Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 08:08

Meningokokkenziekte vaccinatie

Ok, de overheid heeft besloten dat iedereen die geboren is na 31 dec 2000 (en voor 2004 ofzo) de vaccinatie moet halen tegen Meningokokkenziekte W. Prima. Mogelijkheden genoeg om die prik te halen op verschillende plekken (1 dag in eigen gemeente, 1 dag in buurgemeente 6 km verderop en verder alleen nog maar verder weg) en verschillende tijden (allemaal tot 16:30) volgens onze gemeente.

Dat er in die doelgroep ook jongeren zijn die een BBL opleiding doen, die al die dagen niet voor 17 uur thuis zijn, die vooraf nooit weten waar ze een klus hebben (zou best eens in de buurt kunnen zijn van die priklocatie) daar houden ze geen rekening mee.

Ergerlijk. Het gaat volledig tegen mijn principes in maar ik overweeg hem te adviseren de vaccinatie niet te nemen (beslist hij zelf).


Kopzorg

Kopzorg

22-02-2019 om 08:18

Afwezig medische reden/ziek

Steun jw kind ga hem even halen breng hem weg, bel de baas, weet ik veel maar help hem de prik te halen.
Mijn kind heeft vorig jaar een hersen(vlies) ontsteking gehad van een mycoplasma pneumonia en heeft nu nog restschade in de vorm van NAH.
Zorg dat jouw kind tegen die meningokok bescermd is. Alles wat je door vaccinatie kunt voorkomen is mooi meegenomen.

Wat een flauewkul

Voor die vaccinatie krijgt je zoon gewoon vrij hoor.

Mijntje

Mijntje

22-02-2019 om 08:38

belangrijker

Wat is nou belangrijker: een paar uur werk missen of deze ziekte kunnen oplopen. Ik zou mijn kind stimuleren deze prik gewoon te halen.

Pluk

Pluk

22-02-2019 om 08:42

GGD

Op de website van onze GGD staan alle locaties en tijden van de hele regio. Alles hier trouwens ook na 1800 uur. Dus kijk daar eens. Ik zou mijn kind nooit adviseren om niet te gaan.

Gewoon doen

Het gaat om de gezondheid van je zoon en zijn vrienden (en familie, en..).
Voor tandarts of huisarts bezoek moet je ook iets regelen en hiervoor dus net zo: kleine moeite!

In eerste instantie leek ons puberkind buiten de vaccinatieregeling te vallen (net 1 maand te oud). Wij hebben het toen gewoon zelf geregeld. Hoe klein de kans ook, als je het krijgt ben je aan de goden overgeleverd...

Ouder

Ouder

22-02-2019 om 09:10

Pffff

Wat een luxeprobleem. Wil je niet stiekem dat ze naar hem toe komen om hen op zijn werkplek die prik te komen brengen? Besef je eigenlijk wel waar het over gaat? Anti-vaxers en complotdenkers hebben betere argumenten.

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 09:16

Prima

Weinig ervaringsdeskundige met een kind op BBL.
* Even halen en brengen, alsof ik geen baan heb en alsof ik altijd een auto beschikbaar heb.
* Mijn zoon krijgt geen hele dag vrij en kan zelf niet van zijn werklocatie naar de priklocatie gaan. Zelf vrij nemen gaat ten koste van zijn vakantiedagen, die voor een groot deel vastgesteld zijn: kerstvakantie en bouwvak.
* Ik had al gezegd: alle locaties zijn tot 16:30 te bereiken, je moet er dus zeker al om 16:15 uiterlijk zijn. Verste locatie is 30 km enkele reis met auto. Een na dichtsbijzijnde locatie is zeker 10 km, dichtsbijzijnde is 2,5 km.
* Tandarts en huisarts is dus inderdaad ook lastig, omdat de tandarts wel tot half zes zit en de huisarts 1 avondspreekuur heeft is het nog te doen. Zolang mijn zoon mee moet rijden met iemand anders is het echt wel een probleem. Zelfs zijn rijbewijs ophalen was al lastig omdat die tent ook dichtging om 17 uur.

Waarom geen avondprikspreekuur? Het is mij een raadsel. Waarom altijd maar uitgaan van wat normaal is? Iemand kan wel even in een tussenuur, voor of na school maar rekening houden met BBL opleidingen: no way.

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 09:18

Daarbij

Ik gaf al aan dat dit volledig tegen mijn principes in gaat maar de gemeente kan het ons wel iets makkelijker maken. Prikken tot 18 uur was al voldoende geweest, 17:30 ook. Blijkbaar moeten die prikkers wel keurig op tijd thuis zijn om hun BBLkinderen op te vangen.

Wel doen!

Heb je al contact gehad met de GGD? Misschien zijn er nog andere mogelijkheden ?

Waarom niet?

"Mijn zoon krijgt geen hele dag vrij"
Waarom moet hij een hele dag vrij

"en kan zelf niet van zijn werklocatie naar de priklocatie gaan"
Waarom niet? Er gaat toch wel een bus oud?

"Zelf vrij nemen gaat ten koste van zijn vakantiedagen, die voor een groot deel vastgesteld zijn: kerstvakantie en bouwvak."
Nee. Als hij naar de dokter moet dan krijgt hij vrij.
Maar als je al meent dat het een vakantiedag moet kosten, dan is dat maar een klein offer in dit verband. Lekker op vakantie besmet worden met een meningokokkenziekte is tenslotte ook niet alles.

Neem contact op met de GGD voor de avond prik-uren of prik-uren wellicht beter bereikbaar voor je zoon.

Fransien

Fransien

22-02-2019 om 09:51

afspraak dokter

Gewoon de situatie uitleggen aan de dokter en vragen of hij ´s ochtends om 8 uur direct geprikt kan worden, scheelt iedereen gedoe en een werkgever doet niet zo moeilijk als een puber iets later is vanwege een verplichte vaccinatie.

Pluk

Pluk

22-02-2019 om 09:52

Bellen

Ik zou de GGD bellen en dit voorleggen. Onze regio heeft het wel goed geregeld met tijden tot 22.00 uur. Dus dat kunnen andere GGD's ook, lijkt me. Misschien hebben ze wel een goed alternatief.

vlinder72

vlinder72

22-02-2019 om 10:29

Probleem

Volgens mij is het probleem dat jij hem niet kan/wil brengen op die dag en rond die tijd.

Zijn BBL opleiding is vast het probleem niet want ik kan mij niet voorstellen dat ze over een vaccinatie halen moeilijk zullen doen.

Ik begrijp dat wel. Ik vind het ook heel lastig als organisaties als het GGD of school afspraken inplannen midden op de dag. Ik heb geen auto tot mijn brschikking en mijn werk is niet heel erg flexibel.

Nu is mijn ervaring met het GGD wel goed. Ik kan afspraken meestal wel verplaatsen naar een gunstigere dag of beter tijdstip. Een 17 jarige kan wellicht ook best zelf gaan. Als het echt moet kan hij die 2,5 kilometer ook best lopen.

goede oefening

Vrij vragen voor een doktersbezoek, dat is een goede oefening voor het "echte leven". Dat moet hij later ook kunnen. Nu is een goed moment, hij woont nog thuis en heeft een opleiding die voor hem kan bemiddelen als het mis loopt.

Hij doet een BBL opleiding. Hij doet waarschijnlijk lichamelijk werk. Dan moet 'ie zuinig zijn op z'n lichaam, want het moet nog minimaal 50 jaar mee voordat hij met pensioen mag!

Ik ken iemand die een overbelasting in z'n voet opliep tijdens werk in de slagerij. Hij mocht ook niet naar de dokter van z'n baas, en durfde niet te gaan. Hij heeft maandenlang doorgewerkt terwijl het steeds erger werd met zijn voet. Toen hij uiteindelijk niet meer naar de bushalte kon lopen (!), is hij zonder pardon ontslagen. Gelukkig was dit in een klein dorp met één loket voor alles en een goede ambtenaar die hem hielp om in de ziektewet te komen. Hij heeft twee jaar in de ziektewet gezeten en eigenlijk was hij daarna nog niet volledig hersteld, gelukkig had hij net genoeg WW opgespaard om de periode daarna te overbruggen.

Zo kan het dus lopen als je naar je baas luistert ipv naar je lichaam. Niet doen. Hij heeft gewoon recht op verlof voor doktersbezoek (tenzij het is afgekocht in de CAO met een bepaald percentage bovenop zijn loon, maar dan nog steeds heeft hij recht op onbetaald verlof!).

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 11:12

Principedingetje

Jullie kunnen nu wel van alles gaan roepen maar mag ik ook ergens een principedingetje van maken?
* Contact gehad met GGD, ze hebben geen enkele openstelling na 16:30 in een gebied van 30 km doorsnede waar wij terecht zouden kunnen. Er komt nog wel een nieuwe prikronde dus ik heb nu 1 mogelijkheid meer in de buurt maar ook die dag is niet op een dag in de week dat dit makkelijker zou kunnen (dat hij les heeft bijvoorbeeld ivp werk).
* Mijn zoon weet pas om half 8 op de dag zelf waar hij die dag werkt. Dat kan wel op 50 km afstand zijn van waar hij die prik moet halen. Hij is niet in staat om dan even een 'bus te pakken' naar de priklocatie. Dat kan wel een rit zijn van 2 uur met meerdere vervoersmiddelen en daar heeft hij geen enkele ervaring mee.
* Inderdaad zou hij zijn tijd voor 'naar de dokter gaan' wellicht vrij kunnen krijgen maar als ik dan 50 km enkele reis moet rijden gaat dat niet om een uurtje. Of de werkgever daar mee akkoord gaat weet ik niet. Dikke kans dat hij dus een hele vrije dag nodig heeft en voor een injectie gaat hij die echt niet zomaar krijgen. Als die dag van zijn eigen vrije dagen af moet komt hij serieus in de knoop. Drie weken bouwvak en bijna twee weken kerstvakantie zijn al 22 verplichte vrije dagen die hij thuis moet zitten.
* "Lekker op vakantie besmet worden met een meningokokkenziekte is tenslotte ook niet alles."Wat een rotopmerking en zo duidelijk dat je niet weet waar het over gaat. Dit zijn verplichte vrije dagen, wie zegt dat hij die 22 dg van de bouwvak en van de kerstvakantie ook daadwerkelijk óp vakantie is? Ze zitten die dagen verplicht thuis want er is geen werk. Moeilijk blijkbaar om te begrijpen. Die dagen waren wel ideaal geweest om die prik te halen maar blijkbaar is dat weer zielig in de kerstvakantie van schoolgaande kinderen?
* De dokter vragen of hij om 8 uur geprikt kan worden? Welke dokter? Prikken kan van 9:30, soms pas 13:30 tot uiterlijk 16:30. Ik heb net gebeld, je moet zelfs om 16 uur binnen zijn.
* Ik heb een klacht ingediend dat er geen enkele avondopenstelling is. De telefoniste heeft gezegd dat ze dat zal opnemen met het RIVM. Ik heb gevraagd wat het RIVM daar mee te maken heeft. Andere gemeenten hebben wel een avondopenstelling dus het RIVM verbiedt dat niet. Nu gaat ze contact opnemen met haar leidinggevende die mij terugbelt. Wellicht kunnen ze 1 avondopenstelling kiezen voor het hele gebied. Ik was natuurlijk de eerste die hierover belde.
* Hij kan die 2,5 km niet lopen, dat is de dichtstbijzijnde vanaf ons huis. Daar is mijn zoon zeker niet die ene dag dat het hier is. Mijn zoon weet pas om half 8 's morgens waar hij die dag is en het komt regelmatig voor dat ook dat later op de dag afwijkt en hij ergens anders heen gaat.

Nogmaals: het is een principedingetje. Ik ben niet tegen vaccinaties, ik vind gewoon dat er rekening gehouden moet worden met jongeren die fulltime werken en dan niet op een vaste locatie.

Bbl

En hoe komt hij bij zijn bbl-locatie?... Breng je hem elke dag? Daarnaast 2,5 km is een half uurtje lopen. Bel de GGD of er ook andere prikmomenten mogelijk zijn ivm de opleiding van je kind. Misschien mag hij apart langskomen in de vakantie. Laat hem overleggen met zijn werkgever dat hij een vaccinatie moet halen, voor medische bezoeken hoort hij gewoon vrij te krijgen. Misschien kan de huisarts het vaccin bestellen dat hij het daar laat doen. Mogelijkheden genoeg...

Pratende en vragende mensen zijn te helpen, klagende mensen verzanden in excuses en smoesjes maar komen geen steek verder.

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 11:29

Bijzonder Annaniem

Hij komt op zijn BBLlocatie met zijn begeleider waarmee hij samen werkt. Die 2,5 km is vanaf ons huis, daar werkt hij niet.

Klagende mensen verzanden in excuses en smoesjes maar komen geen steek verder zeg je. Jij leest niet goed en komt met oplossingen die niet kunnen vanuit een situatie die je niet kent als je geen kind hebt die gewoon fulltime leer/werkt.

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 11:30

teruggebeld

Zojuist teruggebeld, er was overwogen om ook een zaterdag open te stellen maar ja dan werken ze, of sporten ze en de een is blij met de gegeven keuzes (alles doordeweeks tot 16:30) en de andere niet. Ik heb gezegd dat 1 zaterdag of 1 avond er juist voor zorgt dat bijna iedereen de mogelijkheid heeft en dus blij is. Alleen maar zaterdagen open stellen had er dus net zo goed voor gezorgd dat niet iedereen blij is. Wisselingen waren beter geweest.

Er komt een 'bezemsessie' en nav mijn signaal gaat ze kijken of dat dan op een avond of zaterdag kan zijn. Omdat ik het belangrijk vind dat mijn zoon wordt ingeënt ga ik er alles aan proberen te doen om hem gevaccineerd te krijgen. Ik wilde alleen aandacht voor dit soort jongeren. Zoals ik al zei: een rijbewijs afhalen was ook al een probleem. Als hij 18 is en zelf de auto kan besturen en zelf naar een klus kan zal het iets makkelijker kunnen worden.

Ik mag ook de RIVM bellen of er avondopenstellingen zijn in gemeenten in de buurt die niet zijn aangesloten bij mijn GGD.

Fransien

Fransien

22-02-2019 om 11:40

dokter=huisarts

De prikposten zijn niet de enigen die een vaccinatie kunnen geven, een huisarts kan en mag dat ook en huisartsen zijn meestal wel vanaf 8 uur ´s ochtends open, sommigen hebben zelfs een avondspreekuur.

Andere les

Sorry hoor, maar "mijn werknemer kan zijn doktersbezoek niet goed plannen omdat ik weiger hem van te voren te vertellen waar hij moet werken, en ik hem hem geen zin om hem voldoende vrij te geven voor een slecht gepland doktersbezoek, dus, lieve overheid, kunnen jullie alsjeblieft allemaal extra geld uitgeven om mijn probleem op te lossen", dat is toch belachelijk?

Misschies is de levensles voor je kind wel dat een werkgever die je pas 's ochtends vertelt waar je die dag werkt, dat dat toch wel verdomd veel impact heeft op je prive-leven, je gezinsleven, en je gezondheid. En dat je maar beter alles op alles moet zetten (diploma halen, doorleren...) om een betere werkgever te vinden.

Hoe dan ook denk ik dat het echt een heel slechte les is als jij hem aanleert om niet eens vrij te DURVEN vragen. Dicht is echt een probleem dat de werkgever veroorzaakt en dat de werkgever maar moet opvangen.

Wordt zijn reistijd wel betaald als arbeidstijd? Dat moet: als je elke dag ergens anders heen moet reizen dan telt woon-werk-verkeer als arbeidstijd.

Tip: laat hem lid worden van een vakbond.

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 12:23

aha

"Misschies is de levensles voor je kind wel dat een werkgever die je pas 's ochtends vertelt waar je die dag werkt, dat dat toch wel verdomd veel impact heeft op je prive-leven, je gezinsleven, en je gezondheid. En dat je maar beter alles op alles moet zetten (diploma halen, doorleren...) om een betere werkgever te vinden"

Dus als jouw cvketel vannacht stuk ging, de wc verstopt raakte of je electriciteit de geest gaf en je belde vanmorgen om 7 uur een bedrijf die dat voor jou kan repareren zei je: nee je hoeft niet vandaag te komen, kom maandag maar zodat de monteur vooraf weet dat hij naar Syboor moet, dat is namelijk beter voor zijn priveleven, gezinsleven en gezondheid?
Mocht je dat daadwerkelijk zo vinden: mijn zoon werkt voornamelijk bij bedrijven, afstanden zijn dus nog groter en die zijn enorm blij dat hij de dag ervoor niet weet waar hij de dag erna moet zijn. Ze zijn blij dat hij er is.

"Wordt zijn reistijd wel betaald als arbeidstijd? Dat moet: als je elke dag ergens anders heen moet reizen dan telt woon-werk-verkeer als arbeidstijd."

Waarom krijg je het gevoel dat dat niet zo is? Hij start om half 8 en dan beginnen ze pas met benodigheden verzamelen en dan gaan ze op pad. Einde werktijd is wanneer hij naar zijn fiets loopt aan het eind van de dag.

"lieve overheid, kunnen jullie alsjeblieft allemaal extra geld uitgeven om mijn probleem op te lossen"

Dus daar waar de ene GGD dit wel begrijpt en avondopenstellingen heeft (of in ieder geval dat je ook ná 16 uur kunt binnen komen) ben jij werkelijk van mening dat dit probleem maar moet worden afgewenteld op de kleine zelfstandige die een hele middag mijn zoon moet betalen zonder dat hij daarvoor werkt? Of mijn zoon is een halve of hele dag onbetaald vrij, ach met zijn enorm hoge van die leeftijd maakt dat weinig uit natuurlijk.

Ach ja, jij hebt vast niet zo'n baan en jouw 17 jarige zit gewoon op school en neemt een uurtje vrij of doet het na schooltijd. Ik neem het je niet kwalijk dat je je niet verdiept in de situatie, ik verwonder me er alleen even over.

ergernis

Primair zit je ergernis dat rivm cq ggd geen rekening houdt met kinderen zoals die jouwe die niet nog op VO zitten. En daar baal je van. Dat kan ik me voorstellen. Dat je vervolgens overweegt om hem aan te raden zich niet te laten vaccineren, daar kan ik me dan weer niks bij voorstellen.
Je zoon kan ook een acute wortelkanaalontsteking krijgen. Ik weet uit ervaring dat je dan niet wacht op die ene avond openstelling van de tandarts. Best handig om te weten hoe je in dat soort situaties moet handelen als je een baan hebt.

spoedklussen

Ik vind het doodnormaal dat ik meer moet betalen als ik nu meteen iemand nodig heb om de standleiding te laten ontstoppen, versus als ik binnen een week de standleiding wil laten reinigen want ik maak me wat zorgen over de borrelgeluidjes tijdens het doorspoelen, versus als ik een onderhoudscontract heb om eens in de 5 jaar preventief de standleiding te laten reinigen in een rustig seizoen dat het bedrijf goed uitkomt.

Je hebt gelijk dat er altijd spoedklussen zullen zijn en dat iemand dat werk moet doen. Maar we kunnen wel zo veel mogelijk incentives creëren voor klanten om onnadige spoedklussen terug te dringen, en zo veel mogelijk incentives creëren voor werkgevers om hen werknemers goed te behandelen. En dus niet de overheid elk wissewasje laten opvangen waarbij werkgevers het niet zo nauw nemen met rechten van werknemers, want daarmee bestraf je de werkgevers die het wel netjes oplossen. Gelukkig hebben we een systeem met flexibele WGA-premies waarbij die slager waar ik het over had, financieel gestraft wordt dat hij iemand de ziektewet in heeft ge-intimideerd.

Je roept heel hard dat het werk dat je zoon doet hartstikke waardevol is, maar tegelijkertijd vind je dat jouw zoon het niet waard is om onder werktijd naar een dokter te mogen gaan terwijl iedere (full-time) kantoorwerker in Nederland dat zonder problemen kan en mag. Dat is toch wel een tegenstrijdige boodschap. Kies het een of het ander. Hij is een waardevolle arbeidskracht en je hebt er alle vertrouwen in dat als hij zijn probleem aangeeft bij zijn werkgever, dat die meewerkt aan een oplossing, en zo niet, dan zijn er genoeg andere werkgevers. Of het is ondankbaar rotwerk en hij moet doorleren.

Yanea

Yanea

22-02-2019 om 16:21

Voorjaarsvakentie?

Ook op het BBL hebben leerlingen vakantie. Dan wacht je daarop.

Moeder van 17 jarige

Moeder van 17 jarige

22-02-2019 om 17:00

nee Yanea

Dat hebben ze niet, ze hebben vakantie van hun theoriedag maar moeten dan gewoon die dag fulltime werken. Dat is toevallig deze week. Zo hebben ze ook geen meivakantie alleen de vaste vrije dagen zoals hemelvaart. Dat is dus de reden dat ze hun verlofdagen moeten inzetten voor 15 werkdagen bouwvak en 7 werkdagen kerstvakantie.

Waarom denken jullie toch dat alles wat ik zeg niet klopt of niet juist is of wel anders kan?

Waarom moet mijn zoon voor een vaccinatie die bij een andere GGD wel op een avond kan wellicht een hele middag verzuimen waarbij ik hem dan nog moet ophalen ook. Natuurlijk mag hij naar een dokter en als hij ziek is dan meld hij zich ziek maar daar gaat het hier toch helemaal niet om. Het gaat er om dat men zich niet kan voorstellen dat er jongeren zijn die gewoon fulltime werken en niet even een uurtje van school kunnen of even tussen het huiswerk door een prik kunnen halen. Er wordt gewoon geen rekening gehouden waar dat wel is met de jongeren die op zaterdag werken of sport doen. Dat is namelijk de reden dat ze geen zaterdagprikdag hebben ingericht terwijl dat dus wel een optie was.

mirreke

mirreke

22-02-2019 om 17:15

Moeder van 17jarige

Ik snap je frustratie.

Is het mogelijk om de prik bij een GGD met avondopenstelling te halen? Kun je dit regelen met die GGD waar je zoon nu onder valt? Het lijkt mij eerlijk gezegd dat dit geen probleem zou moeten zijn, omdat men graag heeft dat zoveel mogelijk jongeren de prik halen.

Dat zou dan waarschijnlijk wel inhouden dat jij (of iemand anders) hem die avond zou moeten brengen.

Verder: eens met de problemen die jij kenschetst.

Is het in dat opzicht mogelijk om te overleggen met de werkgever? Dit is een intentingsactie vanuit de overheid. Wellicht kan de werkgever je zoon hiervoor vrijgeven zonder dat het je zoon een vrije dag kost, en kan de werkgever voor compensatie hiervan dan weer terecht bij een werkgeversloket?

Mamba

Mamba

22-02-2019 om 17:19

Joh

Dan doe je het toch niet. Dan geef je aan je zoon aan dat het allemaal ruk geregeld is en hij daarom niet ingeënt gaat worden. Mocht hij het oplopen en NAH krijgen of overlijden, nou ja pech gehad.
Djiez, je kan gefrustreerd zijn maar je kan ook in oplossingen denken hoor.

bieb63

bieb63

22-02-2019 om 17:29

Moeder van 17 jarige, omdat.....

..... men nu eenmaal niet met ALLES rekening kan houden...... Heb je er wel eens zo naar gekeken? Neemt niet weg dat het vervelend is als nét jouw kind in een uitzonderingssituatie zit. Want het IS een uitzonderingssituatie. Ook BBL kinderen kunnen normaliter gewoon onder werktijd die prik halen. Geen probleem. Dat jouw kind een bijzondere situatie heeft dat hij én pas 's ochtends weet waar hij naar toe gaat, met iemand mee rijdt, en het tientallen kilometers ver is. Ja, dat is dan lastig, maar wél een uitzonderingssituatie.
Dus zoon zou het volgende moeten doen: naar z'n werkgever gaan, vertellen dat hij die prik moet halen en dat dat vóór half 5 moet gebeuren. Dat het van die tot die periode moet gebeuren, en dat werkgever dan maar moet aangeven/plannen welke dag dat dan het beste kan.

bicyclette

bicyclette

22-02-2019 om 17:35

je doet moeilijk

Je verwacht constructieve reacties, maar zet zelf de hakken in het zand. Je ziet maar 1 oplossing (speciale avondopenstelling). Alle andere oplossingen die hier worden geopperd wil je niet in overweging nemen 'omdat het een principe dingetje is'.

Ik vind dat je moeilijk doet.

Je vergeet namelijk een belangrijke partij in het geheel: de werkgever. Die zou uitstekend kunnen meedenken en zich flexibel opstellen. Maar dan moet je zoon dat wel even daar gaan overleggen. Lijkt mij ook leerzaam voor je zoon. Leerzamer ook dan een moeder principieel gaat zitten nukken en roepen dat niemand rekening met haar kind houdt.

Deze tijden

Dat zijn vooral deze tijden waarin je in je eigen tijd naar de dokter moet. Soms is er iets bij CAO geregeld en soms moet je per keer afspreken met je werkgever.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.