Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Mamalief

Mamalief

27-05-2018 om 14:09

Mijn verhaal als alleenstaande moeder


Plens

Plens

30-05-2018 om 19:06

Beter lezen mamalief

Echt beter lezen, er wordt voor je opgekomen.

Een mogelijke burn out geeft je niet het recht te veranderen in een kattekop.

Mamalief

Mamalief

30-05-2018 om 19:39

Sorry

Sorry las het inderdaad verkeerd. Zag een aantal negatieve reacties voorbij komen en dacht dat Martijn er 1 van was, sorry Martijn.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-05-2018 om 20:21

Martijn

Goh, je bent wel ineens omgeslagen

Het probleem van meelevend en invoelend zijn is dat je er een beloning voor verwacht. Als die dan uitblijft voel je je miskend.

Beter gewoon zeggen wat je denkt.

Martijn

Martijn

30-05-2018 om 20:37

Mamalief

Het is goed.Je krijgt het ook voor je kiezen

Martijn

Martijn

30-05-2018 om 20:41

Onzin. Gewoon lezen kerel. Ik hoef geen beloning, ik wil niet afgezeken worden en behoud mij het recht voor iemand er op te wijzen dat ik het goed met haar voor had. Ik ben ook niet omgeslagen. Ik vind echt dat als je medestanders op die manier antwoordt, je waarschijnlijk best snel hulp nodig hebt. En dat vind ik nog steeds. Het feit dat Mamalief deze leesfout maakt, zegt ws iets over de mate waarop ze er doorheen zit en ik hoop op snelle goede hulp voor haar.

Mamalief

Mamalief

30-05-2018 om 23:46

ik schrok echt toen ik las “beter lezen” etc schaamde me wel een beetje haha. Totaal verkeerd begrepen...ach ja kan gebeuren. De fout was dat ik zag dat iemand tegen Martijns mening is en ging op 1 of gekke manier vanuit dat die andere het juist voor me opnam. Teveel meningsverschillen lees ik hield t ff niet meer bij

Verder wil ik de rest (én Martijn) heel erg bedanken voor jullie begrip en tips, las iets over goedkope vakantieuitjes, daar wil ik zeker wel achteraan gaan, topidee.

Vandaag is het iets beter gegaan qua praktische dingen, soms ben ik zo bekaf dat ik dingen laat liggen maar nu besloot ik om alles gewoon heel traag te doen om noet te stressen, normaal ben ik ongeduldig en wil ik alles snel afhandelen maar de aanpak van vandaag heeft wel goed uitgepakt sterker nog, heb meer voor elkaar gekregen dan als ik alles snel doe. Maar goed tot zover toch nog iets positiefs te melden.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2018 om 09:27

Kaaskopje

"Ga op vakantie, ga er even uit. Even dat stof onder je hersenpan weg laten waaien... Misschien is er dan weer wat ruimte om met een frisse blik naar de dingen des levens te kijken."

Die frisse blik lijkt me meer wat voor jou. Een harde realiteit van het leven is dat fouten in je partnerkeuze je leven compleet kunnen verzieken, met name als je kinderen ambieert. Je hebt (met name als vrouw) maar een beperkte tijd om een stabiele relatie op te bouwen. Lukt je dat niet, pakweg voor je 30e, dan kom je aardig in de knel.

Lukt het je wel, maar kleun je mis dan zit je met je kindertjes vast aan een kerel die je niet wilt. Dat kost je bergen met geld. Een echtscheiding is een financiele ramp voor beide partners, en met een beetje pech heb je een leven van conflicten met je ex en/of vervreemding van je kinderen voor je.

En dan ben je ook vaak nog afhankelijk van financiele steun van de gemeenschap. En die gemeenschap, dat zijn wij. Daar betalen wij de belastingen voor.

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2018 om 09:29

Kaaskopje

Ik ben trouwens net op vakantie geweest!
In augustus ga ik trouwens weer, nu wat verder weg.
Misschien helpt dat...

Als er iemand in jouw omgeving na jarenlang roken longkanker oploopt ( hier in de hoofdstad gaat het momenteel nogal vaak over de twee lokale heiligen Cruyff en Van der Laan, vandaar dat dit nu bij mij opkomt), wijs jij de zieke er dan ook fijntjes op dat het toch grotendeels aan de eigen stommiteit te wijten is, dat de kosten voor de gemeenschap zijn, en dat alles onder het mom dat de zieke nu eenmaal niets opschiet met medeleven?

Zo nee, waarom dan niet?

Groeten,

Temet

Mamalief

Mamalief

31-05-2018 om 10:59

Nu er over vakantie wordt gesproken.

Ben 3 weken terug een weekje op vakantie geweest in Egypte, Hurghada, Titanic beach hotel. Je komt daar heerlijk tot rust en wordt er gelukkiger van, miss een aanrader voor AD. En voor alle mama’s die er even tussenuit willen. Is per persoon ook helemaal niet zo erg duur.

En ook weer nu ik dit zeg; toen ik terug kwam van vakantie is de soort van burn-out begonnen. In de week van vakantie was er namelijk nogal stress met de kinderen enz., met het voorbereiden van de vakantie en tijdens de vakanties zelf, lijkt erop dat dat weekje me volledig heeft uitgeput en zelfs lichtelijk depressief ben geraakt.

Heeft er iemand tips hoe je zo ontspannen mogelijk blijft voor en na de vakantie?

Mamalief

Mamalief

31-05-2018 om 11:09

Tijdens de vakantie werd ik via sms ook nog herhaaldelijk lastig gevallen door m’n ex, mij verwijten van alle mislukkelingen in m’n leven, opeens was ie zogenaamd begaan met de kinderen en had ie beters voor ze gewenst. Uitgerekend als we er eens een keer tussenuit gaan. En nu terug in NL is ie een nog ergere rotzak geworden als voorheen. Dit is ook zoiets wat altijd zo gaat. Je zit in overlevingsmodus en ertussen uit gaan word je psychisch voor gestraft. What a life...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

31-05-2018 om 11:41

Mamalief

Al die dingen bij elkaar inclusief een verwijtende ex is niet bepaald goed voor je rust.

Heb je al eens professionele hulp gezocht om dit op een rijtje te krijgen? Ik heb dat als bijzonder verhelderend ervaren toen ik een burnout kreeg. Je leert dan anders met al die ellende omgaan. Omdenken en zo. Het is ook niet handig om te denken dat je gestraft wordt, want daarmee suggereer je dat je stout bent geweest en zo'n ex from hell wel zult hebben verdiend. Onzin natuurlijk! Daar kunnen zij je mee helpen. De situatie zal er niet leuker van worden, wel de manier waarop jij er mee om leert gaan.

Daarbij is het ook gewoon heel prettig om al je ellende te kunnen spuien bij een professionele zorgverlener. Anders kropt het alleen maar op en mijn ervaring is ook dat je real life omgeving het al snel zat is als ze je steeds in de ellende zien zitten zonder dat er verbetering komt.

Maak een afspraak met je huisarts. Echt doen!

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2018 om 12:18

Temet

Forums zijn echt iets heel anders dan het echte leven.

Goh

Ongetwijfeld, maar zelf heb ik nou nooit de neiging om hier dingen te roepen die ik in het echte leven niet ook zou kunnen roepen. Zal mijn gebrek aan fantasie wel zijn.

Groeten,

Temet

Plens

Plens

31-05-2018 om 15:35

Mamalief

Kun je er geen extra telefoon bijnemen met een nieuw nummer?
Zet je de oude alleen aan wanneer je dat wilt en ben je voor overige familieleden of vrienden evt. te bereiken.

Of een pre-paid voor ex.

#Ad # 38

"....Lukt het je wel, maar kleun je mis dan zit je met je kindertjes vast aan een kerel die je niet wilt. Dat kost je bergen met geld. Een echtscheiding is een financiele ramp voor beide partners, en met een beetje pech heb je een leven van conflicten met je ex en/of vervreemding van je kinderen voor je...."

Klopt wel wat je zegt maar daar heeft niemand iets aan. Wanneer weet je dat je miskleunt? Eenderde van de mensen kleunt mis. Helaas. En stel dat je in de gaten hebt dat je partner geen "familiemateriaal" is en dat je hem de deur uit doet, wie zegt dat de volgende keuze (gok) raak is? De kans op miskleunen is dan nog groter omdat dan de tijd echt begint te dringen. En als je dan de ellende compleet hebt zit je ook nog in de overgang...

Mamalief, weet je, het valt ook allemaal niet mee maar je moet je realiseren dat het is zo als het is. Je kunt hulp zoeken en het misschien ook krijgen je staat er toch uiteindelijk alleen voor met je kinderen en jij bent de enige die de boel op de rit kan houden en dat doe je en dat kan je. Geloof me ik weet het. Zorg dat je het met je kinderen zo gezellig mogelijk maakt, de rest komt wel en eis niet te veel van jezelf. Maar zorg wel dat je in beweging blijft, een dag bijvoorbeeld geen zin hebben in het huishouden kan maar zorg dat je de volgende dag wel weer wat doet al is het iets kleins. Sommige dingen kunnen nu niet en dat is dan zo, je er heel erg druk over maken heeft geen zin. Sterkte!

Ad Hombre

Ad Hombre

31-05-2018 om 17:09

Temet

Wie weet. Voor mij is de belangrijkste (niet enige) functie van dit forum de mogelijkheid om te discussiëren.

Mamalief

Mamalief

02-06-2018 om 10:01

Update

Nogmaals hartelijk dank voor alle bemoedigende woorden. Het heeft me in de afgelopen dagen dat ik het even zwaar had en veel thuis zat door de oververmoeidheid oprecht goed gedaan. Soms heb je het even nodig.

Wat vakantie betreft, heb inderdaad ervan geleerd en zal de volgende keer dat nummer waar ik laat van heb lekker blokkeren. Probleem opgelost.

Sinds gisteren lijken de vermoeidheidsklachten te verdwijnen, ik kan makkelijk bij wijze van een half uur blijven lopen zonder te zuchten en duizeligheid etc. Dat was hiervoor namelijk wel het geval, kon amper overeind staan.

Op m’n werk (waar ik parttime werk dan heb ik het over 1 dag per week) heb ik de situatie uitgelegd en begrepen het gelukkig en kon tijdelijk thuis blijven zitten. Mijn kinderen zijn groot genoeg en heb boodschappen doen dus vaak aan hen overgelaten. En zelfs mee geholpen in het huishouden wat ze normaal gesproken nauwelijks doen. Zo heb ik aan veel rust weten te komen en na ruim 3/4 weken gaat het gister voor het eerst goed. Vandaag voel ik me nog beter dan gister en heb zin om eindelijk eens richting de stad wandelen voor wat nieuwe kleding voor m’n kinderen. Het gaat weer de goede kant op.

In ieder geval, tijdens de afgelopen weken veel thuis zitten heb ik me heel veel verdiept in onder andere psyche en het werkt voor mij zeg maar best verlichtend nu ik mensen beter snap en waar hun gedrag vandaan komt. Want heb me toch met een stel nare mensen om me heen te maken waar ik doodmoe van word. Maar ook heb ik mezelf beter leren kennen, volgens alle testen die er maar zijn ben ik hooggevoelig (HSP) wat de prikkels (van mensen) om me heen er tien keer harder in gaat bij mij dan de gemiddelde persoon. Alleen, als je het hierover gaat hebben met familie en vrienden lijkt niemand het echt te snappen dus ik hou het liever voor me en praat er niet meer over.

Het is wel jammer dat ik na al die jaren van alleenstaande ouderschap er nu pas achter kom waarom ik vaak ziek was en vermoeidheid klachten had en niemand me begreep, vonden dat ik me aanstel en zelfs dat ik “lui” was. Maar goed.

Ik heb geloof ik voor het eerst een doel in het leven, zou wel wat met psychologie willen doen en daar werk van maken. Ben wel echt geïnteresseerd in de mens en m’n positieve eigenschap is dan ook dat ik graag en oprecht luister naar anderen, de vrienden die ik heb benoemen dit als 1 van de redenen waarom ze me een fijne vriendin vinden. Ben altijd al wel zo geweest. Lijkt me dus super als ik er nog echt werk van kan maken.

Alleen, heb nog geen idee waar ik moet beginnen. Dus dat moet ik even gaan onderzoeken. Ik geloof er heilig in (en dat heb ik met een sterk voorgevoel altijd al geloofd) dat m’n leven stukken beter uit zal zien als ik doe waar ik echt gelukkig van word. Bovendien vind ik dat ik er nu wel klaar voor ben, m’n kinderen heb ik succesvol verzorgd tot bijna-pubers en zijn redelijk zelfstandig en leiden een eigen leven. Tijd om meer aandacht aan m’n eigen verlangens te besteden en hopelijk komt er iets goeds uit.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

02-06-2018 om 10:52

Mamalief

Mooi, dat je je in psychologie wil gaan verdiepen!

Maar is het misschien een goed idee om eerst hulp voor jezelf te gaan zoeken? En dan niet alle vragenlijsten die je tegenkomt invullen, maar echt gericht hulp. Dan leer je hoe je om moet gaan met al die binnenkomende prikkels. Die zijn afschuwelijk vermoeiend, ik weet er helaas alles van. Je kunt er heel ziek van worden.

Je kunt pas voor een ander zorgen als je goed voor jezelf zorgt en zo te lezen heb je die hulp hard nodig. Dat is geen schande. Maak dus die afspraak met de huisarts, vraag om een doorverwijzing (tenzij je een vrijgevestigde psycholoog of therapeut kunt betalen) en grijp die kans om aan jezelf te werken met professionele hulp!

Kaaskopje

Kaaskopje

02-06-2018 om 14:05

Stapje voor stapje

Inderdaad Mamalief, ik heb de indruk dat je wat impulsief kunt reageren. De vondst dat psychologie een interessante uitdaging voor je kan zijn, zie ik ook als zo'n impulsieve ingeving. Ik herken dat . Maar je eigen leven is nu uitdaging genoeg, als je daar een beetje tevreden over bent, kun je elke studie gaan doen die bij je mogelijkheden past. Niet iedereen is goed in multitasken. Ik vind thuis studeren met onrust van het gezin om me heen een héle opgave. Het lukt me wel, maar ik weet niet of ik er aangenamer van word.

Ik weet niet waarom je 'maar' 1 dag werkt, maar zie je twee dagen als onmogelijk? (Als je het weer aan kunt uiteraard!) Met werken kun je je zinnen ook een beetje verzetten. Even iets anders dan de huiselijke en persoonlijke sores.

Wat hooggevoeligheid betreft vermoed ik dat héél veel mensen hooggevoelig op onrust, geluiden, emoties, sfeer e.d. reageren als hun eigen stressniveau te hoog is. Je kunt gewoon minder hebben als de boog altijd gespannen staat. Ik denk ook dat héél veel mensen érgens hooggevoelig voor zijn. De een voor geluid, de ander voor kou en warmte, weer een ander voor de smaak van eten (pittig, zout, zoet). Het is goed om zelfkennis te hebben en te weten waar je gevoeligheid ligt. Daardoor kun je soms beter aangeven wanneer de grens voor jou bereikt is.

Ik dacht als 20+-jarige ook dat ik lui was, want waarom kwam ik toch niks? Ik ben toen in therapie gegaan, maar ik merkte niet dat ik daar iets aan had. Ruim 30 jaar later heb ik de diagnose ADD gekregen. Er zijn de nodige puzzelstukjes op hun plaats gevallen. Mijn advies: ga naar een psychiater, doe je verhaal en vraag haar of ze of hij het zinvol vindt om je voor het een en ander te testen. Dat hoeft echt niet om ADD of ADHD te gaan, wie weet komt er iets anders uit de bus, maar het kan je hoe dan ook helpen om je zelfkennis te vergroten en daar mee om te leren gaan. Van daaruit kun je misschien ook beter omgaan met anderen, zoals je ex. Hem minder vat op jouw levensgeluk te laten hebben bijvoorbeeld.

Jo

Jo

02-06-2018 om 21:12

Ook al vind je dat je het heel hard nodig hebt

"Ben 3 weken terug een weekje op vakantie geweest in Egypte, Hurghada, Titanic beach hotel. Je komt daar heerlijk tot rust en wordt er gelukkiger van, miss een aanrader voor AD. En voor alle mama’s die er even tussenuit willen. Is per persoon ook helemaal niet zo erg duur."

Het blijft mij verbazen dat mensen die tot hun nek toe in de schulden zitten wel weekje op vliegvakantie kunnen.

Wens je verder veel succes bij het zoeken naar jezelf.

Mamalief

Mamalief

02-06-2018 om 21:19

Ene na laatste keer dat ik op vakantie ben geweest is 9 jaar geleden. Ik heb genoeg moeten boeten voor m’n schulden. Bovendien ben ik aardig op weg naar een schuldvrij leven, want zit al jaren onder bewind en daar komt binnenkort een eind aan. Ik zit er niet meer middenin ofzo...

De rest van de reacties ga ik nog later op in. Even de kinderen bezig houden.

Fijne avond.

Jo

Jo

03-06-2018 om 08:14

@ Mamalief

Mijn laatste vakantie was 8 jaar geleden.
Ook geen binnenlandse.
Nooit schulden gehad.

Onze levensverhaal vertoont wel andere overeenkomsten. Ik was net geen 15 jaar, en een relatie van 23 jaar met lichamelijke en voornamelijk zwaar geestelijke mishandeling. Had ook de keuze voor de dood, psychiatrische instelling of scheiden. Ik heb ook keihard moeten knokken om te komen waar ik nu ben. Mijn ouders waren al overleden, dus geen steun van hen.

Jouw opmerking dat je genoeg hebt moeten boeten voor je schulden klinkt alsof je vindt dat je recht op hebt op vakantie.

En dat bevreemd mij, want uiteindelijk draait de maatschappij op voor een deel voor jouw schulden. O.a. energieleveranciers en wooncorporaties berekenen hun verlies van de aan jou weg gescholden schulden aan andere gebruikers door. Of denk je dat je na het einde van dit traject al je schuldeisers volledig te hebben gecompenseerd?

Ik adviseer je om hulp te zoeken bij het zelfstandig beheren van je financiën wanneer je niet meer onder bewind staat. Voornamelijk de mensen die uitgaven doen die ze zich niet kunnen veroorloven komen in schulden. En een vakantie, zelfs na 9 jaar, is een vorm van een gewenste, maar toch onnodige luxe. En als je na het uitzitten van dit traject op meerdere terreinen je schade in wilt halen voor "je boete doen"", dan kun je weer van voor af aan beginnen.

Mamalief

Mamalief

03-06-2018 om 09:49

@Jo

Vervelend wat je hebt gemaakt, heel dapper dat je gekomen bent waar je nu bent. Chapeaux. En sterkte met het verlies van je ouders...lijkt me ontzettend zwaar.

Dus je vindt in andere woorden dat het oa mijn schuld is dat verlies door berekend wordt aan anderen. In dat geval, het spijt me, wou dat ik 1 of andere kracht bezit om de tijd terug te draaien en nooit dezelfde fouten maakte. Helaas ben ik ook maar een mens en niet perfect. Iedereen heeft zo z’n tegenslag, jij hebt dat gehad op jouw manier en ik op mijn manier.

Ik weet niet of je kinderen hebt, maar zodra ik de kans zie mijn kinderen te vermaken met vakantie dan grijp ik die. Ik doe het vooral voor de kinderen, want zij hebben niet gevraagd om de situatie en hebben wél recht op “luxe”. Wat geen luxe zou moeten zijn voor kinderen maar een recht aan alle kinderen op de wereld. Ik heb ze zien genieten in het aqua park, ik heb ze juichend zien duiken in het zwembad en ga zo maar door, ze waren niet te stoppen van geluk. Dat gun ik hen. En ik, voor mij het was het niet eens volledig “luxe”, want zoals je kon lezen had ik bijna alleen maar last van hun vader en al van hem moeten horen wat een mislukking ik ben, nav mijn situatie. Ik word er altijd en over aan herinnerd, is het niet mijn ex dan blijven de problemen continu door m’n hoofd malen. Het is dus niet zo dat ik het volledig negeer en totaal niet mee zit.

Bovendien ontvang ik vakantiegeld, het woord zegt het al; geld voor vakantie. Zelfs (sommige) mensen met schulden hebben kennelijk recht op vakantie in Nederland. Zeker met kinderen in het spel. Daar besteed ik het dan ook aan uit.

Ik wens je nogmaals sterkte met je situatie en wens jou alle geluk toe van de wereld. Wees niet te streng voor jezelf...

Mamalief

Mamalief

03-06-2018 om 09:56

@Sally M

Het probleem van hulp is, dat het in mijn geval toch nooit een einde aan lijkt te komen. Lichamelijk functioneer ik prima en geestelijk ben ik, behalve de financiële situatie, verder gewoon in orde en in staat actie te ondernemen in hetgeen ik wil bereiken. Ik zie zelf niet in dat mijn situatie m’n doelen kan belemmeren. Juist omdat ik weleens hulp nodig heb denk ik dat het goed is om mezelf te motiveren met informatie over psychologie. Ooit moeten we stoppen met altijd maar in de sombere bui te blijven hangen en iets doen, anders kom ik nooot vooruit. Ik voel de behoefte nu wel sterk na al die jaren... zeg het gerust als ik iets mogelijk verkeerd zie oid.

Mamalief

Mamalief

03-06-2018 om 10:01

@Kaaskopje

Op een gegeven moment wen je aan de uitdaging van de struggles in het leven. Ik denk dat ik het als onderdeel van m’n leven ben gaan accepteren en het zat ben geworden om me daar door te laten beïnvloeden. Ik geloof erin dat iets doen waar je gelukkiger van wordt je juist soort van kan genezen. Want echt, zit er veel te lang in. Het heeft moeten zijn zoals het is.

De zelfkennis is wel een goed idee, soms denken we onszelf goed te kennen maar kom je nadien achter dat er toch nog het 1 en ander mankeert. Ik zal dit op jouw advies dan ook overwegen. Ook jij veel geluk toegewenst.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-06-2018 om 10:04

Schulden en vakantie

Mamalief, zo te lezen ben je behoorlijk ver op weg in je schuldentraject. Respect!

Fijn dat je ook at ruimte hebt gekregen om op vakantie te kunnen! Bedenk wel: je bent niemand verantwoording schuldig over je vakantie. Misschien is het wel verstandig om niet teveel te vertellen als je in zo'n situatie zit. Mensen in de schulden, maar ook in een uitkeringssituatie, hebben de halve wereld die over hun schouder meekijkt, klaar om een oorvijg uit te delen als ze het iets te makkelijk hebben in hun ogen. Want wie in zo'n situatie zit, mag het vooral niet te leuk hebben, en niet iedereen weet dat je tegenwoordig voor een appel en een ei in Egypte kunt zitten.

Ik hoop dat je snel uit de schuldsanering bent en nog veel vakanties mag meemaken (liefst zonder dreinende ex op de achtergrond)!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

03-06-2018 om 10:12

Mamalief, over hulp...

"Het probleem van hulp is, dat het in mijn geval toch nooit een einde aan lijkt te komen."

Dan heb je levenslang hulp nodig. Is dat erg?

"Lichamelijk functioneer ik prima en geestelijk ben ik, behalve de financiële situatie, verder gewoon in orde en in staat actie te ondernemen in hetgeen ik wil bereiken. Ik zie zelf niet in dat mijn situatie m’n doelen kan belemmeren. Juist omdat ik weleens hulp nodig heb denk ik dat het goed is om mezelf te motiveren met informatie over psychologie. Ooit moeten we stoppen met altijd maar in de sombere bui te blijven hangen en iets doen, anders kom ik nooot vooruit. Ik voel de behoefte nu wel sterk na al die jaren... zeg het gerust als ik iets mogelijk verkeerd zie oid."

Ik weet niet of je het verkeerd ziet. Misschien helpt dit jou inderdaad beter. Maar informatie over psychologie is heel wat anders dan gerichte therapie, al dan niet langdurend, om met de situatie om te leren gaan.

Het is vaak geen kwestie van "ga maar zitten, dan neem ik de sombere bui weg."
Je zit in een vervelende situatie die aan je vreet en die niet te veranderen is (je hebt bijvoorbeeld geen invloed op het gedrag van een drammende ex). Je kunt noch je ex, noch de situatie veranderen.

Wat je wel kunt leren is omgaan met die situatie zoals die is. Omdenken. Een tefallaagje kweken waardoor ellende beter van je af kan glijden. Die ex los kan laten. Ik lees "het is me niet gegund", maar néé, dat zijn niet-helpende gedachten waar je niks aan hebt! Laat die niet-gunners in de modder zakken en leef je eigen leven

Daarvoor kun je heel goed hulp gebruiken. De schulden zullen niet verdwijnen, de ex zal niet leuker gaan doen en het moederschap zal niet makkelijker worden, maar je zult er anders met de situatie leren omgaan.

Jo

Jo

03-06-2018 om 17:49

@ mammalief

Je hebt nog een lange weg te gaan.
Maar met jouw instelling vrees ik dat het een gebed zonder eind is.

Mamalief

Mamalief

03-06-2018 om 18:49

Sally M

Bedankt voor je heldere uitleg.

Kan er eigenlijk weinig aan toevoegen, ben het volkomen met je eens. Mooi gezegd ook, “info over therapie is wat anders dan gerichte therapie”. Besef nu wel dat ik er wel volledig klaar voor moet zijn en dat kan niet met een hoofd vol zorgen op het moment. Realiseer me nu ook dat ik met dat doel eigenlijk een zorg meer op m’n hals haal want er is teveel aan dr hand momenteel. Soms weet ik ook niet wat ik wil, dan denk ik; en nu ga ik die en die richting op, nieuw leven beginnen, etc., en even later denk ik weer, maar moet echt eerst een hoop afhandelen anders wordt het me teveel. Maar goed, we will see. Bedankt nogmaals voor het meedenken, waardeer het ontzettend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.