Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Papa


yette schreef op 22-05-2022 om 19:09:

[..]

Battle-Royale en ik hebben net uitgelegd waarom we denken dat andere manieren echt de voorkeur hebben. Snap je wel wat we zeggen, of heb je gewoon zin in een discussie?

Helemaal eens, mits er van die andere zijde enige vorm van medewerking is. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-05-2022 om 19:16

Saga schreef op 22-05-2022 om 19:12:

[..]

In jouw geval gelukkig wel. Maar je zou maar tot die 20%(!!!!!) vaders behoren die hun kinderen na een scheiding/breuk nooit meer zien.

Moeders die zich dan beroepen op 'ja, maar ze hebben hun vader al zolang niet gezien, nu hoeft het niet meer, ze kennen hem niet, het is niet in hun belang'. En geloof me, dat soort vrouwen zijn er meer dan je denkt.

Nogmaals, in jouw geval gelukkig niet, maar denk aub niet dat je een grote meerderheid bent waar het met 'een beetje geduld' toch nog goedkwam.

En dan moet je daar al mee beginnen als je kind nog geen 5 maanden is? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-05-2022 om 19:21

Saga schreef op 22-05-2022 om 19:13:

[..]

Helemaal eens, mits er van die andere zijde enige vorm van medewerking is.

Maar ik lees dat die medewerking er wel was en pas gestopt is toen pa waarschijnlijk begon te pushen om hem de baby mee te geven/te laten slapen. Moeder vond dat duidelijk te vroeg en toen had pa er verder over moeten ophouden tot een later moment  maar ipv daarvan schakelde hij een advocaat in. Hoe kan dat goed zijn om vertrouwen te kweken? En nu is die relatie totaal verstoord en komt waarschijnlijk ook niet meer goed, lijkt mij ook niet echt in belang van het kind. 

Battle-Royale schreef op 22-05-2022 om 17:05:

[..]

Ja geen idee, dat kreeg ik te horen toen ik zelf naar een advocaat stapte. Het leek mij plausibel.

Vreemde advocaat, toen wij gingen scheiden was onze zoo  11 maanden. Uitgangspunt was gelijk 50-50 voor de advocaat. Wij kwamen op 60-40 omdat dat weergaf wat er was.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

22-05-2022 om 20:24

Ysenda schreef op 22-05-2022 om 20:17:

[..]

Vreemde advocaat, toen wij gingen scheiden was onze zoo 11 maanden. Uitgangspunt was gelijk 50-50 voor de advocaat. Wij kwamen op 60-40 omdat dat weergaf wat er was.

Wij gingen dan ook niet scheiden.

Battle-Royale schreef op 22-05-2022 om 19:16:

[..]

En dan moet je daar al mee beginnen als je kind nog geen 5 maanden is?

Als moeder op geen enkele andere wijze meewerkt aan omgang? Jazeker! 

Het kind is namelijk niet alleen van moeder, en het is in het belang van het kind om omgang te hebben met haar vader. Dat moeder daar niet mee om kan gaan, zou niet het probleem van het kind moeten zijn/worden. Het is dan wel een goed idee om daar begeleiding op in te zetten.

Romi-1997

Romi-1997

22-05-2022 om 20:37 Topicstarter

Even kort een reactie op wat er allemaal voorbij komt.
* Vader dacht in 1e instantie dat hij hier niet klaar voor zou kunnen zijn, gezien zij geen relatie hadden / hebben, er op dat moment op persoonlijk vlak dingen speelden, hij hier echt de tijd voor heeft genomen om dit alles te overdenken. Moeder zat al meteen na de test op een roze wolk, ondertussen moest hij het verwerken, overdenken hoe nu verder en wat daarvoor nodig is, die tijd gunde ze hem niet.
* Er is een vaderschapstest gedaan, hij is de vader. 
* Er zijn contact momenten geweest, die goed verliepen
* Moeder was oververmoeid, wilde bijslapen, dus wilde vader de kleine bij hem laten slapen, dat was voor haar de reden dat ze ontplofte, belachelijk, etc etc. 
Vader heeft geen enkele afspraak afgezegd, kwam naar de afspraak, nam vrij van werk etc etc.
* Vader weet hoe hij een baby / dreumes moet verzorgen, heeft al enige ervaringen opgedaan. Moeder vond en vind dat hij niets af weet van baby's v.w.b. verzorging etc. Laten we wel wezen, geen enkele moeder of vader krijgt bij de geboorte van hun 1e kindje een gebruiksaanwijzing, elke ouder leert dit door hulp van andere of door te doen. 
* Ik kan zo pissig worden als mensen zeggen dat hij zijn portemonnee maar moet trekken. Dus vaders zijn er alleen maar om geld op tafel te leggen? Verder moeten ze zich vooral niet bezig houden met hun eigen kind? Samen een kind hebben is samen een goede opvoeding, liefde en geborgenheid geven. 
* Vader is in staat financieel bij te dragen, maar als zij alles weigert dan houdt het op. 

Battle-Royale schreef op 22-05-2022 om 19:21:

[..]

Maar ik lees dat die medewerking er wel was en pas gestopt is toen pa waarschijnlijk begon te pushen om hem de baby mee te geven/te laten slapen. Moeder vond dat duidelijk te vroeg en toen had pa er verder over moeten ophouden tot een later moment maar ipv daarvan schakelde hij een advocaat in. Hoe kan dat goed zijn om vertrouwen te kweken? En nu is die relatie totaal verstoord en komt waarschijnlijk ook niet meer goed, lijkt mij ook niet echt in belang van het kind.

Dan lezen we inderdaad wat anders. Ik lees alleen over incidentele bezoekjes, en als moeder dan opeens bedacht dat ze het toch anders wilde, had vader het nakijken en kon hij zijn dochter niet zien.

Tja, dan zul je je toch BEIDE moeten inzetten voor je kind. Hulpverlening zoals Ouderschap Blijft bv doet dat door vooruit te kijken en te kijken wat de partijen nu nodig hebben om verder te komen. Dat lukt in ieder geval niet door star de hakken in het zand te zetten en in het verleden te blijven hangen. 

Het feit dat bij hele jonge baby's vaak geen langere contacten met de vader zijn, heeft vziw niets te maken met de kwetsbaarheid van jonge baby's of het idee dat ze niet buiten hun eigen bedje kunnen, maar met het feit dat kinderen van die leeftijd vaak borstvoeding krijgen om de paar uur (of op verzoek). Dus dan moet de eigenaar van die borst wel in de buurt blijven. 

Romi-1997 schreef op 20-05-2022 om 16:10:

[..]

erkenning is nog steeds niet geregeld, wss gaat de rechtbank dat regelen. Gezag is nog niet uitgesproken. er ligt nu een uitspraak met dwangsom als ze zich niet aan de afspraken houdt. Maar we weten niet hoe dat gaat lopen, vanuit gaande dat ze dit kan betalen, of nog steeds niet wil meewerken, dan moeten we wederom naar de rechter...

Iedereen kan er een mening over hebben maar puntje bij paaltje zijn er al rechtszaken geweest en is vader in het gelijk gesteld.
Hij mag gewoon een bezoekregeling met zijn dochtertje hebben.
Dat moeder dat niet leuk vindt kan allemaal wel zo zijn, echter is het niet alleen haar kind en vindt de rechter dat ook.
Dan kan je wel voor de lieve vrede moeder proberen te paaien en het voorzichtig aanpakken maar dat heeft vader tot nu toe niets gebracht.
De tijd verstrijkt en straks wordt moeders argument dat er geen band tussen vader en dochter is, een band die zij niet toestaat.
Het feit dat er nu een uitspraak met dwangsom ligt geeft wel aan dat moeder vrijwillig niet mee gaat werken.

Wellicht kan er een bezoekregeling onder toezicht gestart worden, dat vader in ieder geval al contact met zijn dochter kan hebben.

 

volgens mij zit je met 2 namen in dit draadje en dat mag niet

Pippeltje schreef op 22-05-2022 om 22:29:

volgens mij zit je met 2 namen in dit draadje en dat mag niet

Over wie heb je het dan? 

Tover-Feetje schreef op 22-05-2022 om 23:24:

[..]

Over wie heb je het dan?

Misschien wel over ons? 

@Romi, ook al heeft je zoon een aantal rechtszaken gewonnen, ze zullen dat kind niet bij de moeder weg halen zolang moeder het kind goed verzorgd en niet zelf hulpbehoevend is zodanig dat VT of huisarts twijfels aan haar mentale gemoedstoestand.

Jullie ( de moederskant en de vaderskant) hebben jullie eigen belangen voor ogen; nl kind willen zien opvoeden. Kinds belang is anders. Kind is blij met de aandacht van de moeder omdat het niet anders gewend is. Nu zal kind haar vader wrs ook niet eens missen, of naar hem vragen en niet beseffen dat het ergens niet klopt. Maar het klopt in zoveel gezinnen niet; zoveel 1-oudergezinnen of co-ouderschappen dat een uk niets vreemds merkt. Het slaapt ‘s avonds in vertrouwde bed en wordt ‘s ochtends wakker gemaakt door diezelfde vertrouwde stem.

Zo ken ik een paar kinderen die zo jarenlang blij waren dat hun moeder voor hen zorgde, zodanig dat ze niet naar hun vader vroegen. Vader werd eerder als bedreiging van de rust ervaren. Rond hun 12de was er weer een rechtszaak gaande, opgestart door de vader. Een kind gaf de rechter aan geen behoefte te hebben aan contact. En die mening werd meegenomen. Je kan een mens, of het nu een kind is of een puber, dwingen een band op te bouwen met die andere ouder. Je beide ouders willen leren kennen, komt vanuit de behoefte van een kind zelf.

Als een kind een jaar of vijf is en op school vriendinnen heeft die wel een papa kennen, kan het meisje regelmatig vragen gaan stellen en zeggen dat ze haar papa wilt zien. Dan is het aan de moeder hoe die hier mee om gaat. Of moeder merkt dat het handiger is als ze dochter ook eens bij de papa kan laten logeren. Het is dus an de moeder waarom en wanneer ze ruimte maakt voor die band met de papa.
Met andere woorden; Battle-Royale heeft gelijk. Je kan dat contact niet afdwingen of forceren. Gevalletje Koning Salomo; je kan een kind niet in tweeën delen, dat is niet goed voor het kind. Belang van kind dient op de eerste plaats te staan, daarna belang van de rest.

En precies omdat er mensen zijn die zo denken, denken dat het in het belang van het kind is om bij 1 ouder te verblijven en dat moeder alle controle kan hebben en daarin niet aangepakt wordt, lopen er veel verstoten ouders rond en kinderen die hun zijnsloyalititeit moeten verloochenen. Een kind heeft het recht om te weten waar hij/ zij vandaan komt. Een kind die door een ouder in een loyaliteitsconflicht terecht komt, beschadigt zijn kind voor het leven. Bewijs te over! Een ouder die zijn/ haar kind die ruimte niet biedt, is zelf geen veilige ouder. 

Veel problematische breuken, zijn problematisch wegens psychische of psychiatrische problematiek bij 1 of beide ouders. Die waarschijnlijk denken dat ze het beste voorhebben met hun kind en daarnaar handelen. Maar in realiteit beschadigen ze hun kinderen, omdat ze handelen vanuit hun eigen angst en dat projecteren op hun kind. Zijn ouders namelijk gezond, dan zorgen ze ervoor dat hun kind niet in deze situatie komt. 

God och God, wat is er nog een lange weg te gaan.

TO, misschien moet je zoon eens kijken bij Villa Pinedo of via een kindbehartiger. Mensen met verstand, die weten waar ze het over hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.