Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-08-2025 om 18:41
Ik wil een klacht indienen tegen de juf van mijn jongste zoon van 5. Ze had al problemen met hem in de klas van bij de start, ze wilde hem er gewoon niet bij. Hij is doorverwezen naar een observatiegroep om te kijken wat hij nodig heeft maar de juf heeft die groep allemaal negatieve dingen over mij als moeder verteld. Dus nu kunnen we geen goede start maken en dat is echt haar schuld. Ook ze moet niet als juf allemaal oordelen over mij als moeder uitspreken en die niet met mij bespreken maar wel aan de nieuwe groep doorgeven, Dat is gewoon echt fout van haar. Daarom wil ik klacht indienen want dat is echt heel fout en zo zorgt ze er ook oor dat ik en mijn zoon niet een nieuwe start kunnen maken. Kunnen jullie me helpen hoe ik dat ken adoen Ik wil echt serieucs genomene worden dat die juf gewoon niet meer kan werken ofzo want ze maakt echt grote fouten
04-04-2026 om 20:27
MamaE schreef op 04-04-2026 om 18:08:
[..]
Dat geloof ik ook wel. Maar niet dat je hele plannen gaat maken hoe je iemand het beste dwars kan zitten puur uit haat tegen die persoon of het kind.
Mijn dochter had in groep 5 en 6 een juf waarmee ze niet matchte. Die heeft ook echt wel shit geflikt die niet oké is, maar ik heb nooit gedacht dat ze mijn kind haatte en haar actief weg wilde hebben en dingen verzon om haar dwars te zitten.
Absoluut niet, ik ben daar absoluut nooit mee bezig en ik durf echt mijn hand in het vuur te steken voor mijn collega's. Wij spreken wel over ouders en kinderen, altijd om samen te bespreken hoe we dingen aanpakken, soms ook om naar manieren te zoeken om ouders toch nog mee te krijgen. Dat is nooit uit haat! Het is ook nooit uit haat als er een melding wordt gedaan, altijd vanuit oprechte zorgen.
Ik denk dat het vaak niet niet willen is maar niet kunnen, ergens op blokkeren door bijvoorbeeld je eigen verleden of beperking of nog heel veel andere redenen
04-04-2026 om 21:11
Karen, lees je dat? Dat duizel ervaring heeft met de mensen waar jij nu mee van doen hebt? Hopelijk kun je haar bijdragen 'open' lezen. En krijg je er wat rust door.
Je bent ongetwijfeld een goede moeder, je wilt het beste voor je kinderen. Tegelijk weet je dat je regelmatig niet stabiel bent, stress hebt, teveel drinkt.
Ik gun je dat je hulp kunt en durft te accepteren. Om je kinderen de grootste kans op geluk te geven. Daar hebben zij, net als veel anderen, mogelijk wat extra hulp bij nodig. Je kunt het Karen💛