Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Last van de oren met dragen bril

Onze dochter S van 9 heeft een bril. Maar ze heeft veel last van pijn aan haar oor vooral achter het oor, we maken het altijd goed schoon achter het oor want ze heeft ook lang haar. We dachten door het afstellen van de bril maar dat werkt ook niet.

Wie is er ook mee bekend.


Hee Ainne, wat goed om jouw bericht te lezen. Misschien is er dan toch nog hoop voor mij! Had na zoveel jaar de hoop op gegeven, bril is gewoon niets voor mij. Pijn is misschien niet het goede woord maar het ding irriteert enorm. Voelt gewoon ellendig, altijd opluchting als ik m afzet. (Maarja dan zie ik weer niks) 
Daar zal ik eens op insteken bij een volgende bril.

Een bril hoort geen pijn te doen. Dus zeker even naar de opticien morgen.
Is het een drukkende/knellende pijn of meer geïrriteerde huid? Bij drukken/knellen kan het zijn dat de bril te klein is (geworden). Kinderen groeien en net als met schoenen en kleding worden de brillen ook steeds een maatje groter. Of hij is niet helemaal goed afgesteld waardoor er drukpunten ontstaan. Het gewicht is dan niet goed verdeeld over de neus en de oren. 
Heeft ze deze bril al langer of is hij nieuw? En is het haar eerste bril? Bij een eerste bril kan het natuurlijk ook even wennen zijn, maar dan nog hoort een bril geen pijn te doen.
Bij allergie voor het materiaal zou je de pootjes kunnen afplakken maar bij de neus maakt de bril ook contact met de huid.

MoederVera

MoederVera

03-01-2022 om 20:51 Topicstarter

MamaE schreef op 03-01-2022 om 20:39:

Een bril hoort geen pijn te doen. Dus zeker even naar de opticien morgen.
Is het een drukkende/knellende pijn of meer geïrriteerde huid? Bij drukken/knellen kan het zijn dat de bril te klein is (geworden). Kinderen groeien en net als met schoenen en kleding worden de brillen ook steeds een maatje groter. Of hij is niet helemaal goed afgesteld waardoor er drukpunten ontstaan. Het gewicht is dan niet goed verdeeld over de neus en de oren.
Heeft ze deze bril al langer of is hij nieuw? En is het haar eerste bril? Bij een eerste bril kan het natuurlijk ook even wennen zijn, maar dan nog hoort een bril geen pijn te doen.
Bij allergie voor het materiaal zou je de pootjes kunnen afplakken maar bij de neus maakt de bril ook contact met de huid.

Haar tweede bril, zes maanden geleden gekocht. Eerste bril nergens last van gehad.

MoederVera schreef op 03-01-2022 om 20:51:

[..]

Haar tweede bril, zes maanden geleden gekocht. Eerste bril nergens last van gehad.

Hmm, dan is het in ieder geval geen kwestie van wennen en lijkt het me sterk dat de bril nu al te klein is. Ik denk dat het dan inderdaad een kwestie is van even opnieuw afstellen. Dat heb je soms, hoort er een beetje bij. Net als dat je af en toe lucht in je banden moet pompen.

Let ook op of de bril goed op de neus zit. Toen ik nog een bril droeg had ik ook vaak last van mijn oren. Mijn neusbrug is nogal smal, waardoor een bril vaak snel ging afzakken, wat dan werd verholpen door de pootjes strakker af te stellen. Waardoor het dus achter mijn oren zeer ging doen. 

Groeten,

Temet

Ainne schreef op 03-01-2022 om 19:22:

Ik had ook altijd pijn op mijn oren en op mijn neus. Ik bleek gewoon overgevoelig te zijn voor letterlijk het gewicht van de bril en volgens de opticien was ik geen uitzondering.
Inmiddels een suuuuperlicht frame en de lenzen ook zo dun mogelijk en nergens meer last van. Nu draag ik hem veel vaker dan altijd maar mijn contactlenzen.

Ja hier ook hoor. Pas sinds ik echt heb geïnvesteerd in een licht montuur (we duur) weet ik wat het is om altijd een bril te dragen, nooit meer hoofdpijn. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

03-01-2022 om 22:20

Ik herken dit heel erg. Ik heb dit met al mijn brillen. Ik kan zonder bril, maar met zie ik beter uiteraard. Zeker met autorijden zet ik hem op en dat gaat prima, maar als ik wissel van focus (wat je bij autorijden weinig hoeft, maar buiten de auto veel doet), dan geeft dat direct klachten wat zich uit in pijn achter mijn oor. Ik denk zelf dat het daar echter niet zit, maar líjkt te zitten.

Heeft ze andere glazen in haar bril gekregen?

Temet schreef op 03-01-2022 om 21:25:

Let ook op of de bril goed op de neus zit. Toen ik nog een bril droeg had ik ook vaak last van mijn oren. Mijn neusbrug is nogal smal, waardoor een bril vaak snel ging afzakken, wat dan werd verholpen door de pootjes strakker af te stellen. Waardoor het dus achter mijn oren zeer ging doen.

Groeten,

Temet

Daar dacht ik dus ook meteen aan. Dat hij misschien van haar neus afglijdt en daardoor pijn doet achter de oren. 
Terug naar de opticien inderdaad en je niet laten afschepen. Ik ben laatst ook 3 keer terug geweest met een bril en de tweede keer zei de meneer dat hij echt niets meer voor me kon doen. Derde keer was er een mevrouw die wel haar werk deed en de bril strakker zette achter mijn oren zodat hij niet meer steeds naar beneden gleed. Was ook even wennen want eerst zat hij best strak, maar nu zit hij inmiddels echt goed.

MoederVera

MoederVera

04-01-2022 om 17:45 Topicstarter

niet_rechts schreef op 03-01-2022 om 22:20:

Ik herken dit heel erg. Ik heb dit met al mijn brillen. Ik kan zonder bril, maar met zie ik beter uiteraard. Zeker met autorijden zet ik hem op en dat gaat prima, maar als ik wissel van focus (wat je bij autorijden weinig hoeft, maar buiten de auto veel doet), dan geeft dat direct klachten wat zich uit in pijn achter mijn oor. Ik denk zelf dat het daar echter niet zit, maar líjkt te zitten.

Heeft ze andere glazen in haar bril gekregen?

Wel iets hogere sterkte zo ja andere glazen.

MoederVera

MoederVera

04-01-2022 om 17:47 Topicstarter

Tango schreef op 03-01-2022 om 22:57:

[..]

Daar dacht ik dus ook meteen aan. Dat hij misschien van haar neus afglijdt en daardoor pijn doet achter de oren.
Terug naar de opticien inderdaad en je niet laten afschepen. Ik ben laatst ook 3 keer terug geweest met een bril en de tweede keer zei de meneer dat hij echt niets meer voor me kon doen. Derde keer was er een mevrouw die wel haar werk deed en de bril strakker zette achter mijn oren zodat hij niet meer steeds naar beneden gleed. Was ook even wennen want eerst zat hij best strak, maar nu zit hij inmiddels echt goed.

We zijn vandaag geweest en opnieuw afgesteld, strakker zodat er minder wrijving is achter de oren.

Van haar neus glijd het niet af.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

04-01-2022 om 17:55

MoederVera schreef op 04-01-2022 om 17:45:

[..]

Wel iets hogere sterkte zo ja andere glazen.

Misschien is het toch een kwestie van wennen.

Mijn opticien raadde aan dat ik twee weken moest doorbijten, dus ondanks de pijn de bril moest ophouden, en toen werd het inderdaad beter. Maar na een jaar kreeg ik een andere sterkte glazen (lees: andere cilinder). Toen begon het feest weer van voor af aan. Ik kon het niet opbrengen om weer twee weken die pijn te voelen en dus draag ik een bril alleen nog met autorijden, want zolang ik weinig wissel in focusafstand gaat het de eerste paar uur wel. Daarna komt alsnog de pijn, maar dan ben ik wel op mijn bestemming aangekomen. En zodra de bril af is, wordt het heel snel beter.

MoederVera schreef op 04-01-2022 om 17:47:

[..]

We zijn vandaag geweest en opnieuw afgesteld, strakker zodat er minder wrijving is achter de oren.

Van haar neus glijd het niet af.

Ik hoop dat ze er nu geen last meer van heeft. Het is niet fijn om weinig te kunnen zien en ook niet om last te hebben van je bril. 

Een nieuwe sterkte van de glazen kan even wennen zijn, maar dat begint niet pas na een half jaar. 

Bijtje82

Bijtje82

11-01-2022 om 02:08

Ik draag mijn bril (te) weinig, maar ervaar hetzelfde probleem. Na een paar uur gaan m'n oren pijn doen door de druk. Net op de bovenkant waar hij op rust. 
Misschien is het gewenning of misschien het montuur te zwaar.
Denk dat je opticien vast wel raad weet. 

MoederVera

MoederVera

16-01-2022 om 10:08 Topicstarter

Onze dochter heeft geen last meer van haar bril, blij voor haar. Afstellen heeft gewerkt maar ook een stukje tape aan de linkerkant.

Gelukkig, dank voor de update.  Waar het forum al niet goed voor is....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.