Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Leuke dingen verzinnen om het vol te houden

Naar aanleiding van het coronadraadje en de verzuchting dat het haast/echt niet meer lukt om leuke dingen te verzinnen. Wie weet kunnen we elkaar bijstaan in de zoektocht naar vermaak & verstrooiing nu de lockdown blijft duren. Zet de leeftijd erbij als je een tip hebt/zoekt. 


Ik lees mee, weer wat verstrooiing 

Ik heb mijn fotografie hobby een stuk  serieuzer opgepakt. Lees, ik ga nu regelmatig op pad om foto's te gaan maken. Ook in mijn eentje. Vandaag is het mijn vrije dag en tegenwoordig ga ik dan ' s morgens ergens wat foto's maken. Ook huur ik soms een vogelhut. Mijn jongste zoon van 11 vIndt het ook leuk en gaat regelmatig met een eigen fototoestel ook mee. Zelfs mijn puberdochter wil soms mee (toen ik hoorde waar een roestplaats van ransuilen was wou ze ook mee) 

ik heb ook net een online lightroomcursus gedaan om mijn foto's ietsje te kunnen bewerken. Deed ik voorheen nooit maar ze worden er zoveel mooier van .  

Ik verf steentjes die ik vind tijdens wandelingen of ondertussen krijg van mensen. Daar teken ik een huisje,die of zo op. Deze leg ik dan weer ergens weg tijdens een wandeling om andere mensen een leuke dag te bezorgen.  ik weet dat er mensen van alle leeftijden meedoen in mn omgeving dus niet echt leeftijd gebonden.

(ot) ik moest laatst wel lachen. Ik woon voor  een wandelpad . Ik leg ze  ook rondom mijn tuin en in de vensterbank liggen er vaak een aantal te drogen,samen met mn grote hond die bojna altijd met zn kop op de andere vensterbank ligt een publiekstrekker. Komt er een vader met 2 kinderenclangs. Ik heb in mn tuin ook 2 echt grote stenen liggen met een tekening liggen. Zegt een van die kinderen...ooo pap,wauw, mag ik die ook pakken. Nou zei die vader doe dat maar niet,ahhahah

Wandelen en ondertussen troep opruimen. Hier met dochter een extra bezigheid tijdens het wandelen. Toevallig hadden we nog van die opruim grijpers via de buren gekregen en wandelen we nu door de wijk en het park en we speuren al babbelend naar papiertjes, flesjes, mondkapje e.d. En maar vullen die vuilniszak, best bevredigend om te doen.

Ik heb een opblaaskajak gekocht. Of het echt leuk is weet ik nog niet, het weer is nog niet mooi genoeg geweest om hem uit te proberen. Wachten op warm voorjaarsweer dan maar. Ik ben wel alvast de waterwegen in de buurt aan het scannen: waar zijn er bruggen (en zijn die hoog genoeg?) en waar zitten alleen maar duikers en loop je dus dood. Ik heb de loop- en fietsrondjes in de omgeving nu ook wel zo'n beetje gehad, fijn dat er straks peddelrondjes aan het repertoire kunnen worden toegevoegd.

Ik heb wel al geoefend met oppompen en weer leeg laten lopen (gewoon in de woonkamer), en, de grootste uitdaging: weer opvouwen en in de opberghoes stoppen. Dat bleek gelukkig te kunnen

Groeten, 

Temet

Ik ben samen met partner bezig om allerlei achterstallig klussen te doen (huis was slecht onderhouden dus dat was best veel) omdat we daar niet altijd zin in hebben, ben ik lekker bezig met mijn naaimachine. Tegenwoordig naai ik voor een goed doel. Lekker bezig zijn, leuke dingen maken en daarbij nog andere mensen ook blij maken.

Daarnaast vind ik het heerlijk om te koken en bakken. Altijd leuk om nieuwe dingen uit te proberen.

En als laatste zijn we lekker aan het wandelen. Elke dag minimaal 10.000 stappen. Vinden de honden ook erg fijn. Zelfs met de gladheid hebben we het volgehouden. Met de apps van de ASR en Menzis houden we er ook nog wat geld aan over

Heerlijk die stenen verven doe ik ook. Ik zit op een fb site met allerlei tutorials die ik probeer te maken. Verder zijn wij gek op wandelen fietsen en geocachen dit deden we voor Corona al. We missen nu alleen het terrasje onderweg. Een paar weken terug hebben we een wandeling geboekt waarbij je een route kreeg met 6 adressen met allemaal een aanbieding om wat te drinken en of te eten af te halen. Dat vonden we erg leuk. 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

24-03-2021 om 17:51 Topicstarter

@Knutselkei: waar vind je die stenen? Ik kijk goed om me heen maar zie ze niet. Koop je ze bij een tuincentrum of zo?

@wilgenkatje ik ben wel geen knutselkei maar ben ook volop met steentjes bezig. 

In het begin nam ik ze mee van het strand. Tot zo’n beetje alle happy Stones fb groepen hier ze daar gingen zoeken met tassen tegelijk. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en daar wordt nu stevig op gecontroleerd. nu koop ik ze. Ik heb een adres die alleen stenen verkoopt maar ik weet niet of ik die link hier mag zetten. Maar als het goed is kan je ze ook bij tuincentrums kopen. 

Stadswandelingen (010/020/070/etc) zijn leuk om te doen. Uitgestippelde routes met op een aantal plekken de mogelijkheid voor een hapje en een drankje. Je hebt ze in veel steden.

Bericht van het forumbeheer.

Ik zie vaker de opmerking "ik weet niet of het mag" Als je twijfelt kun je altijd bij de forumregels kijken of een mail sturen.

In het algemeen geldt, Ouders Online is een community van ouders voor ouders. Daar hoort natuurlijk het uitwisselen van handige tips bij en daar mag je altijd een link voor plaatsen.

Waar wij van het forumbeheer op letten zijn de accounts die net geregistreerd zijn en dan een link in hun bericht zetten. Dat is sluikreclame en dat mag niet. Die berichten en accounts verwijderen we dan ook.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

[email protected]

Dank je Heidy voor de toelichting. Ik ben ook altijd voorzichtig met links delen maar nu weet ik het. wilgenkatje, ik verzamel ze met wandelen, hier liggen een soort grind-puinpaden. maar krijg ook van mensen die weten dat ik het doe. Laatst een hele emmer vol en dan kan ik weer even vooruit.Bij tuincentra kun je vaak al 20 kilo kopen voor een euro of 6.  

Bedankt voor de toelichting. bij deze dan ik heb mijn stenen bij  www.splitkorrel.nl/ besteld. Kan per 10 kilo besteld worden. En je kan speciaal om platte stenen vragen. 

De 010 wandeling enz heb ik ook gedaan in Delft was super leuk. 

Pooh-Bear schreef op 24-03-2021 om 23:30:

Bedankt voor de toelichting. bij deze dan ik heb mijn stenen bij www.splitkorrel.nl/ besteld. Kan per 10 kilo besteld worden. En je kan speciaal om platte stenen vragen.

De 010 wandeling enz heb ik ook gedaan in Delft was super leuk.

Ik moest even nadenken hoe je een 010 wandeling in Delft kon doen Hier wordt ook veel gewandeld (ik ben niet zo'n wandelaar en als deze periode over is vraag ik me af of ik het blijf doen). We hebben een gids "Wandelen buiten het centrum van ...." We hebben inmiddels Den Haag gehad, nooit gedacht dat zelfs in Mariahoeve wat interessants te zien was. Rotterdam staat nu op het programma. 

https://stadswandeling-010.myshopify.com

Je hebt ze inmiddels al in veel steden. Even googelen op stadswandeling + kengetal. Ook met thema's bijv streetart of industrieel. Echt heel leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.