee. Ik heb genoeg mannen gehoord die het zelf aanboden mij te helpen toen ik jaren terug vertelde over mijn kinderwens en geen relatie had. Dus zo gek is het niet wat ik topic starter adviseer.

Dat is dus het smeken om zaad wat je zelf zo vernederend vond. Je hebt geen relatie met die mannen maar je hebt wel hun zaad nodig, soort live spermabank dus. 

Nick90 schreef op 29-10-2023 om 19:51:

[..]

Dat is dus het smeken om zaad wat je zelf zo vernederend vond. Je hebt geen relatie met die mannen maar je hebt wel hun zaad nodig, soort live spermabank dus.

Live spermabank.. ja zo gaat het vaak in de natuur. En daar ben ik dan weer een voorstander van.

Moederkareltje schreef op 29-10-2023 om 19:59:

[..]

Live spermabank.. ja zo gaat het vaak in de natuur. En daar ben ik dan weer een voorstander van.

Waarom heb je het zelf dan niet zo gedaan? 

Nick90 schreef op 29-10-2023 om 19:43:

[..]

En dat is niet smeken om zaad ofzo? Lijkt me wel de perfecte route naar een hoop gezeik trouwens.

Ik wil dit topic verder niet vervuilen. Maar mijn hemel, ben het nog nooit zo met je eens geweest.

Nick90 schreef op 29-10-2023 om 20:08:

[..]

Waarom heb je het zelf dan niet zo gedaan?

Ik heb nu een kind van een live sperma gever. Hij gaf het uit vrije wil en ik hoefde niet te smeken of mij in bochten te wringen Nick. Toevallig werden we ook verliefd en hebben we nu een relatie.

Doemijdieglazenbol schreef op 29-10-2023 om 20:11:

[..]

Ik wil dit topic verder niet vervuilen. Maar mijn hemel, ben het nog nooit zo met je eens geweest.

Je hebt gelijk dat het topic vervuild zo, maar ja triggers hè.

Ik vond je eerdere advies een van de betere, eerst onderzoeken wat ze nu precies wil/mist/wenst en vanuit daar verder te kijken. 

Doemijdieglazenbol schreef op 29-10-2023 om 20:11:

[..]

Ik wil dit topic verder niet vervuilen. Maar mijn hemel, ben het nog nooit zo met je eens geweest.

Smeken om zaad zei ik ook omdat je ook nog door opgegooide obstakels van de derde partij moet die je gaat keuren en screenen.  Dat je nog zoveel moeite moet gaan doen om het te krijgen.. dat het bijna smeken wordt stuit mij tegen de borst. Niemand heeft zich te bemoeien met of ik mij wil voortplanten of niet 

Als je iemand iets verteld over een kinderwens en die doet een aanbod is dat geen smeken. Smeken betekend iets dringend vragen, nederig verzoeken.

ik begon, maar zullen we weer terug naar to gaan? En eventueel een ander topic openen over zaadsmekerijen? Laten we de ontregelaars ontwapenen met een beetje structuur. Dit is niet gepast. 

ps; ik kijk nu al uit naar verkeerd begrepen topic titels en dat mensen graag spruitjeszaad willen.

Ook met kinderen die om het weekend komen kun je een band opbouwen. Menig ouder heeft dat na de scheiding ook. Tuurlijk is die band anders dan met iemand waar je de rest van de tijd woont, want je mist ook best veel, maar als je alleenstaand bent en vier dagen werkt kun je niet alle kinderen bieden wat ze nodig hebben.

Deze kinderen hebben vaak problemen. Niet eens per definitie vanuit zichzelf, maar er is een reden waarom ze pleegzorg nodig hebben. Dat doet iets met een kind. Vaak spelen de biologische ouders ook nog een rol in het leven van het kind, wat tot loyaliteitsconflicten kan leiden.
Goed informeren is stap één. En eerlijk zijn, ook naar jezelf over wat je wel en niet kunt bieden. Daar is iedereen bij gebaat.

Een kind dat veel zorg/therapie nodig heeft en worstelt met trauma's is soms gewoon echt heel zwaar en vermoeiend. Dat maakt het kind niet minder leuk of lief, maar het kost wel energie. Ik merk dat nu ook bij mijn eigen kind. 

MamaE schreef op 30-10-2023 om 14:28:

Ook met kinderen die om het weekend komen kun je een band opbouwen. Menig ouder heeft dat na de scheiding ook. Tuurlijk is die band anders dan met iemand waar je de rest van de tijd woont, want je mist ook best veel, maar als je alleenstaand bent en vier dagen werkt kun je niet alle kinderen bieden wat ze nodig hebben.

Deze kinderen hebben vaak problemen. Niet eens per definitie vanuit zichzelf, maar er is een reden waarom ze pleegzorg nodig hebben. Dat doet iets met een kind. Vaak spelen de biologische ouders ook nog een rol in het leven van het kind, wat tot loyaliteitsconflicten kan leiden.
Goed informeren is stap één. En eerlijk zijn, ook naar jezelf over wat je wel en niet kunt bieden. Daar is iedereen bij gebaat.

Een kind dat veel zorg/therapie nodig heeft en worstelt met trauma's is soms gewoon echt heel zwaar en vermoeiend. Dat maakt het kind niet minder leuk of lief, maar het kost wel energie. Ik merk dat nu ook bij mijn eigen kind.

Sluit ik me helemaal bij aan

To wat fijn dat je interesse hebt in pleegzorg! Ze hebben juist heel veel verschillende mensen nodig. Omdat ze een pleegouder zoeken bij een kind (en niet andersom). Dus ook naar alleenstaanden, mensen zonder kinderen of werkende ouders is meer dan genoeg vraag! Er zijn namelijk ook kinderen die al naar school gaan of die beter passen in een gezin zonder andere kinderen bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er tal van verschillende soorten pleegzorg. Van langdurig tot kort maar ook weekend of vakantieopvang. Of zelfs bepaalde dagen per week of tijdelijke opvang. Het gaat erom wat een kind nodig heeft. Er gaat een uitvoerige screening en cursus aan vooraf. Waarom begin je niet eerst met een voorlichtingsavond? Kan je alle vragen stellen en kijken hoe jij erover denkt. Als pleegouder nemen ze uitgebreid jouw wensen/ grenzen en mogelijkheden door. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.