Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Niet uit kinderwens kunnen komen


Valdemar schreef op 18-01-2023 om 22:51:

[..]

Welkom tot de opties die een man heeft.

Ja, daarom snap ik ook niet dat mannen buiten een vaste relatie erop vertrouwen dat een partner wel anticonceptie gebruikt. Al kun je als man natuurlijk altijd vluchten zodra de zwangerschapstest positief is. De meesten doen dat overigens niet.

Ik denk dat met de mannenpil een man vooral het heft in eigen hand kan houden. Je kunt dan beter dan met een condoom zorgen dat je niet ongewenst vader wordt. Als vrouw zou ik toch altijd zelf ook anticonceptie blijven gebruiken.
Ik zou alleen als het om gezondheidsredenen ging op de mannenpil vertrouwen in een vaste relatie. 

In een vaste relatie maak je doorgaans afspraken over anticonceptie en zou je daarop moeten kunnen vertrouwen. Bij wisselende contacten is het sowieso raadzaam om bovenop welk ander middel dan ook nog een condoom te gebruiken, ook vanwege soa's. 
Het enige dat 100% zeker zwangerschap voorkomt is geheelonthouding. Of een seksuele relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Of met iemand die geheel onvruchtbaar is.

En hoewel ik het ermee eens ben dat er voor mannen veel minder reële opties zijn dan voor vrouwen, begrijp ik best dat vrouwen niet durven te vertrouwen op een mannenpil omdat zij met de zwangerschap zitten. En dat maakt 'een knip vanaf je 16e' nog steeds geen goed idee. Het klinkt heel makkelijk, maar het is wel een blijvend iets.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-01-2023 om 23:09

AlisonH schreef op 18-01-2023 om 23:04:

[..]

Ja, daarom snap ik ook niet dat mannen buiten een vaste relatie erop vertrouwen dat een partner wel anticonceptie gebruikt. Al kun je als man natuurlijk altijd vluchten zodra de zwangerschapstest positief is. De meesten doen dat overigens niet.

Sorry, maar eenmaal als de test positief is ben je als man compleet afhankelijk van wat de vrouw beslist. Ik zou het wel willen hoor, een wereld waarin je als man afstand kunt nemen van het ongeboren kind en de vrouw de volledige verantwoordelijkheid neemt voor haar keuze; maar ik zie het niet direct gebeuren. 

Valdemar schreef op 18-01-2023 om 23:09:

[..]

Sorry, maar eenmaal als de test positief is ben je als man compleet afhankelijk van wat de vrouw beslist. Ik zou het wel willen hoor, een wereld waarin je als man afstand kunt nemen van het ongeboren kind en de vrouw de volledige verantwoordelijkheid neemt voor haar keuze; maar ik zie het niet direct gebeuren.

Zo lang je geen geregistreerd partnerschap of huwelijk hebt, zul je het kind moeten erkennen en als je dat niet doet, kun je die verantwoordelijkheid ontlopen.
Daarna trouwens ook. Als je simpelweg weigert om enige verantwoordelijkheid te nemen. Ook geen aanbeveling trouwens, maar zijn mensen hier op het forum die dergelijke exen en vaders van hun kinderen hebben. 

Als je bij elkaar blijft, is het praktisch onmogelijk om alle verantwoordelijkheid bij de vrouw neer te leggen. Je kunt niet met een kind in een huis wonen zonder er naar om te kijken, net doen alsof het kind niet bestaat en er niks aan bij te dragen. En dat snap jij zelf ook wel. Want ook al ben jij niet de vader van je stiefzoon, je draagt wel degelijk bij aan zijn opvoeding en zijn thuis.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-01-2023 om 23:19

MamaE schreef op 18-01-2023 om 23:16:

[..]

... En dat snap jij zelf ook wel. Want ook al ben jij niet de vader van je stiefzoon, je draagt wel degelijk bij aan zijn opvoeding en zijn thuis.

Ja, en dit was een keuze die ik compleet vrijwillig nam. 

Valdemar schreef op 18-01-2023 om 23:19:

[..]

Ja, en dit was een keuze die ik compleet vrijwillig nam.

Dat klopt. Maar als je dat niet had gewild, had je niet met je vrouw samen kunnen wonen. Het was je vrouw met haar zoon, of apart wonen en alleen contact als zij het kind niet heeft of geen relatie.

Een goede vriend van mij zijn ouders zijn gescheiden toen hij 11 was. Zijn vader ging vreemd met een vrouw die 'geen behoefte had aan zijn kind'. De omgangsregeling bestond uit financieel bijdragen voor hem en af en toe wat leuks doen en met zijn zoon op vakantie zonder die vrouw. Hij mocht van die vrouw niet eens in hun huis komen. 
Het heeft de relatie met zijn vader geen goed gedaan. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

18-01-2023 om 23:31

MamaE schreef op 18-01-2023 om 23:26:

[..]

Dat klopt. Maar als je dat niet had gewild, had je niet met je vrouw samen kunnen wonen. Het was je vrouw met haar zoon, of apart wonen en alleen contact als zij het kind niet heeft of geen relatie.

Een goede vriend van mij zijn ouders zijn gescheiden toen hij 11 was. Zijn vader ging vreemd met een vrouw die 'geen behoefte had aan zijn kind'. De omgangsregeling bestond uit financieel bijdragen voor hem en af en toe wat leuks doen en met zijn zoon op vakantie zonder die vrouw. Hij mocht van die vrouw niet eens in hun huis komen.
Het heeft de relatie met zijn vader geen goed gedaan.

Ik begrijp je punt niet echt. Bij de start van onze relatie wist ik al dat er een zoon was, kiezen voor haar was dus ook kiezen voor hem. 
Compleet andere situatie dan twee personen zonder kinderen. 

troelahoep schreef op 18-01-2023 om 20:23:

[..]

Ik verbaas mij er gewoon over dat de verontwaardiging hierover zo groot is. Lijkt wel groter dan ik noem maar wat, de verontwaardiging over vreemdgaan.

Ik verbaas me dan weer dat het jou verbaasd! Je vindt vreemdgaan en stiekem zwanger worden serieus vergelijkbaar?

Leene

Leene

19-01-2023 om 10:54

Kersje schreef op 19-01-2023 om 08:49:

[..]

Ik verbaas me dan weer dat het jou verbaasd! Je vindt vreemdgaan en stiekem zwanger worden serieus vergelijkbaar?

Het is allebei zeer afkeurenswaardig. Je hoeft geen ranglijst te maken. Hou op zeg wat een onzinnige discussie

Leene

Leene

19-01-2023 om 11:02

Valdemar schreef op 18-01-2023 om 23:09:

[..]

Sorry, maar eenmaal als de test positief is ben je als man compleet afhankelijk van wat de vrouw beslist. Ik zou het wel willen hoor, een wereld waarin je als man afstand kunt nemen van het ongeboren kind en de vrouw de volledige verantwoordelijkheid neemt voor haar keuze; maar ik zie het niet direct gebeuren.

nou dan ben jij iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt. Ik ben ( door mijn vorige beroep) talloze vrouwen tegen gekomen die in de steek waren gelaten door hun partner die geen enkele verantwoordelijkheid namen voor het kind wat zij hadden verwekt. Ook mannen tegengekomen die soms meerdere kinderen in één jaar kregen!! ( bij verschillende vrouwen dan) In Rotterdam was er een wethouder ( Leonard Geluk) die voor een papatax pleitte. Zeer terecht, maar het is er nooit doorheen gekomen. Zolang een man zijn kind niet erkend ben je nergens als moeder.
Nee Valdemar, je bent niet zo positief over vrouwen maar ik heb tot op heden meer mannen gezien die hun verantwoordelijkheid niet nakwamen dan vrouwen! 

Overigens enorm niet on topic.

Maar dan wel weer een beetje on topic. Ik heb naast goede mannen( echt die waren er zeker ook ) zoveel slechterikken gezien ( echt compleet onverantwoord gedrag) en als ik dan dat getob lees van de partner van TO denk ik; "ach jongen toch, kijk eens om je heen, je zou het zo veel beter doen dan sommige lapzwansen die ik heb gezien, durf ook eens een beetje te leven" Maar goed ik ga hem niet overtuigen denk ik.. ik hoop dat ze er uit komen

Leene schreef op 19-01-2023 om 11:02:

[..]

. Zolang een man zijn kind niet erkend ben je nergens als moeder.
Nee Valdemar, je bent niet zo positief over vrouwen maar ik heb tot op heden meer mannen gezien die hun verantwoordelijkheid niet nakwamen dan vrouwen!

Overigens enorm niet on topic.

Maar dan wel weer een beetje on topic. Ik heb naast goede mannen( echt die waren er zeker ook ) zoveel slechterikken gezien ( echt compleet onverantwoord gedrag) en als ik dan dat getob lees van de partner van TO denk ik; "ach jongen toch, kijk eens om je heen, je zou het zo veel beter doen dan sommige lapzwansen die ik heb gezien, durf ook eens een beetje te leven" Maar goed ik ga hem niet overtuigen denk ik.. ik hoop dat ze er uit komen

Tja en nu wil ik hier wel even op aanhaken. Ik ben in mijn werk ook heel wat vrouwen tegengekomen die 4 of meer kinderen hadden die allemaal een andere vader hebben. Vaak weten de vaders er niets vanaf want "one night stand". 

Leene schreef op 19-01-2023 om 11:02:

[..]


Maar dan wel weer een beetje on topic. Ik heb naast goede mannen( echt die waren er zeker ook ) zoveel slechterikken gezien ( echt compleet onverantwoord gedrag) en als ik dan dat getob lees van de partner van TO denk ik; "ach jongen toch, kijk eens om je heen, je zou het zo veel beter doen dan sommige lapzwansen die ik heb gezien, durf ook eens een beetje te leven" Maar goed ik ga hem niet overtuigen denk ik.. ik hoop dat ze er uit komen


Maar het gaat er niet om of hij het zou kunnen, maar of hij het wil. Ook potentieel fantastische vaders zonder kinderwens hebben recht op niet willen 

MeganRapinoe schreef op 19-01-2023 om 11:25:

[..]


Maar het gaat er niet om of hij het zou kunnen, maar of hij het wil. Ook potentieel fantastische vaders zonder kinderwens hebben recht op niet willen

Mee eens! 

Leene

Leene

19-01-2023 om 11:39

Decembermamma schreef op 19-01-2023 om 11:12:

[..]

Tja en nu wil ik hier wel even op aanhaken. Ik ben in mijn werk ook heel wat vrouwen tegengekomen die 4 of meer kinderen hadden die allemaal een andere vader hebben. Vaak weten de vaders er niets vanaf want "one night stand".

die zijn er zeker ook... maar waren toch in de minderheid. Ik ken niet heel veel vrouwen die denken : laat ik lekker veel kinderen krijgen van talloze one-night stands en dan van een uitkering leven. Leuk joh!  Ken jij ze wel? Andersom is het makkelijker niet waar. Mannen kunnen veel makkelijker 'ongestraft' en onenight stand hebben zonder voorbehoedsmiddelen te gebruiken en doorleven.

Nee Decembermama ik blijf erbij vrouwen zitten vaker in de rotsituaties. Wat niet weg neemt dat zij ook hun eigen verantwoordelijkheid hebben. En wat niet wegneemt dat er ook genoeg mannen zijn die wel hun verantwoordelijkheid nemen.

En verder zijn we zo ver off topic dat ik er maar de brui aan geef.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.