verveelme
07-12-2008 om 09:43
Leuke kinderactiviteit in amsterdam
Help, ik verveel me.
Wat ga ik vandaag doen met twee kinderen (4 en 2) in Amsterdam?

Guinevere
07-12-2008 om 14:23
En?
En, verveel je je nog? Anders kun je nu even naar de speeltuin gaan, de zon schijnt! Hier wel tenminste...

verveel me
07-12-2008 om 21:29
Weer hetzelfde
Ben maar naar de Tunfun gegaan.
Ik vind het leeftijdsverschil vaak te groot om een bevredigende activiteit voor beide kinderen te bedenken. Wat voor de een te 'moeilijk' is, is voor de ander te 'makkelijk'. Hoe doen jullie dat?

Guinevere
07-12-2008 om 21:53
Leeftijdverschil hier groter
Hier heb ik een snuiter van bijna 6,5 en eentje van 19 maanden. Dat leeftijdverschil is veel te groot om echt iets zinnigs buiten de deur te doen wat ze allebei écht leuk vinden (los van het babybadje in de zomer). Dus ik ga dan iets doen voor de ene en dan moet de ander zich maar aanpassen. Zo af en toe ga ik iets met één kind doen, en dan kunnen we iets doen dat beter bij de leeftijd past.
Er is hier wel één speeltuintje dat ze allebei leuk vinden trouwens, met een redelijk hoge glijbaan die de kleine ook al af durft. En binnen in huis spelen ze soms samen met de auto's of de treinbaan. Maar ja, dat zijn geen echte "uitjes" natuurlijk.

angel3
08-12-2008 om 10:19
Valt mee leeftijd toch?
hier een verschil van 2,5 jaar. Heb dat nooit als probleem ervaren. Inderdaad past de een zich aan maar eigenlijk heb ik nooit gevoel gehad dat dat lastig was.
In A dam is toch zat te doen? tropenmuseum, artis, vondelpark. Die kleine hobbelt wel mee toch? zo is dat bij ons in elk geval
Wat dacht je van: in de trein naar schiphol, vliegtuigen kijken op panorama dek en daar een pannekoek eten. Dat soort dingen.
groet

Maylise
08-12-2008 om 15:01
Juist makkelijk
Volgens mij zijn de meeste activiteiten die voor een vier jarige geschikt zijn ook best te doen voor een twee jarige.
Wat ik met kinderen van die leeftijd veel deed: naar de dierentuin, naar het zwembad, naar de speeltuin en/of de kinderboerderij,wandelen in het bos dan en allemaal bladeren en zo verzamelen (vonden ze altijd heel leuk). Verder is als het weer een beetje redelijk is het strand ook altijd leuk, 's winters is het rustig en kun je ze goed in de gaten houden. Kinderen kunnen lekker in het zand spelen, rondrennen en vliegeren. Heb je ook zo een middag mee om. Om warm te blijven kan je ook een strandwandeling maken en na afloop warme chcolademelk drinken.
Ik ging ook altijd graag naar openlucht musea. Beginnen ze met vier echt te snappen en ook leuk te vinden en een twee jarige hobbelt overal wel achter aan.
In Amsterdam kan bijvoorbeeld het tropenmuseum ook al best.
Gewoon ergens een ijsje gaan eten of wat drinken is ook altijd wel leuk.
Of een uitje naar bijvoorbeeld een plaatsje verderop; Volendam of zo in jullie geval en daar dan wat drinken en wat rondlopen.
Mijn ervaring is dat twee jarigen over het algemeen alles wel leuk vinden mits ze niet moe/hongerig zijn en je ze op een positieve manier erbij betrekt.
Tuurlijk zijn er activiteiten die echt lastig zijn met een peuter zoals bijvoorbeeld naar de bioscoop of schaatsen (hoewel ik een enorme schaatsfan ken die haar kende zo'n beetje tegelijk met lopen ook schaatsen leerde dus dan ook wel) maar ik kan genoeg bedenken wat voor beiden leuk is.
Maylise