Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


Misschien is dat het gewoon, dat er babylonische spraakverwarring tussen ouders met lieve beebs en ouders met draken.

Dat bord op de grond gooien omdat ik er een draak op wilde in plaats van een prinses had ik bijvoorbeeld niet hoeven flikken thuis en haalde ik ook niet in mijn hoofd,  ik was een lieve beeb. Ik herken de struggle met aankleden of naar bed gaan ook niet, hier was er nooit bekvechten 's ochtends. Ik heb wel een keer gehad dat sibling en ik het bad niet uit wilde, toen was het huis wel even te klein. Maar dat soort dingen kwamen niet zo veel voor.

Julali schreef op 23-09-2021 om 16:38:

[..]

Denk je echt dat alle kinderen zo vaak lastig zijn? Ik ervaar dat zelf oprecht niet zo. Natuurlijk is er wel eens iets, maar dat heeft dan een duidelijke reden en dan luister ik naar ze en lossen we het samen op.

Ja maar jij bent perfect! 

Vrijevlinder schreef op 23-09-2021 om 16:07:

Maar toch, zou het niet zo kunnen zijn dat het bij sommige mensen soepeler loopt dan bij anderen? Wat jullie beschrijven is een schrikbeeld voor me, en lijkt me oprecht heel stressvol.
Het kan toch zo zijn dat er gezinnen zijn met makkelijke en redelijk luisterende kinderen die op tijd van bed komen? En doen wat ze moeten doen, zonder al te veel drama's te maken en zonder wekelijks glazen melk om te gooien en overgeven op je kleren?

Ja en Nee. Er zullen gezinnen zijn waarbij de ochtenden soepel verlopen omdat de ouders makkelijker zijn (een vriendin van mij laat haar kind gerust in pyjama naar school gaan als hij weigert aan te kleden bijvoorbeeld. Voorkomt strijd maar is niet waar ik voor zou kiezen). Ook bij oudere kinderen is het vast makkelijker, ik heb er 3 onder de 4 dus dat is sowieso hectisch. Begrijp me niet verkeerd ik zou dezelfde keuze maken als ik opnieuw mocht kiezen. Ik wil alleen een tegengeluid laten horen op dat rooskleurige beeld wat sommige hier schetsen over het hebben van kinderen. En dat ik best kan begrijpen dat sommige mensen hier niet bewust voor kiezen. 

Julali

Julali

23-09-2021 om 16:53 Topicstarter

Het is ook maar hoe groot je het zelf maakt. Hier gaat ook wel eens een glas melk om, maar dan ruim ik het op en dan is het weer klaar. Ik heb dat geaccepteerd, het hoort erbij en ik ga me er niet over opwinden. 

Woede aanvallen komen hier niet voor, krijsaanvallen ook niet. Aankleden en tanden poetsen gaat makkelijk. Geen idee waar het aan ligt, maar van dat soort dramatische toestanden komen in ons huis nauwelijks voor. 

Julali schreef op 23-09-2021 om 16:53:

Het is ook maar hoe groot je het zelf maakt. Hier gaat ook wel eens een glas melk om, maar dan ruim ik het op en dan is het weer klaar. Ik heb dat geaccepteerd, het hoort erbij en ik ga me er niet over opwinden.

Woede aanvallen komen hier niet voor, krijsaanvallen ook niet. Aankleden en tanden poetsen gaat makkelijk. Geen idee waar het aan ligt, maar van dat soort dramatische toestanden komen in ons huis nauwelijks voor.

Maar dan heb je dus makkelijke kinderen, niet iedereen heeft die.

Oke sorry maar je bent echt bloed iritant Julali en prima dat ik een ban krijg hiervoor maar je bent zo overduidelijk een trol dat ik me er kapot aan erger dat jij hier nog steeds welkom bent. 

Alsof het Viva forum je heeft ingehuurd om dit fora naar de afgrond te helpen. 

Dus bij deze: ook in dit topic ben ik weer weg want het is wederom het grote Julali topic geworden. 

Rockstar schreef op 23-09-2021 om 16:45:

Misschien is dat het gewoon, dat er babylonische spraakverwarring tussen ouders met lieve beebs en ouders met draken.

Dat bord op de grond gooien omdat ik er een draak op wilde in plaats van een prinses had ik bijvoorbeeld niet hoeven flikken thuis en haalde ik ook niet in mijn hoofd, ik was een lieve beeb. Ik herken de struggle met aankleden of naar bed gaan ook niet, hier was er nooit bekvechten 's ochtends. Ik heb wel een keer gehad dat sibling en ik het bad niet uit wilde, toen was het huis wel even te klein. Maar dat soort dingen kwamen niet zo veel voor.

Mwah, ik was als 3-jarige zo boos op mijn moeder, omdat ze me niet de trap af wilde dragen (ze had een wasmand vast) dat ik mijn brilletje van mijn neus pakte, op de grond smeet en erop ben gesprongen. 

Dit is toevallig het anekdootje dat het jarenlang goed deed op feesten en partijen, maar ik zal vast wel vaker driftig gedrag hebben vertoond. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

23-09-2021 om 17:00

Off-topic; het lijkt wel een soap hier, ik kom steeds even buurten of er nog nieuwe spannende wendingen zijn. Wat is het plot?☺️  Erg vermakelijk. Zit bijna op het puntje van mijn stoel en mijn kat kijkt mij raar aan als ik ineens in een lachstuip schiet terwijl ik de enige persoon momenteel ben hier.

Caramelzeezoutchocola schreef op 23-09-2021 om 17:00:

Off-topic; het lijkt wel een soap hier, ik kom steeds even buurten of er nog nieuwe spannende wendingen zijn. Wat is het plot?☺️ Erg vermakelijk. Zit bijna op het puntje van mijn stoel en mijn kat kijkt mij raar aan als ik ineens in een lachstuip schiet terwijl ik de enige persoon momenteel ben hier.

Inclusief mensen die met de rug naar de ander semi in de camera praten?

Lol, je eigen bril gesloopt.🤣 Ik heb nooit woedeuitbarstingen gehad, als ik boos of verdrietig was trok ik me meestal gewoon terug en dan was je me even kwijt maar alleen als niemand wat van me wilde want zo braaf was ik wel.  :')

3xscheepsrecht schreef op 23-09-2021 om 16:56:

Oke sorry maar je bent echt bloed iritant Julali en prima dat ik een ban krijg hiervoor maar je bent zo overduidelijk een trol dat ik me er kapot aan erger dat jij hier nog steeds welkom bent.

Alsof het Viva forum je heeft ingehuurd om dit fora naar de afgrond te helpen.

Dus bij deze: ook in dit topic ben ik weer weg want het is wederom het grote Julali topic geworden.

Wat jammer!! Is er hier ook een negeerknop? Ik hoop dat je hier toch blijft schrijven, ik vind juist jouw epistels in dit topic passen. Laat haar niet winnen.

Hier hebben we de mazzel dat de bioritmes van mijn man en mij relatief weinig overlappen: ik voel me prima tussen 6 en 18 uur, mijn man tussen 12 en 24. Dus ALS er drukte in huis was, was het altijd duidelijk wie er (in principe) in actie kwam: ochtendspits voor mij, avondspits voor hem.
En voor de mensen met superlieve kinderen: zijn ze dat ook nog tijdens het puberen? Dat kan ook erg gezellig zijn.

Ik heb ook een makkelijk kind, maar dat betekent niet dat ze nooit een keer niet luistert, nooit boos wordt, nooit iets wil of doet wat niet mag/kan. Als het wel zo was, zou ik me zorgen maken of het wel echt een kind is. 
Daarnaast zijn dochter en ik beide geen ochtendmensen. En soms heeft ze van die dagen dat er echt helemaal niks goed is, dat ze niks wil, heel prikkelbaar is en om alles huilt en boos wordt. Maar hee, we hebben allemaal wel eens onze dag niet toch? 

Julali

Julali

23-09-2021 om 17:08 Topicstarter

TineWinkel schreef op 23-09-2021 om 17:04:

Hier hebben we de mazzel dat de bioritmes van mijn man en mij relatief weinig overlappen: ik voel me prima tussen 6 en 18 uur, mijn man tussen 12 en 24. Dus ALS er drukte in huis was, was het altijd duidelijk wie er (in principe) in actie kwam: ochtendspits voor mij, avondspits voor hem.
En voor de kinderen van Julali: zijn ze al aan het puberen? Dat kan ook erg gezellig zijn.

Dat hebben wij ook zo verdeeld. Ik ben op en top ochtendmens, dus vanaf een uur of 6 's ochtends ben ik wakker, actief, vrolijk en kan ik alles aan vanaf het moment dat ik mijn ogen open doe. 

Vanaf een uur of drie' s middags kak ik in en begint mijn man net goed wakker te worden, dus dat komt mooi uit

Tsjah, ik was een huilbaby en mijn sibling had dermate zware beperkingen dat 24/7 zorg nodig was. Toen zij werd geboren was ik al iets ouder en in de ochtend redde ik me prima zelf, maar ik was dan weer met avondeten een heuse plaag. Wat dan voor mijn ouders vrij vervelend was omdat mijn sibling weer op tijd medicatie moest hebben.

Maar goed, dat is wel een redelijk uitzonderlijke situatie. Dat snap ik zelf ook.

3xscheepsrecht schreef op 23-09-2021 om 16:56:

Oke sorry maar je bent echt bloed iritant Julali en prima dat ik een ban krijg hiervoor maar je bent zo overduidelijk een trol dat ik me er kapot aan erger dat jij hier nog steeds welkom bent.

Alsof het Viva forum je heeft ingehuurd om dit fora naar de afgrond te helpen.

Dus bij deze: ook in dit topic ben ik weer weg want het is wederom het grote Julali topic geworden.

Nee blijf!!!!!

Dan heb ik iemand die mij steunt in mijn strijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.