Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Monique D*

Monique D*

14-08-2012 om 01:30

Op zoek naar goede piercingshop in amsterdam en andere vragen

Mijn dochter van 15 wil heel graag een lippiercing hebben. Dat is een ringetje dat vlakbij een mondhoek in de onderlip wordt geplaatst.
Ik vind het zelf een beetje eng idee en heb daarom de volgende vragen:
hoe is de nazorg (behandeling door haar zelf nadat het geplaatst is)?
Hoe lang moet het blijven zitten?
Wat kunnen de nadelen hiervan zijn?
Kan het wel als je een beugel gaat dragen?
Wie kan mij een goede piercingshop in Amsterdam aanraden?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jo Hanna

Jo Hanna

14-08-2012 om 16:47

Website

Ik heb geen ervaring met piercings en weet geen shop in Amsterdam maar ik ken wel deze site waar je de shops kunt vinden die een vergunning hebben van de GGD. Dan zou het in ieder geval met de hygiene goed moeten zitten.
Groet, Jo Hanna

Monique D*

Monique D*

14-08-2012 om 22:59

Naam van de website?

Wat is de naam van de website?

Fiorucci

Fiorucci

15-08-2012 om 09:03

Deze!

Ik kan je vooral deze aanraden:
www.classicinkandmods.com
Er zitten heel veel shops die weliswaar aan de eisen voldoen,maar evengoed matig werk leveren. Maar deze kan ik je oprecht aanraden.

Jo Hanna

Jo Hanna

15-08-2012 om 12:28

Sukkelig

Laat ik nou denken dat ik die had ingevoegd:
http://www.veiligtatoeerenenpiercen.nl/
Groet, Jo Hanna

100%mama

100%mama

17-08-2012 om 10:46

Piercing

Volgens mij is er geen nazorg. Je krijgt instructie´s mee en mocht er wat gebeuren (ontsteking bijvoorbeeld) dan wordt je verwezen naar de HA gezien het geen artsen zijn.

Wat bedoel je met hoelang moet het blijven zitten? De gezette piercing of in het algemeen. Volgens mij 6-10 weken eer je er een andere in mag doen, maar weet dat niet zeker.

Een beugel en piercing gaan niet samen....

De nadelen......slijtage aan het gebit en niet zo'n beetje ook. Ook kan een piercing een cleft veroorzaken (sterk terug getrokken tandvlees bij de tand waar de piercing zit), maar zeker beschadiging aan het gebit. Van wat ik zie maakt het niet uit of het dopje van rubber is, het gaat zoals ik het zie ook om het spelen met de piercing. Ik geef ook altijd het advies dat ding zo snel mogelijk uit de mond te halen. Nu is het leuk, maar als je straks 40 bent is het niet meer leuk (nouja, over het algemeen) maar dan loop je wel verder met de gevolgen....

Prikje

Prikje

18-08-2012 om 00:12

Leeftijd

De meeste (betrouwbare) piercers piercen geen kinderen onder de 16 (tenzij een gaatje in het oor voor oorbellen), ook niet MET toestemming van de ouders. De ene ouder kan het nog wel goed vinden, maar wie zegt dat de andere ouder niet later boos op de stoep staat? Sommige studio's leggen de grens zelfs op 18 jaar. Hetzelfde geldt een beetje voor tattoeages. In de studio waar mijn man werkt (alleen tattoeage, geen piercing) wordt standaard om ID gevraagd. Onder de 18 geen tattoo. En bijvoorbeeld tattoeages op handen, nek en gezicht doen ze alleen als iemand elders op het lichaam geen plek meer heeft of bijvoorbeeld als diegene zelf tattoeeerder is en dus zijn baan niet zal verliezen om die reden.

Mijn advies: denk er nog even over na. 15 is zó jong, en dan meteen een piercing in het gezicht, tjee. Best een grote stap. Zo'n gaatje groeit meestal niet meer dicht. En dan is er nog het (kleine, maar toch) risico op infectie, wat een lelijk litteken kan verzaken.

Fiorucci

Fiorucci

18-08-2012 om 09:07

Prikje

De meeste piercingsshops laten ouders van 15 jarigen een formulier ondertekenen voor toestemming, weet ik uit ervaring. Ook de goede shops.

Fiorucci

Fiorucci

18-08-2012 om 09:07

Aanvulling

...en zij verlangen ook de aanwezigheid van die ouder bij het aanbrengen van de piercing.

Monique D*

Monique D*

19-08-2012 om 20:28

Eerst info halen bij de beugeltandarts + vraag over verschillend

Morgen gaan wij bij de beugeltandarts voor het bespreken van het behandelplan n.a.v. de foto's die hij van haar gebit, etc. heeft gemaakt. Wij gaan aan hem vragen wat het effect heeft op een lippiercing en beugel. De piercing is een ringetje in de onderlip, vlakbij de mondhoek. Het lijkt mij wel beter om die piercing pas een paar weken erin te laten zetten nadat de beugel wordt geplaatst. Of een paar weken voordat de beugel erin gaat. Dan kan je het er nog uit halen. Het lijkt mij niet handig werken voor de ortho (en voor mijn dochter) om de beugel erin te plaatsen met een lippiercing die er nog niet uit mag.
Wij hebben informatie gehaald bij verschillende piercingshops en bij de ene vragen ze een prijs voor vanaf 17,50 en bij andere, zoals de site van Fiorucci 45 euro. Wat ik ook heb gehoord is dat bij een kind van onder de 16 de ouder mee moet gaan en een ID moet kunnen tonen. Is het zo dat elke piercingshop zelf de prijzen bepaalt?
(ik ben eigenlijk allergisch voor informatie in het Engels van bedrijven die in Nederland gevestigd zijn, maar dit terzijde).

Reguliersbreestraat

Zoon is naar Bodycult geweest in de Reguliersbreestraat, naast Tuschinski. 50 euro voor een lippiercing. Niet goedkoop maar is daar goed en hygienisch geholpen.

Fiorucci

Fiorucci

20-08-2012 om 08:53

Monique

Ga alsjeblieft naar diegene die ik aanbevolen heb en die 45 euro vraagt,.Dat is een reguliere prijs. Voor 17,50 zou ik het echt niet vertrouwen! Ja, je moet mee, ID meenemen en misschien ook tekenen voor toestemming.
Dat de site engels is weet ik, maar dat komt omdat zij nogal veel toeristen ontvangen, ze hebben een goede naam.

Monique D*

Monique D*

24-08-2012 om 00:43

Mijn dochter ziet het er toch van af...

Wij zouden een keuze maken tussen de twee door jullie aanbevolen piercingshops. Maar mijn dochter ziet er toch (gelukkig) van af. De reden is de combinatie beugel/lippiercing en een risico op infecties. Een beugel zit in het begin al niet zo fijn en dan die lippiercing erbij... je weet in het begin nooit hoe het zal zitten. Ook werd het afgeraden door de beugeltandarts.
Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.