Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Moederdagcadeau -- zelfgemaakte successen

Lieve mensen ik ben op zoek naar een leuk moederdagcadeau om te maken met groep 7-8. Op internet vind ik vooral leuke ideeen om met kleuters te maken.
Als jullie 12 jarigen hebben: wat zijn / waren nou de echte zelfgemaakte successen?
Groetjes Geerke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

27-04-2009 om 15:49

Wat ik kreeg

Hoi,

Vorig jaar kreeg ik van mijn zoontje een doosje (rood) met daarin een stapeltje papieren hartjes(iets van 15). Op ieder hartje stond iets geschreven "ik vind je heel lief" maar ook "ik ruim de kamer voor je op" of "vanavond zal ik koken". Ik vond het een heel leuk en lief kadootje.

Maxime

Mamba

Mamba

27-04-2009 om 18:41

Knijpers op een plankje en andere bovenbouwideeen

Plankje van ongeveer 30x15 cm laten zagen, schuren, verven en aflakken. Paar wasknijpers laten beschilderen en deze er op lijmen zodat je een soort memobordje hebt.
Kokkerellen (ik weet niet wat je budget is): spekkies voor de helft in gesmolten chocolade dopen en andere zelfgeknutselde bonbons. In zelf beplakt blikje of doosje stoppen.
Badzout maken: zeezout (per bulk bij de supermarkt), per kind wat laten afwegen, paar druppels etherische olie er door (kan duur bij bijv. de Tuinen maar ook goedkope nepper van de Kruidvat) en wat kleurstof. Buideltje maken met stukje stof, lintje er om en klaar.
Badbruisballen. Ik heb wel ergens het recept, geef een gil als je het wilt maken dan zoek ik het op. Moet nu de tafel dekken .

Speurneus

Speurneus

27-04-2009 om 18:56

Niets volgens zoons meester

Dit jaar is er door zoon (groep 7) geen moederdagcadeau gemaakt, daar doet de meester niet meer aan vanaf groep 7. De parallelgroep 7 heeft wel wat gemaakt en de beide groepen 8 ook. Maar ja de meester zijn favoriete slogan is ook: "school is nou eenmaal niet leuk". Moederdagcadeautjes knutstelen is misschien te leuk voor de kinderen.

Annet

Annet

27-04-2009 om 19:18

Waardebon

Van mijn dochter gekregen (toen groep 7):
Waardebon voor een dagje rust.
Dat betekent dat zij (en Papa) zorgt dat de rest van het gezin een dagje weg is zodat ik een rustig dagje heb. Prachtige bon. Nooit ingeleverd want hij is veel te mooi.

Van de kids samen gekregen:
Papieren bloem voor aan de muur met daarom de tekst:
Wat is er zo leuk aan Mama?
1. ze is lief
2. ze kookt lekkere dingen
3. ze is aardig
4. ze speelt met ons
5. ze kuffelt met ons.
Dit ondertekend door beide kinderen.

School doet alleen aan vaderdag en moederdag in de kleuterklassen.

Van vroeger

Een sleutelkastje/-plankje. Een mooi beschilderd plankje of (eventueel zelf in elkaar gezet) kastje met daarop/in een aantal haakjes om sleutels aan te hangen. Kan eventueel met een foto van het kind.

Nivea

Nivea

27-04-2009 om 21:39

Ik...

Ik 'droom' ervan om een waardebon voor een schoonheidsbehandeling te krijgen van mijn kleuterzoon. Dat deden ze vorig jaar, maar dit jaar geloof ik niet. Jammer. Was zo geweldig, die kleutertjes die met hun tong felgroene nagellak op de nagels van hun moeder probeerde te mikken en heel lief met watjes in de weer waren om facials te geven. Ik denk dat 12-jarige meisjes dat ook geweldig leuk zouden vinden om te geven, jongens weet ik niet...

Verwenavond

op moederdag kreeg ik een tegoedbon voor een verwenavond. Op een woensdagavond van half zeven tot half acht werd je door je eigen kind verwend. Massage, make-uppen, kopje thee met versierd cakeje, nagels lakken, haren werden gedaan. Het was echt hilarisch. Moet toegeven, was een groep 1 en 2 actie, maar zoooo leuk. Verschillende lokalen hadden diverse thema's. Massage was een hand massage, compleet met rustgevende muziek en tuinstoelen op het laagste standje.

Verder hadden de juffen gezorgd voor een hoeveelheid make up, eau de toilette etc. De kinderen gingen helemaal los. Geweldig! Moeders hadden er nog nooit zooo mooi uitgezien

groetjes van Purk

Nivea?

die kleutertjes die met hun tong felgroene nagellak op de nagels van hun moeder probeerde te mikken .

met hun tong????? huh???

Oeps...nivea

had niet gezien dat jij graag zou willen krijgen wat ik net onder je posting heb beschreven.....sorry, maar ja....het was inderdaad geweldig. Ik gun het elke moeder!

groetjes van Purk

Een doos chocolade

Oudste had ooit in groep 7 een erg leuk moederdagcadeau. Ze hadden een lio-stagaire die nogal 'actief' was vandaar. Een doos chocolade. Eerst (al ergens lang ervoor) hadden ze een doos moeten meenemen, een kleine doos. En die hebben ze versierd met allerlei matriaal. Inclusief een foto van kind zelf erop. En de binnenkant ook. En kort ervoor hebben ze chocolade-snoepjes gemaakt. Allemaal verschillende (ik begreep dat ze dat snoepsgewijs hadden gedaan en daarna de boel verdeeld), sommigen met caramel en dan chocolade erom, sommigen helemaal chocolade in leuke figuurtjes (gegoten w.s. in kleine bakjes, misschien die bakjes die normaal rondom begische pralines zitten?), sommigen gewoon rond met platte achterkant en dan 'versierd'. Een stuk of 15 chocolades denk ik.
Het was alleen al leuk om ze te bekijken en erover te praten! En het was verbazingwekkend hoe goed ze waren geworden...
En buiten dat ze waren nog lekker ook. (Al moet ik toegeven dat het idee dat die hele klas er aan gefrutseld had me enigzins tegenstond). Het doosje heb ik nog steeds. Staat op mijn nachtkastje en hij ruikt zelfs nog naar chocolade. Nu leg ik m'n bril erin of kleine dingetjes die rondslingeren bij mijn bed.
W.s kan je het recept voor chocolade-pralines wel ergens op internet vinden.
En voor kinderen in groep 7 is zo'n doosje misschien enigzins kinderachtig om te maken (moeders hebben toch zat doosjes?) maar gevuld met bon-bons heeft het veel meer een functie!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.