Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Dujardin

Dujardin

21-11-2009 om 16:42

Moord. het zal je kind maar zijn...

http://www.destentor.nl/regio/flevoland/5840484/Twee-Urker-tieners-aangehouden-voor-dood-Dirk-Post.ece
Het zal je kind maar zijn...
Laat het niet waar zijn!
Vermoord is al niet te bevatten, maar vermoord door twee kínderen...?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2009 om 17:19

Tja...

ik moet er niet aan denken. Moord door kinderen is niet uniek, maar erg is het wel. Zo jong en dan al tot zoiets in staat. Ik heb nu de neiging om flauw te doen over Urk, maar ik denk dat ik dat gelijk omdraai naar een oproepje om dat juist niet te doen. Ik neem aan dat we hun motief nog wel een keer horen.

reina

reina

21-11-2009 om 17:28

......

Het is nog niet zeker, ze zijn verdachten. Maar wat afgrijselijk moet het zijn als je kind vast zit om deze reden. En hoe onvoorstelbaar voor de ouders van de vermoorde jongen. Hoe kun je met zoiets verschrikkelijks ooit leren leven (dat geldt voor alle betrokken ouders)?

Dujardin

Dujardin

21-11-2009 om 18:37

Ja kaaskopje

Laten we alsjeblieft niet flauw gaan doen over Urk!

Ik lees net trouwens dat er ook nog een nog maar 12 jarige jongen is opgepakt vanmiddag. (.........)

Vreselijk

aan beide kanten moet je er niet aan denken, niet als ouders van het slachtoffer maar ook niet als ouders van de verdachten/ daders.

Helaas zullen de ouders van rondom Maja Braderick en Tano Jansen er ook zo over denken...Bah

Gr Pham

Massi Nissa

Massi Nissa

21-11-2009 om 20:33

Ja pham

Ik moest ook meteen aan dat Joegoslavische meisje denken. Wat een verschrikking. Zoveel levens voorgoed getekend en/of verwoest. En daar heeft Urk niets mee te maken, moordende tieners zijn er wel meer.
Groetjes
Massi

Anja

Anja

21-11-2009 om 21:33

Brrrr..

kreeg ook kippevel toen ik dit bericht hoorde. Begreep dat hij om 4 uur van huis ging om ergens op te passen, dus in de tussentijd zal hij deze 3 jongens zijn tegengekomen ?! Moet wel vreselijk uit de hand zijn gelopen (er vanuit gaand dat de aangehouden jongens de daders zijn, want dat is nog niet helemaal zeker)..

Zag van de week de docu over de vermoorde Maja Braderic en haar vrienden van destijds kwamen allemaal aan het woord.
Leuke jongeren om te zien, maar gatver, een meisje van destijds 14 die uit verliefdheid op de leider van het groepje meewerkt aan een moordplan op haar hartsvriendin... Ben echt geschrokken van het verknipte aan deze "vriendschappen".... Griezelig, je kind zal zelf maar in zo'n ogenschijnlijk leuk vriendengroepje zitten, BRRRRRRRRRRRR.....

De nabestaanden van de jongen uit Urk kun je alleen maar heel veel sterkte toewensen !!!

Te triest voor woorden allemaal !!!!!

Anja

Massi

Vooral de moord op Maja vond ik heftig. De dochter van een collega waar ik toen veel mee werkte zat in een paralelklas van Maja en kende Maja dus goed van school. Zowel collega als dochter waren toen echt geschokt (en terecht.)
Heb van de week de documentaire over Maja gezien en kijk dan met rillingen over mijn rug, heb 's avonds mijn onschuldig slapende koters van 7 en 5 een stevige kus gegeven....

Gr Pham

Tirza G.

Tirza G.

21-11-2009 om 22:54

Nog niet zo lang geleden

Postte op dit forum een moeder van wie de zoom was opgepakt op verdenking van coniferen-branden. Als je haar postings las, de schrik, de afschuw, de schaamte, al die mogelijke ellende - dan kreeg je acuut meelij. Maar dít, goeiehelp......Je zal het bericht maar thuis krijgen.

Tirza

bape10

bape10

21-11-2009 om 23:21

Verbijsterd

sinds ik woensdag hoorde van deze afschuwelijke gebeurtenis, ben ik er mee bezig. Ik ken de familie, (mijn broer is bevriend met hen) en het is verschrikkelijk. Steeds denk ik er aan hoe het zou zijn als je het bericht krijgt dat je zoon is vermoord. Ik kan er niet over uit.
Vandaag is het derde kind opgepakt dat er mogelijk iets mee te maken heeft. En steeds denk ik er aan hoe het zou zijn als je het bericht krijgt dat je zoon mogelijk is betrokken bij een moord.
Ik weet niet wat erger is.
Kaaskopje even terzijde: ik ben erg benieuwd waarom je de neiging hebt om in zo'n situatie flauw te doen over Urk. Over het geloof? Over drugsgebruik op Urk? Over visfraude? Noem alle items die spelen of gespeeld hebben op Urk en vertel me alsjeblieft wat het te maken heeft met deze vreselijke gebeurtenis.

Dujardin

Dujardin

22-11-2009 om 12:41

Nog veel meer verbijsterd...

...na het lezen van http://www.nu.nl/binnenland/2128229/moord-in-urk-ging-meisje.html

Misselijk

wordt ik van dit motief!!! Bah. Wat bezielt iemand om te moorden omdat hij mogelijk niet datgene krijgt wat hij wil. Wat zit daar achter? Wat gaat er door zo iemand heen.

En de ouders, tot een paar weken terug waren de jongens nog goed bevriend dus ouders van beide jongens kennen zowel het slachtoffer als de (hoofd)dader, brrr.

En dan de medeverdachten, waarom hebben ze geholpen?

Allemaal vragen over deze voor mij zinloze dood...

Gr Pham

Balletmama76

Balletmama76

22-11-2009 om 15:56

Maja bradaric

Wat ik in deze geval zo diep triest vindt is de feit, dat Maja's ouders waarschijnlijk hoopten, dat Maja hier veiliger is dan in Bosnië en dan wordt zij hier voralsnog vermoordt, door een landsman notabene en van iemand, die zij toch vertrouwde.

Zoals ik dit geval zie, zou het nogal een gevolg van de oorlog kunnen zijn - de koudbloedige manier en het belachelijke motief voor de moord laat veel symptomen van PTSD zien - dat zij volgens Goran roddels over hem verspreidte, is voor iemand zonder PTSD hooguit een redenen om een vriendschap te verbreken, maar niet om iemand te vermoorden. Maar iemand met PTSD kan door zoiets idd helemaal door zijn lint gaan.

Natuurlijk is dit geen excuus - maar misschien wel een uitleg. Ik ken veel mensen uit Bosnie, veel van hun lijdend aan PTSD, en ja, er is een neiging tot overtrokkene reacties bij veelen van hun. Neiging tot extreeme gewelddadigheid is een van de symptomen van PTSD.

Ze kunnen de oorlog misschien lichaamelijk ontvluchten, maar niet geestelijk.

Balletmama76

Balletmama76

22-11-2009 om 16:31

Van nieuws.nl

Maja vermoord om verkeerde opmerking

--------------------------------------------------------------------------------

Maja Bradaric is vermoord vanwege een verkeerde opmerking van haar ouders. Die zouden iets kwetsends hebben gezegd over het overleden. zusje van de 18-jarige Goran M., een van de twee hoofdverdachten, waarop deze besloot dat hij Maja dood wilde hebben.

Dat zegt advocaat D. Moszkowicz maandag in het Algemeen Dagblad na het inzien van het strafdossier van de moordzaak. De raadsman staat de 16-jarige Goran P. bij, die wel bij de moord aanwezig was, maar die niet als hoofdverdachte wordt gezien. Maja werd maandagavond 17 november tijdens een autorit gewurgd met een stuk touw. De scholiere werd de volgende morgen brandend gevonden in het buitengebied van Bemmel bij Nijmegen.

De uit Bosnië gevluchte families van Maja en Goran M. kennen elkaar al jaren. Uit een eerste psychologische onderzoek zou zijn gebleken dat bij Goran M. herinneringen boven zijn gekomen aan de oorlog in zijn geboorteland.

Monique D*

Monique D*

22-11-2009 om 17:15

Wat vindt dat meisje in kwestie er zelf van?

Twee jongens die verliefd zijn op hetzelfde meisje. De ene jongen ging met dat meisje uit en dat kon die andere jongen zich niet verkroppen. Daarom moest de jongen maar dood, want dan is dat meisje alleen voor hem... en zijn kleine kornuitjes, de twee jongetjes van 12 en 13 waren wel bereid om hem te helpen dit probleem op te lossen...
Wat zal dat meisje in kwestie er zelf van vinden? Dat zij zo belangrijk is dat de ene lover wordt vermoord door de andere lover om haar voor zichzelf te hebben? Je zal maar dat meisje zijn.... en je zal maar de ouders van de moordenaar zijn... dat ze in staat zijn op deze jonge leeftijd elkaar kunnen afslachten. In de dierenwereld wordt er ook gevochten om een wijfje, maar er wordt tijdens dat gevecht niemand vermoord.
En dan ben ik ook benieuwd wat voor straf die jonge moordernaar zal krijgen (als het bewezen is dat hij dat gedaan heeft). Krijgt hij een taakstraf omdat hij minderjarig is? Dat zal toch wat worden als hij een paar jaren ouder is...
En ik ben ook benieuwd naar de reden van die opmerking van Kaaskopje. Wat heeft Urk daarmee te maken? Dit kan overal plaatsvinden. Het hangt er alleen van af waar zo'n verknipt persoon woont... of waar die moord plaatsvindt.

Dujardin

Dujardin

22-11-2009 om 17:48

Monique

Wat denk je nou zelf wat dat meisje ervan zou vinden?! Denk niet dat dat zo moeilijk te raden is. Van de site van de Telegraaf:'Nellie stortte afgelopen week in, toen bleek dat haar ex-vriendje Jaap van der H. verdachte is van de moord op haar ex-vriendje Dirk Post. Het meisje zit in de tweede klas van het Berechia College en raakte zo geëmotioneerd dat de schoolleiding haar naar huis stuurde'
En dan die straf. Ik vind dat momenteel helemaal niet iets waar ik aan denk. Het is vreselijk voor alle kanten. Voor de ouders en familie van Dirk, maar zeker ook voor de ouders en familie van de daders, voor het meisje en familie is het ook afgrijzelijk. Maar ik heb ook met de daders zelf te doen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat zij dit heel bewust hebben gewild zoals het gelopen is. Wat we via media nu te horen krijgen zijn denk ik ook nog maar gissingen en veronderstellingen. Er is nog niets officieel naar buiten gebracht. In het bewuste artikel in de Telegraaf wordt zelfs geschreven dat de moeder van de jongen van 15 zelfs nog helemaal niets weet en nog altijd hoopt dat haar zoon er niets mee te maken heeft.
De media is gevraagd terughoudend te zijn. En alles wat nu nog te horen krijgen is van omstanders. Niets officieel. Dus laten wij ook terughoudend zijn. We weten immers niet wat er werkelijk gebeurd is.
dat die jongens Dirk hebben aangepakt is volgens mij wel duidelijk, maar heel bewust moord? sorry maar dat komt er bij mij niet in nog. Het leven van al deze mensen is totaal anders geworden en zal nooit meer zijn zoals het was. Die jongens hebben straf verdiend uiteraard, maar ik denk dat de grootste straf is dat ze zo jong al een moord op hun geweten hebben. Die schuld raak je nooit meer kwijt. Ook al hadden ze het mogelijk (ik blijf het hopen!) zo niet eens bedoeld. Het is wel gebeurd. Vreselijk! Wat kan een andere straf dan nu nog schelen!? Je hoort en ziet opmerkingen als 'levenslang opsluiten', 'martelen' en weet ik wat allemaal nog meer. MAar laten wij ons daar maar niet druk om maken. Daar zijn rechters voor. Laten we eerst maar afwachten wat er uit het onderzoek komt ipv hem nu gelijk al te beschuldigen met opmerkingen als: dat zal wat worden als hij een paar jaar ouder is...

Tirza G.

Tirza G.

22-11-2009 om 19:35

Mja

Eén ding bleef me wel bij uit de berichtgeving (en inderdaad, meer weten we niet): hij schijnt met een honkbalknuppel geslagen te zijn. Nou weet ik niet zo bar veel van sport, maar honkballen doe je niet in een bos. Ik geloof direct (maar waarom eigenlijk, misschien alleen maar omdat ik dat graag wíl geloven) dat het niet de bedoeling was hem dood te slaan, maar gewoon een beetje bang te maken en te bedreigen enzo, beetje testosteron-praatjes. Maar hij heeft dus wél willens en wetens een wapen meegenomen. En dat doe je niet als je het niet wilt gebruiken.

Tirza

Dujardin

Dujardin

22-11-2009 om 20:22

Honkbalknuppel

@tirza: Maar hij heeft dus wél willens en wetens een wapen meegenomen.
Achter het bos lag een sportveld met een grote parkeerplaats. Of hij die honkbalknuppel dus willens en wetens als wapen meegenomen heeft kan dus nog betwijfeld worden. Misschien (en dat hoop ik van harte) waren ze beiden op weg naar daar naartoe om te gaan 'spelen' en kwamen ze elkaar echt toevallig tegen. Maar het blijft gissen... Moeten we maar niet doen.

bibi63

bibi63

22-11-2009 om 21:44

Inderdaad

Is een 12-jarige zich er van bewust dat een mep met een honkbalknuppel (bijvoorbeeld en misschien wel onbedoeld tegen de slaap) dodelijk kan zijn? Wilde hij echt moorden? Ik heb geen idee, maar het kan ook een totaal onbedoelde fatale situatie zijn. Bedoeld om de ander (hoe erg ook) een flinke dreun te geven en meer niet.
Groetjes,
Bibi

Starry Night

Starry Night

22-11-2009 om 21:54

Wat maakt dat uit dan?

"Misschien (en dat hoop ik van harte) waren ze beiden op weg naar daar naartoe om te gaan 'spelen' en kwamen ze elkaar echt toevallig tegen."
Maakt dat uit? Moord met voorbedachte rade of doodslag, een manneke van 14 heeft op gruwelijke wijze de dood gevonden, de levens van degenen die hij achterlaat zijn voor altijd verwoest en het sloeg hoe dan ook allemaal he-le-maal nergens op.

Tirza G.

Tirza G.

22-11-2009 om 22:09

Starry night

Dat is zo en daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat wat wij hier doen, proberen te begrijpen. Alsof het door begrijpen minder erg wordt, zoiets.

Tirza

Dujardin

Dujardin

22-11-2009 om 22:19

Starry jij gaat uit

@Starry: Maakt dat wat uit? Moord met voorbedachte rade of doodslag, een manneke van 14 heeft op gruwelijke wijze de dood gevonden, de levens van degenen die hij achterlaat zijn voor altijd verwoest en het sloeg hoe dan ook allemaal he-le-maal nergens op.

jij gaat uit van wat er tot nu toe bekend is via de media. Ik blijf hopen dat er ergens nog iets bekend wordt wat het allemaal in een ander daglicht zet. Niet dat het er door zou veranderen, Dirk komt niet meer terug, maar het lijkt me nog wel verschil uitmaken of je zoon door moord met voorbedachte rade of door een noodlottig ongeval om het leven is gekomen. Het maakt in elk geval uit voor de ouders van de daders. Heeft je kind heel bewust Dirk met die knuppel op staan wachten om hem willens en wetens te vermoorden, of kwamen ze elkaar toevallig tegen en kregen ze flinke ruzie waardoor hij die knuppel in drift (zoals Cobi vertelde over haar zoon) per ongelukt heeft gebruikt om hem een oplawaaier te geven oid.
Er gaan geruchten dat hij Dirk al eerder met de dood bedreigd heeft. Laat het niet waar zijn! Maar in dat geval wordt het wel anders inderdaad.
Ik blijf hopen dat het een noodlottig ongeval is. Ik kan niet geloven dat kinderen elkaar willens en wetens om het leven brengen.

Gallifrey

Gallifrey

22-11-2009 om 23:26

Afschuwelijk

Ik hoop zo dat dit een uit de hand gelopen spel of ruzie is. Maar ook als het dat niet is, dit is afschuwelijk voor alle betrokkenen.
Monique D* schrijft: "In de dierenwereld wordt er ook gevochten om een wijfje, maar er wordt tijdens dat gevecht niemand vermoord. " Dat is niet waar. Het is moord en doodslag in de dierenwereld. En wij horen daarbij. Ik denk dat 15-jarige jongens, vol mannenhormonen, bij uitstek in staat zijn om dit soort afschuwelijke dingen te doen. Gelukkig denken bijna alle mannen beter na en is hun geweten sterk genoeg om dit te voorkomen. Maar soms gaat het afschuwelijk fout.
Tirza G. verwijst naar een coniferen-brand waarover pas gepost werd. Ik denk dat ik dat was, over mijn zoon. Ik heb me destijds enorm vergist in mijn zoon en dat heeft mij een flinke les geleerd. Toch weet ik wel bijna zeker dat hij niet snel iemand dood zou kunnen slaan. Ook tijdens het coniferen-voorval bleek dat hij een goed geweten had. Hij was ontzettend geschrokken toen het uit de hand liep en is samen met een vriendje de brandweer gaan bellen.
Aan de andere kant worden er in oorlogen heel vaak 15- en 16 jarige jongens ingezet. Dat is vast niet voor niets.

Starry Night

Starry Night

22-11-2009 om 23:26

Dat klopt

Maar behalve wanneer de jongen een kei op zijn hoofd heeft gekregen en het dus een ongeluk is, blijft het een feit dat iemand heeft geweten dat hij dood in een bos lag en diegene heeft niets verteld. Allergruwelijkst. En als de verhalen eromheen kloppen en inderdaad wijzen in de richting van wat er werkelijk gebeurd is, dan staat mijn verstand stil (net als dat van jullie).
Natuurlijk is er niks bekend over de motieven en ik vind trouwens - net als jullie - dat je daar reuze voorzichtig mee moet zijn. Maar als de vraag is 'was de knuppel meegenomen om te doden of had iemand hem toevallig bij zich en heeft ermee gedood', dan weet ik dat dat voor de rechter uitmaakt, maar voor mij niet zo heel veel.

Ondertussen

kopt de telegraaf en nu.nl alweer dat de verdachte ontkent (volgens de moeder)....Ik houd niet zo van speculeren als onderzoeken nog niet afgerond zijn....Het lijkt zo op een 'bugerelijke rechtbank' en dat is vast niet wat we willen zijn. Ze zijn nog maar 'verdachten' en nog lang niet is zeker of ze wel de daders zijn.
Maar het blijft gewoon een vreselijke trieste zaak.
Maar wat betreft het 'zeker weten'dat je kind zoiets niet doet....ik weet het niet hoor. Ik denk dat je zoiets gewoonweg niét zeker kan weten. Ik ken van dichtbij een geval waarbij een zoon (van net 16 ook nog een écht kind, in mijn ogen dan...)tóch schuldig bleek te zijn. Ook aan 'doodslag' zoals dat heet. Niet hier, in het buitenland, in mijn man's geboortedorp. Ook een klein dorpje...net zoiets als Urk dus, waar iedereen elkaar kent. Slachtoffer was een jonge man uit een naburig dorp (die 19 was) die nogal bekend stond als 'treiteraar', niet dat ie écht verkeerde dingen deed (criminele dingen) maar wel dat ie op het voortgezet onderwijs bekend stond als aanvoerder van de pestgroep en chantagegroep, die graag jongere studenten geld af troggelden en onder druk zette (om b.v. huiswerk te maken voor hun). Er waren veel mogelijke 'daders' omdat al snel bleek dat het slachtoffer niet bepaald geliefd was. De moord was al een week of 2 voor onze vakantie gebeurd en de ouders en de jongen dus wonen vlakbij mijn man 's familie. Er waren al meerder verdachten in beeld geweest...maar toen ze een huiszoeking deden bij deze mensen kregen wij dat dus allemaal mee....De mogelijke 'dader' was bij deze inval compleet in tranen (zei mijn man, ik heb me maar wijselijke met de kinderen binnen opgehouden) en huilde als een klein kind. Man was nog enigzins beledigd, zover wij die jongen en zijn familie kennen zijn dat allemaal erg brave hardwerkende mensen en die jongen is gewoon nog erg jong, ik ken wel meer 16-jarigen en de meesten zijn (hoe zeg je dat nou...) wat 'verder in ontwikkeling' zeg maar dan deze jongen. Deze jongen 'speelt'nog het liefste op straat....is nog helemaal niet bezig met meisjes enzo, gaat nog braaf met z'n ouders mee op visite, rookt niet drinkt niet. Zo'n type. Man vondt dat de politie zich wel behoorlijk 'onbeschoft'gedroeg tegenover de familie en bezit nam van het hele huis en de familie buiten zette als waren ze criminelen...Ook omdat er al meerdere huiszoekingen waren verricht twijfel je wel aan de juistheid ervan en het onderzoek. Man heeft hen aangeraden onmiddelijk een advocaat te nemen (wat ze ook gedaan hebben) maar ook die kon niet voorkomen dat de jongen dus toch werd opgepakt. Eerst dacht ook nog iedereen (ten tijde van de huiszoeking) dat het om z'n broer ging (18 en wél verder qua ontwikkeling), maar het bleek dus om de 16-jarige te gaan. Niemand kon dat geloven...dát kind? Die zachte, rustige jongen??? Maar het bewijs (op kleding bleek later) was aanwezig en de jongen bekende al snel. Nog steeds geloven zijn ouders het niet, hoewel hij het al meermalen heeft bekend ook tegenover hen. En eigenlijk niemand gelooft het helemaal....ergens in dat hoofd van die jongen is iets helemaal mis gegaan...wat geleid heeft tot deze (ook gruwelijke) moord...Er moet wel een draadje in z'n bovenkamer helemaal geknapt zijn. Anders is er toch geen verklaring voor zoiets??? En ook al is dat slachtoffer een etterbak 1ste klas...dan nog, die laat familie achter, ouders....en het was een mens. Dat is toch onvoorstelbaar? En deze 16 jarige is zelfs op de begravenis geweest...en heeft 2 weken zijn mond gehouden! En zit nog steeds vast heb ik begrepen...de zaak moet nog voorkomen trouwens. Maar met zoveel bewijs en een bekentenis lijkt me de uitkomst wel duidelijk. De ouders zijn nog maar een schim van wat ze waren en zijn broer schijnt het ook heel slecht mee te gaan...En die ouders hopen nog steeds op een wonder en dat blijkt dat hun zoon het niet heeft gedaan. Want het was een voorbeeldig kind.
Dus ik denk dat je ondanks dat je je kind denkt te kennen, zoiets nooit zeker kan weten.
groeten albana

Dujardin

Dujardin

23-11-2009 om 08:56

Bah wat een insinuaties

Geloven mag (vooral op Urk) ... je kon het niet laten Pelle he? Misselijk!
En Albana, het spijt me maar ik heb je stuk niet helemaal gelezen. Had er geen zin in. Je zegt niet te willen speculeren maar je wilt wel een bizar verhaal vergelijken met een ander bizare gebeurtenis. Ook dat kan nóóit! Moet je dus niet doen.
Ik hoop dat het allemaal niet waar is wat er afgelopen weekend naar buiten is gebracht en ben blij met de strohalm van vanochtend. Het waren allemaal insinuaties tot nu toe die de media met beide handen aangreep. Ondanks dat hen gevraagd is terughoudend te zijn.
Laten we het daar alsjeblieft maar even bij houden.

Zonnebloem

Zonnebloem

23-11-2009 om 09:11

Eens met albana

over het nooit zeker weten of je kind iets niet doet.
Ik had ook nooit verwacht dat wij twee agenten 's ochtends vroeg aan de deur zouden krijgen met de mededeling dat onze zoon op het bureau zat wegens brandstichting. Je denkt inderdaad je kind te kennen en dan gebeurt er zoiets.
Als moeder van een 14-jarige gaat mijn hart uit naar de ouders van Dirk. Het idee alleen al: jouw kind in dat bos, alleen.

Nooit meer dat slungelige lijf in je armen houden. Verschrikkelijk!

Maar ik weet nu ook hoe de ouders van de verdachten zich voelen: de boosheid, de zorgen, de schaamte.

Tinus_p

Tinus_p

23-11-2009 om 09:42

Wensdenken

Dujardin:
"Ik blijf hopen dat het een noodlottig ongeval is. Ik kan niet geloven dat kinderen elkaar willens en wetens om het leven brengen. "
Dat is weinig meer dan wensdenken; kinderen zijn geen haar beter mensen dan volwassenen -soms eerder het omgekeerde. De onschuld van een kind is een typisch christelijke gedachte, trouwens.
Ik heb de hele zaak verder niet echt gevolgd, maar ik krijg de indruk dat hier sprake is van een agressieve-verliefde-jaloerse-dronken-tieners ruzie. Daarbij kunnen harde klappen vallen. Juridisch is het dan 'zware mishandeling, de dood tot gevolg hebbende' ofzoiets.

Gallifrey

Gallifrey

23-11-2009 om 09:43

Zonnebloem

Ik dacht even dat die coniferen-brand van Tirza betrekking had op mijn post van een aantal maanden geleden. Maar ik denk inderdaad dat het om jou ging. We hadden destijds tegelijk een brandstichtende zoon.
Ik wist altijd al wel dat je nooit 100% zeker kunt zijn van je kinderen, maar dit brand-voorval heeft dat bij mij wel veel dichterbij gebracht.
Dat slungelige lijf, daar moest ik ook aan denken. Ik weet nog zo goed hoe ik als peutermoeder vond dat die pubers zo goed als volwassen waren. Nu weet ik hoe kwetsbaar ze toch ook zijn. En zóó kortzichtig en dom, maar dan wel met een lijf dat al zo'n schade aan kan richten.
Ik wil dit helemaal niet goedpraten maar het zal je zoon maar wezen. En je zult die zoon maar zijn....

Gallifrey

Gallifrey

23-11-2009 om 10:03

Tinus_p

Ik ben het helemaal met je eens. Ik schreef al eerder in dit draadje dat kinderen helemaal niet per definitie onschuldig zijn.
Gisteren waren er twee programma's op TV die me telkens aan het voorval op Urk deden denken. De Beagle over jaloezie en daarna een primatoloog over het gedrag van apen. Een van de conclusies: "gezien de complexiteit van onze samenleving is het onvoorstelbaar hoe vreedzaam die samenleving is. Maar soms gaat het afschuwelijk fout."
Ik begrijp dan ook niet dat er mensen zijn die direct naar die jeugd van tegenwoordig, of naar hyves of naar Urk wijzen. Dit hoort bij de mens. Het heeft altijd al bestaan en zal nooit weg gaan.

Milka

Milka

23-11-2009 om 11:56

Precies

Zonnebloen: "Ik begrijp dan ook niet dat er mensen zijn die direct naar die jeugd van tegenwoordig, of naar hyves of naar Urk wijzen. Dit hoort bij de mens. Het heeft altijd al bestaan en zal nooit weg gaan."
Een voorbeeld van jeugdigen die een vriendje ombrengen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Baarnse_moordzaak en vergeet ook Maja en http://nl.wikipedia.org/wiki/Maja_Bradaric

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.