Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Zijn hier tienermoeders?

ik ben zelf 20 jaar en mijn dochter is bijna 5.  Zijn er nog meer vrouwen die tienermoeder waren?

Hoi Jenny, ik ben en was geen tienermoeder. Ik was 27 toen ik mijn oudste kreeg en 30 toen ik mijn jongste kreeg.
Terugdenkend daaraan (ze zijn inmiddels volwassen) kan ik me voorstellen dat het op de leeftijd dat jij jouw kind kreeg loeizwaar moet zijn geweest. Hopelijk had/heb je goede hulp daarbij?

Ja, ik was 17 toen ik zwanger raakte en 18 toen mijn oudste werd geboren. Nog net 1 dag 19 toen mijn tweede geboren werd. Daarna nog drie kinderen gekregen met 27, 28 en 30 jaar. De oudste is inmiddels 22.
Jij had nog geen voogdij denk ik toen jouw kind geboren werd? Hoe was dat destijds geregeld? En heb je je school af kunnen maken?
Ik deed zwanger examen en ben toen gaan studeren. Maar die studie (hbo-v) moest ik mee stoppen ivm bekkeninstabiliteit. Daarna nog drie studies afgerond.

suzie Wat ik me afvraag hoe zorg je voor je kinderen als je en studeert, en moet werken (kinderen hebben toch voeding kleding onderdak en luiers etc nodig) en een huishouden moet doen. 

Jennybi

Jennybi

13-02-2022 om 15:45 Topicstarter

ik had gelukkig veel steun van mijn ouders die een soort van co ouders waren. Heb mijn opleiding gewoon afgemaakt en nu heb ik nog steeds heel veel steun van hun

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.