Poldervrouw
10-07-2021 om 00:28
Ouders van LGBTQI 🏳️⚧️ 🌈 kinderen verzamelen
Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar

Crepe_au_fromage
13-05-2025 om 20:46
lientje69 schreef op 09-05-2025 om 15:43:
[..]
De medicijnen gaan via de huisarts. Dat wordt geen probleem. Maar de operatie... daarvoor moet je dan naar een ander ziekenhuis. En kom je als " nieuwkomer " weer onderaan de wachtlijst.
![]()
Lientje wat een enorme tegenvaller. Gaat je dochter nu via het VUMC verder met het traject? Wij zijn daar enorm tevreden over, goeie begeleiding. Zoon is geopereerd in de Jan van Goyen kliniek. Daar opereren ook artsen van het VUMC. Super goed geholpen.
Ik hoop voor je dochter dat zij heel snel een fijn goed doorlopend traject in kan gaan en ze echt verder komt

Crepe_au_fromage
13-05-2025 om 20:47
yette schreef op 09-05-2025 om 14:02:
Balen is zoiets, Crêpe! Waren ze nog op tijd?
Hier gaat 't zijn gangetje. De hormonen doen sinds +/- december hun werk. Bijzonder om die verandering te zien.
Hoe gaat het verder bij iedereen?
Ja was allemaal goed gekomen. Herhaal recept was ook weer goed gekomen. Dus geen zorgen meer hier daarover

lientje69
15-05-2025 om 08:48
Crepe_au_fromage schreef op 13-05-2025 om 20:46:
[..]
Lientje wat een enorme tegenvaller. Gaat je dochter nu via het VUMC verder met het traject? Wij zijn daar enorm tevreden over, goeie begeleiding. Zoon is geopereerd in de Jan van Goyen kliniek. Daar opereren ook artsen van het VUMC. Super goed geholpen.
Ik hoop voor je dochter dat zij heel snel een fijn goed doorlopend traject in kan gaan en ze echt verder komt
Ze hoopt dat er een vervanger komt en dat ze dan toch daar kan blijven
Voorlopig komt ze vanwege psychische en fysieke klachten nog geen steek verder. Continu moe, geen conditie en elk virusje pakt ze op. Ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt, vandaar dat ze dachten burnout. Maar dat zou na 2 jaar toch eens over moeten zijn. Nu wordt toch gedacht aan psychisch, ja , idd is ze ondertussen erg moedeloos en verdrietig van alles. Ze had een topbaan die ze inmiddels kwijt is en zit de hele dag op de bank in een flatje 6 hoog. En afgekeurd wordt ze niet want de arts vindt dat ze wel 40 uur in een fabriek kan werken. Huishouden of een uur lopen red ze nog niet eens..😪 Dus ook financieel nu stress erbij.
Ik ben er heel erg verdrietig van. Maar net als dochter weet ik niet wat ik ermee moet. Verwijzing naar internist vragen heb ik maar aangeraden. Ik weet het ook niet meer.

yette
15-05-2025 om 09:35
Herkenbaar Lientje! Onze zoon komt zelden buiten. Ligt het liefst in bed. Ziet vrienden alleen op verjaardagen of een concert. Hij zou één tussenjaar doen, dat werden er twee. Voor komend jaar heeft hij zich ingeschreven voor een studie, maar hij zegt nu al te weten dat het toelatingsexamen hem toch niet gaat lukken. Volgens mij blokkeert hij al voor hij aan zijn boek denkt. Een plan B is er niet. Als ik hem probeer te motiveren (en dan focus ik op één projectje van hooguit 30 minuten) is het allemaal te zwaar.
Mocht die toelating lukken, dan gaat hij de deur uit. Hopen dat er dan een wonder gebeurt mbt zijn geestelijke gezondheid.

lientje69
15-05-2025 om 11:57
yette schreef op 15-05-2025 om 09:35:
Herkenbaar Lientje! Onze zoon komt zelden buiten. Ligt het liefst in bed. Ziet vrienden alleen op verjaardagen of een concert. Hij zou één tussenjaar doen, dat werden er twee. Voor komend jaar heeft hij zich ingeschreven voor een studie, maar hij zegt nu al te weten dat het toelatingsexamen hem toch niet gaat lukken. Volgens mij blokkeert hij al voor hij aan zijn boek denkt. Een plan B is er niet. Als ik hem probeer te motiveren (en dan focus ik op één projectje van hooguit 30 minuten) is het allemaal te zwaar.
Mocht die toelating lukken, dan gaat hij de deur uit. Hopen dat er dan een wonder gebeurt mbt zijn geestelijke gezondheid.
Ook zwaar Yette. Ja, als moeder blijf je je toch zorgen maken. En steun bij man vind ik niet. Die zegt : zie je nou wel. Hij dacht dat hij gelukkiger zou worden als hij vrouw wordt. Nou. Niet dus. Wéér depressief.

Crepe_au_fromage
15-05-2025 om 12:00
Jeetje wat vreselijk, dat ze dan niet geholpen kunnen worden.
Ik geloof wel dat als je geestelijk niet goed zit dat dat absoluut effect heeft op je lichamelijke gestel en vice versa.
Maar als het nou ook goed kan worden aangepakt.... nu lopen ze steeds tegen muren aan

lientje69
15-05-2025 om 12:08
Crepe_au_fromage schreef op 15-05-2025 om 12:00:
Jeetje wat vreselijk, dat ze dan niet geholpen kunnen worden.
Ik geloof wel dat als je geestelijk niet goed zit dat dat absoluut effect heeft op je lichamelijke gestel en vice versa.
Maar als het nou ook goed kan worden aangepakt.... nu lopen ze steeds tegen muren aan
Ja dat dus
Misschien ook wel vicieuze cirkel. Niet goed in haar vel omdat dat " ding " nog tussen haar benen hangt En niet geholpen worden omdat ze niet goed in haar vel zit. Frustrerend hoor.