Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Klacht tegen juf

Ik wil een klacht indienen tegen de juf van mijn jongste zoon van 5. Ze had al problemen met hem in de klas van bij de start, ze wilde hem er gewoon niet bij. Hij is doorverwezen naar een observatiegroep om te kijken wat hij nodig heeft maar de juf heeft die groep allemaal negatieve dingen over mij als moeder verteld. Dus nu kunnen we geen goede start maken en dat is echt haar schuld. Ook ze moet niet als juf allemaal oordelen over mij als moeder uitspreken en die niet met mij bespreken maar wel aan de nieuwe groep doorgeven, Dat is gewoon echt fout van haar. Daarom wil ik klacht indienen want dat is echt heel fout en zo zorgt ze er ook oor dat ik en mijn zoon niet een nieuwe start kunnen maken. Kunnen jullie me helpen hoe ik dat ken adoen Ik wil echt serieucs genomene worden dat die juf gewoon niet meer kan werken ofzo want ze maakt echt grote fouten

Ik ben ook wel eens heel boos geweest op een leerkracht, maar nu je zoon daar weg is, zou ik je energie echt gewoon steken in de nieuwe school en in je zoon. 
Een klachtenprocedure gaat energie kosten die je eigenlijk niet hebt.

Heeft de school een vertrouwenspersoon? Vaak kan die je helpen om de goede route te bepalen, en ook om je klacht goed te verwoorden. 

ik weet niet zeker wat je vraag aan het forum is, namelijk. Wil je weten hoe de procedure loopt? Of wil je hulp bij het verwoorden van wat je vindt dat de juf fout heeft gedaan? 

En hoe weet je dat zo zeker?

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 19:00 Topicstarter

Vaaas schreef op 22-08-2025 om 18:44:

Ik ben ook wel eens heel boos geweest op een leerkracht, maar nu je zoon daar weg is, zou ik je energie echt gewoon steken in de nieuwe school en in je zoon.
Een klachtenprocedure gaat energie kosten die je eigenlijk niet hebt.

Ja maar die juf zegt dat ik als moeder onvoorspelbaar ben. dat kan gewoon echt niet dat ze zo negatief over mij praat dat kan ik niet los laten. Ik moet wel tegen haar klaccht indienen anders ben ik het er mee eens en dat is echt niet zo

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 19:02 Topicstarter

Schoondochter schreef op 22-08-2025 om 18:51:

Heeft de school een vertrouwenspersoon? Vaak kan die je helpen om de goede route te bepalen, en ook om je klacht goed te verwoorden.

ik weet niet zeker wat je vraag aan het forum is, namelijk. Wil je weten hoe de procedure loopt? Of wil je hulp bij het verwoorden van wat je vindt dat de juf fout heeft gedaan?

Ja een vertrouwenspersoon hebben ze wel maar die helpt me niet verder. Mijn vraag aan het forum is idd help me bij een klacht tegen die persoon want zij is echt slecht nieuws

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 19:03 Topicstarter

Pippeltje schreef op 22-08-2025 om 18:59:

En hoe weet je dat zo zeker?

Omdat de observatiegroep een mail heeft gehad dat ik onstabiel ben. Van die juf. En dat vind ik niet kunnen want ze heeft dat nooit met mmij besproken ze liegt gewoon ze haat mij en mijn zoon ik haat haar ook

Karen, dit is misschien wel hoe de buitenwereld jou ziet. Dat is heel vervelend, maar dit is ook waar je met je psycholoog, psychiater en de huisarts aan werkt.

Dit kun je ook bij de nieuwe school aangeven. Want hoe jij bent is natuurlijk van invloed op hoe je zoon zich gedraagt, niet alleen thuis maar ook in andere situaties.

Het enkele feit dat je gescheiden bent is al een risico. 

Zit je oudste nog op die school? Dan is het helemaal onverstandig want mogelijk wil je in de toekomst je jongste weer terug op die school. 
Het is een observatie van de juf, aan jou nu om deze observatiegroep het tegendeel te laten zien. Terugdraaien kun je het niet. 

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 19:09 Topicstarter

Ysenda schreef op 22-08-2025 om 19:05:

Karen, dit is misschien wel hoe de buitenwereld jou ziet. Dat is heel vervelend, maar dit is ook waar je met je psycholoog, psychiater en de huisarts aan werkt.

Dit kun je ook bij de nieuwe school aangeven. Want hoe jij bent is natuurlijk van invloed op hoe je zoon zich gedraagt, niet alleen thuis maar ook in andere situaties.

Het enkele feit dat je gescheiden bent is al een risico.

Zit je oudste nog op die school? Dan is het helemaal onverstandig want mogelijk wil je in de toekomst je jongste weer terug op die school.
Het is een observatie van de juf, aan jou nu om deze observatiegroep het tegendeel te laten zien. Terugdraaien kun je het niet.

Het kan mij niks meer schelen hoe hun mij zien. Het is toch fout. ik ben gewoon een goede moeder. het is niet eerlijk dat ze een scheiding al zien als een risico dat is hun probleem dat is gewoon fout. kan mij niks schelen die juf is fout

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 19:11 Topicstarter

En ik ga toch tegen die juf klacht neerleggn waant ze is gewoon fout. Kan mij niks schelen als jullie me niet steunnen want ik weet dat ik juist ben. Alleen ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken

Heb je toestemming gegeven voor een overdracht?

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 19:11:

En ik ga toch tegen die juf klacht neerleggn waant ze is gewoon fout. Kan mij niks schelen als jullie me niet steunnen want ik weet dat ik juist ben. Alleen ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken

Daar krijg je hopelijk geen advies voor, want je staart je ( door borderline?) blind op woede en je aangevallen voelen.

Je hebt nu eenmaal behoorlijk wat problemen, bent redelijk voorspelbaar onvoorspelbaar en je kleine jongen ook.

Geeft niks en dat kun je wel ontkennen,  maar dan houd je jezelf voor de gek. 

Laat die juf nou waar ze zit, en focus je op de begeleiding van je zoon naar zijn nieuwe school en stort jezelf op je eigen welzijn. Anders laat je zien dat ze gelijk heeft.

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 19:00:

[..]

Ja maar die juf zegt dat ik als moeder onvoorspelbaar ben. dat kan gewoon echt niet dat ze zo negatief over mij praat dat kan ik niet los laten. Ik moet wel tegen haar klaccht indienen anders ben ik het er mee eens en dat is echt niet zo

Je kunt ook tegen de nieuwe juf zeggen dat jij dat anders ziet, en dat je heel erg belangrijk vind dat het goed gaat met je zoon en dat je daar alles voor doet wat nodig is.

Geen klacht indienen betekent niet dat je het ermee eens bent.

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 19:26 Topicstarter

Vaaas schreef op 22-08-2025 om 19:22:

[..]

Je kunt ook tegen de nieuwe juf zeggen dat jij dat anders ziet, en dat je heel erg belangrijk vind dat het goed gaat met je zoon en dat je daar alles voor doet wat nodig is.

Geen klacht indienen betekent niet dat je het ermee eens bent.

Maar ik ga wel klacht indienen. Kan mij niks schelen ik doe het gewoon wel. 

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 19:11:

Google op ik wil klacht indienen tegen juf en je krijgt advies .

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 19:26:

[..]

Maar ik ga wel klacht indienen. Kan mij niks schelen ik doe het gewoon wel.

En ga wat leuks doen met je zoon ipv hier zo woest te zitten .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.