Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

08-02-2009 om 14:57

Nog een kind?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twijfel

Ik zou zolang je twijfelt de sterilisatie niet doorzetten. Misschien gaan die kriebels wel weer over maar stel dat je over een tijdje zeker weet dat je eigenlijk nog een kindje wilt, dan heb je misschien wel eeuwig spijt van de sterilisatie.

Bij mij gaan de babykriebels denk ik nooit meer over. We hadden (hebben nog) 3 gezonde kinderen en na de geboorte van de 3e heb ik zeker een jaar lang zeker geweten dat ik geen kinderen meer wilde. Toen begon het langzaamaan toch weer te kriebelen. Omdat ik BI heb tijdens mijn zwangerschappen wist ik op dat moment wel zeker dat er in ieder geval de eerste jaren niet nog een kindje zou komen. We zouden over een jaar of 5 nog wel een keer zien. En toen bleek ik onverwacht zwanger te zijn van ons vierde wonder. Ik schrok me helemaal suf, zag vanwege mijn fysieke toestand vele beren op de weg maar ben inmiddels 34 weken zwanger en ondanks dat het met mij lichamelijk ronduit slecht gaat zijn we wel blij met ons 4e kindje.

Ik weet wel zeker dat na dit vierde kind ons gezin compleet voelt en ik het eerste jaar genezen ben van alles wat met zwangerschappen en baby's te maken heeft, maar ik weet ook dat ik na dat jaar vanzelf weer de kriebels krijg. Helaas is het echt niet meer verantwoord om nog een zwangerschap aan te gaan na deze dus ik laat me straks wel steriliseren. Omdat het gewoon niet anders kan.

Maar bij jou/jullie kan het nog wel. Je leeftijd is nog geen punt, lichamelijk neem ik aan dat het ook gaat dus waarom nu een besluit nemen? Geniet lekker van je kinderen en wacht het af. De juiste beslissing komt wel!
Succes!

3x kan wel

"Dochter was ook zo makkelijk en dat treffen we vast geen 3e keer"
Kan best hoor, wij hebben ook 3x een onwijs makkelijke baby gehad. Werkelijk op alle gebieden.

Inderdaad

Ik riep na de eerste en na de tweede ook dat ik nooit meer zo'n makkelijke baby zou hebben, maar nummer 3 was weer net zo makkelijk! Oke, dat gaat over maar als baby had ik met alledrie niks te stellen.
Ben nu zwanger van de vierde en weer roep ik dat deze nooit zo makkelijk kan zijn. En ach, misschien is dat deze keer ook wel zo maar stel je voor dat hij wel weer zo makkelijk is! Ik weet uit ervaring dat het kan.

Fem

Fem

12-02-2009 om 16:31

Kan echt wel 3 x

Moet toch ook even reageren. Want drie makkelijke baby's op een rij kan zeker wel! Ik ervaar het nu ook hahaha. Okeej, het is echt geen doorslaper. Maar dat had ik ook niet verwacht. Maar als Kyan maar op tijd zijn natje en droogje krijgt is het een héle tevreden baby.
Op t moment trouwens eventjes iets minder tevreden omdat we last hebben van spruw en hij ontzettende last van zijn billen heeft. Dus dat droogje is nu wat vaker nodig. Met rode billen in een vieze luier is natuurlijk niet echt prettig, dus we horen m nu even wat vaker.
Mijn haren gingen trouwens ook overeind van de eerdere reacties op Dendy. Gelukkig heb ik niet overhaast gereageerd. Want uiteindelijk bleek de beweegreden van Dendy de aanleiding van die reactie. En daar kan ik me dan wel weer in vinden. Ik vind een goede zwangerschap, bevalling en kraamtijd (eh ik had alleen een fijne kraamtijd, de bevalling was goed, maar verre van prettig en de zwangerschap ronduit klote) niet echt een reden om nieuw leven op de wereld te zetten. Maar ik begrijp wel dat het je aan t denken zet. Ik zei zelf tot na de bevalling; dit nooooit meer. En na een paar dagen had ik ineens zoiets van.. eh.. nou zoo ontzettend zeker weet ik dat niet. Maar voorlopig in elk geval niet. Mocht het zo zijn, dan zeker pas als de jongste weer naar school gaat. Tussen de eerste 2 zat 22 maanden. Dat was leuk. Maar nu zit er tussen de middelste en de jongste 5 jaar. En dat is nóg leuker. Veel meer rust, veel meer ruimte etc omdat ze al naar school gaan. En t besef dat er een kindje in de buik van mama groeide. En nu dan dat er een baby is.. heerlijk! Zulke leuke taferelen geeft dat!
Ik heb t idee dat het verlangen naar nog een kindje samenhangt met in welke situatie je zit. De babytijd van je kindje doet je verlangen naar nog meer van dat leuks. Maar zo gauw je je in een andere fase van de kindertijd bevind kan dat veel minder worden. Bij mij was het in elk geval na de scheiding weg. Ik wist ergens diep van binnen dat ik ooit nog wel eventueel een derde kindje zou willen met een toekomstige mister Right. Maar ik voelde het niet daadwerkelijk meer. Was er totaal niet meer mee bezig. En tsja toen overkwam ons dit. En nu Kyan er is heb ik ook zoiets van; Ik weet helemaal nog niet zeker of ik dit nooit meer wil. En dus komt er geen sterilisatie. Wel een mirena. Want dit gaat me niet nog een keer overkomen. Niet zomaar. Want het is leuk, maar dan moet het wel een bewuste keuze zijn.
Groetjes Fem

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-02-2009 om 21:05

Toch sterilisatie

Gister ben ik bij de gyn geweest. Wond van keizersnee zag er goed uit, maar een 3e zwangerschap werd me wel afgeraden. Daarbij komt dat ik, als ik al een 3e zou willen, minstens 36 zou zijn en dat vind ik te oud. Dat en alle praktische bezwaren hielp de kogel door de kerk, over 2 maanden wordt ik gesteriliseerd.
En nu heb ik rust in mijn hoofd. Geen kriebels meer, maar gewoon genieten van mijn kinders. Best makkelijk als de beslissing voor je wordt genomen)

grt, Dendy

Oh?

waarom wordt je dat eigenlijk afgeraden na die 2 sectio's, is dat standaard advies ?

Ik zit nu te overwegen om tijdens de sectio meteen klemmetjes te laten zetten en dan alsnog iets te nemen tegen die cyclus.

Nivea

Nivea

13-02-2009 om 10:42

Manda

Nee, ik ken genoeg vrouwen die drie of meer keizersnedes hebben gehad. Ik ken zelfs een vrouw die zes keizersnedes heeft gehad. Ik ken niemand bij wie een derde keizersnede is afgeraden.

Dendy is hierop zeer zeker een uitzondering, of - en dat denk ik meer - misschien haar gyn? Dat een wond kan scheuren en andere spannende verhalen is eigenlijk niet aan de orde. Het enige probleem is dat door de littekenvorming een spoedkeizersnede iets langer duurt.

Rafelkap

Rafelkap

13-02-2009 om 13:46

Nog eentje

Ik mocht er , na 2 kz nog eentje van de gyn Heeft idd te maken met littekenweefsel.
Sterkte Dendy - en jij ook Manda!

Aha

niet dat ik nog voor een 3e wil gaan. Ik denk dat ik dan ook geen 3e mag, ik heb nu al overal littekenweefsel en verklevingen door die 1e ks.

nou ja, ze zien maar straks hoe ze het doen, als het allemaal maar weer netjes dicht genaait wordt ;-

Manda

Je kunt beter niet laten steriliseren tijdens de ks. De boel kan daarna gaan verschuiven tijdens het genezingsproces waardoor de sterilisatie niet goed werkt. Het is natuurlijk wel verleidelijk meteen maar te doen als je toch open ligt, maar echt beter van niet.

Wel gesteriliseerd tijdens ks

Bij mijn 4e keizersnede wisten we zeker dat ik daarna niet nog eens zwanger wilde worden en ben ik dus gelijk gesteriliseerd. De gyn zei dat dat best kon op een manier dat er geen risico was dat het niet goed zo werken, maar dat er dan geen enkele kans meer was op een eventuele hersteloperatie. Dat was best, en dus zijn de eileiders bij mij doorgesneden, omgebogen en afgebonden. Het werkt prima, want anders zou ik met onze vruchtbaarheid allang weer zwanger geweest zijn.
De sterilisatie tijdens de ks is mij uitstekend bevallen. Een aparte ingreep zach ik echt niet zitten (ik vond dat ik al vaak genoeg op de operatietafel had gelegen en mijn man was er ook niet erg happig op). Het is wel zo dat die ingreep daardoor wat langer duurt en je daardoor dus minder snel weer bij je kind kan zijn, maar ik vondt dat bij de 4e mijn man ook wel eens de eerste mocht zijn bij de baby.
Herstel erna verliep prima en was niet anders dan dat van een ks zonder sterilisatie. In tegenstelling tot Elissa kan ik het dus van harte aanbevelen, maar je moet wel een gyn hebben die weet wat hij doet.
Groetjes Jessica

hasse simonsdochter

hasse simonsdochter

15-02-2009 om 01:20

Ook bij ks

Hoi, ik ben ook tijdens mijn laatste (tweede) keizersnee gesteriliseerd, met klemmetjes. Heb wel meer napijn gehad dan bij de eerste ks, dat kan door de sterilisatie komen is me verteld toen. Maar ik ben blij dat ik er niet nog een keer apart voor onder het mes heb gehoeven!!

Tja

misschien dan maar niet. De kans dat ik op natuurlijke weg zwanger wordt is sowieso nihil. Maar ik wil absoluut niet nog ooit zwanger worden, want dan zou het niet gewenst zijn, nee dat wil ik niet meemaken. En ik ga toch ook al aan de prikpil om cyclus te krijgen dus het is 3 dubbel op.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-02-2009 om 19:12

Essure

Ik word gesteriliseerd met de essure methode. Daar komt geen mes aan te pas. Ik heb ook begrepen dat sterilisatie tijdens de ks niet de beste manier is, mijn gun was er ook geen voorstander van. Essure is hoogstens 10 minuten werk en je kan er vrijwel zeker van zijn dat er geen onverwachte zwangerschap meer komt.

Dendy

Polly Shearman

Polly Shearman

16-02-2009 om 15:33

Ik snap dat niet

Een steralisatie zou toch een weloverwogen keus moeten zijn, waar je als vrouw helemaal achter staat. Hoe kan je daar over beslissen als je nog zwanger bent?? ik kan dan niet eens beslissen wat voor kleur de muur moet hebben!?!! En ik ken meer vrouwen die tijdens zwangerschap niet toerekeningsvatbaar zijn.
Tijdens mijn laatste zwangerschap toen we de bevalling bespraken met de gyn en bleek dat het een KS zou kunnen worden, heb ik gesmeekt om me dan maar gelijk onklaar te maken. Dat wilde ze niet doen, ondanks dat ik dan 3 kinderen zou hebben, gezien mijn psygische toestand.
Nou ben ik wel een extreem geval maar ik geloof gewoon dat je als vrouw je laat leiden door je hormonen als je zwanger bent en niet door de hersens.

greot, polly

Toerekeningsvatbaar

haha. Ik heb juist de indruk nu ik zwanger ben dat ik geestelijk veel gezonder, stabieler, helderder en minder gestoord ben dan een week voor mijn ongi.
Het is goed zo, mooi dat we dit nog mogen meemaken en fijn dat het nu klaar is.

Bastet

Bastet

16-02-2009 om 18:04

Tuurlijk wel

Mijn vierde kind kwam onverwacht,en dat mocht hoor,maar ik was er gelijk al helemaal klaar mee natuurlijk,ik heb nog genoten van die zwangerschap,maar wist toen al dat er geen kind meer zou komen.Dus toen we op weg waren naar huis,na haar geboorte,bleek dat mijn man heel galant al een afspraak had geregeld met de uroloog.Die vond hem best jong,maar die begreep best dat het na vier kinders in tien jaar,waarvan de oudste overleden,het mooi geweest was.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.