Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Patriesie

Patriesie

02-09-2019 om 18:06

mobiel abonnement puber

Wie betaalt bij jou thuis het mobiele abonnement? Je puber zelf of de ouder(s)?

Ik heb 1 kind met een mobiel abonnement. Hij is bijna 16 en heeft sinds een paar maanden een baantje waar hij 50 euro per maand mee verdient. Hij krijgt van mij 20 euro zakgeld per maand en van zijn oma 10 euro. Zijn abonnement kost 15 euro per maand. Op dit moment betaal ik dat maar daar wil ik mee stoppen als hij 16 wordt. Dat is wel fair toch? Gezien het inkomen dat hij uit werk en zakgeld heeft.

Eten en drinken buitenshuis en aankopen voor zijn PlayStation betaalt hij zelf.

Contributie voor sport/hobby en kleding wordt uit de kinderbijslag betaalt.

Paps

Bij ons betaalt mijn ex-man het abonnement van onze dochter (17). Geen idee wat het kost. Ik vermoed iets van 10 of 15 euro per maand.
Ze krijgt daarnaast van mij 85 euro per maand aan zak- en kleedgeld. Alle sporten en de daarbij horende sportkleding worden door ons betaald, inclusief inschrijfgeld voor wedstrijden.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-09-2019 om 19:09

Het abonnement van mijn 14- jarige wordt door haar vader betaald. Voor dochter van 20 betaal ik het. Zij zit al jaren in mijn abonnement en dat kon niet gesplitst worden. Ik vermoed dus dat ik er nog minstens 40 jaar aan vast zit, tenzij ze akkoord gaat met een nieuw nummer.

Tine Winkel

Tine Winkel

02-09-2019 om 19:16

bij ons

dochter van 15, krijgt niet veel zakgeld, wij betalen het foon-abonnement, maar gelukkig slechts 9 euro per maand.

Kinderen zelf

Mijn kinderen betalen het zelf. Ze kunnen dan kiezen voor een duurder of goedkoper abonnement naar gelang hun wensen. Dus wie een duurder abonnement heeft houdt minder geld voor andere zaken over en vice versa.

Lou

Lou

02-09-2019 om 19:29

Meer zakgeld

Als je het altijd hebt betaald en er nu ineens mee stopt, dan krijgt hij dus feitelijk minder zakgeld (of: dan houd jij geld over omdat hij een baantje heeft). Dat zou ik niet prettig vinden. Ik zou liever die 15 euro per maand erbij geven aan zakgeldverhoging en hem dan zelf een abonnement laten betalen. Wil hij een duurder abonnement dan dat, dan neemt hij een duurdere en dan werkt hij daar dus voor.

Groent

Groent

02-09-2019 om 19:30

Hier

Betalen wij het als ouders. Ik meende 15 euro. Dochter krijgt daarnaast 80 euro aan zak-kleedgeld. Daar moet ze wel alles van doen Heel soms betaal ik mee aan een item en ik koop weleens ondergoed en sokken (Hema).

Groent

Groent

02-09-2019 om 19:31

Alles

Daar bedoel ik mee op kleding gebied Sportclub, kapper, toiletspullen betalen wij.

Eens met Lou

Nu wordt je zoon gestraft voor het feit dat hij een bijbaantje heeft. Wat doe je als hij stopt met dat baantje?

Triva

Triva

02-09-2019 om 19:46

Phryne

Telefoonnummers kun je toch gewoon meenemen naar een ander abo?

wij betalen geen abonnement

Ze krijgen hier 10 euro voor prepaid per jaar. Dit is genoeg om te bellen in geval van nood, zo vaak bellen ze niet.... Er is op veel plekken openbare wifi, dus daar kunnen ze ook gebruik van maken om te appen. De 18 plussers betalen hun abonnement zelf, die willen wel overal internet hebben.
Zelf hebben we ook geen abonnement.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-09-2019 om 20:21

Triva

Mijn nummer en dat van haar zitten in hetzelfde contract. Ze kunnen niet een nummer afsplitsen en op een andere naam zetten.

Niki73

Niki73

04-09-2019 om 10:02

Zelf betalen - prepaid

Mijn kinderen krijgen maandelijks 5 euro extra zakgeld voor de gebruikskosten van hun mobieltje, maar ze gebruiken in de praktijk maar ongeveer 10 euro per jaar aan prepaid-kosten. Vrijwel alles gaat via wifi. De rest hebben ze dan bespaard, dat kan naar iets anders gaan.

Biebel

Biebel

04-09-2019 om 10:18

Goedkoopste abonnement

Voor de bijna ex-pubers hier in huis betaal ik het abonnement. Maar dan wel de goedkoopste variant (€8 per maand); en een versie waarmee ze uit dezelfde bundel kunnen sms’en, bellen en mb’s kunnen gebruiken. Als het maandbedrag op is, zijn ze nog wel te bereiken, maar kunnen ze zelf niet meer bellen of sms’en. Ze kunnen in dat geval zelf het opwaarderen betalen.

Een uitzondering maak ik als een van beide op kamp/reis/lange excursie gaat. Dan vind ik bereikbaar zijn wel prettig en doe ik zelf een extra opwaardeerstorting.

mirreke

mirreke

04-09-2019 om 12:18

Hier betalen wij het telefoonabonnement

10 euro p/maand.

Dit staat los van het zakgeld.

Wij

Wij betalen, abonnement en bundel. 12 euro per maand. Op is op, willen ze dan nog online dan mogen ze zelf bijbetalen.
Opeens niet meer betalen omdat je zoon werkt vind ik niet eerlijk. De bedoeling van werken is dat het wat extra geld oplevert, niet dat het op je zakgeld wordt ingehouden. Want dat doe je dan. Dus nee, ik vind dat niet fair en ik garandeer je dat je zoon dat ook niet zal vinden. Tenzij je zelf zo krap zit dat je het eigenlijk niet kunt missen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.