Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Patriarchale eindmusical



Patricia geschokt door groep 8-musical: ‘Dit kon toch niet waar zijn?’ (kekmama.nl)

Wie herkent deze eindmusical? Ik denk dat school hier de oorzaak is. Je kunt voor alle 'mannenrollen' gewoon meisjes casten en andersom. Meestal kun je je opgeven voor een rol en hebben de ouders hier verzuimd hun kind goed op te voeden? 


Lexus schreef op 20-07-2022 om 10:48:

hier een twee golf feminist, van 40 jaar terug dus. Ja we wilden gelijkwaardigheid. Maar ik vind toxische mannelijkheid best een ding om naar te kijken hoor (niet zo zeer ihkv een schoolmusical) als je kijkt naar hoeveel verkrachtingen, lastig vallen, grensoverschrijdend gedrag, met zijn allen lachen om een verkrachtingsverhaal, misdragingen tov jonge meisjes bij race-evenement, mishandeling, er zijn. En dat is dan alleen nog maar tegenover vrouwen. Maar kijk zet het nieuws eens aan? Al het geweld en oorlogen komen toch het meest van de kant van mensen die zich identificeren als mannelijk. Of niet?

Putin en Trump zijn typische exponenten van het fenomeen tm. (en ja vrouwen doen ook nare dingen en nee niet alle mannen zijn zo, het gaat om het systemische karakter van een bepaalde dynamiek)

Gelijkwaardigheid op de arbeidsmarkt is leuk voor vrouwen (als mannen ten minste ook hun rol in het huishouden en de opvoeding op zich nemen anders wordt het gewoon een dubbele belasting voor vrouwen) maar het lijkt me toch niet te veel gevraagd om ook met respect te worden behandeld.
En ja ik ben woke en daar ben ik trots op. Dat demoniseren van de term woke is hetzelfde als ooit de term met "politiek correct" gedemoniseerd werd: je hoeft niet meer in te gaan op de discussie maar serveert alle argumenten af met een term: "ja maar dat is woke, dat is politiek correct, je kan ook niks meer zeggen tegenwoordig".

Nee. Wat er eigenlijk gebeurt is: een roep om nette behandeling van alle mensen wordt uitgeroepen tot abject gedrag om door te kunnen gaan met bestaand eigen abject gedrag (als discriminatie of lastig vallen of samen lachen over een verkrachting bijv) van een bepaalde groep.

Als je vraagt om iets basaal menselijks als respect, wat de feministen van nu en vroeger doen, wordt je afgeschilderd als een mannenhaatster. Dat is niet nieuw. Maar het is te makkelijk en doorzichtig. En bovendien niet waar

Toxisch gedrag is toxisch gedrag. Punt. Door toxisch gedrag toxische mannelijkheid te noemen maak je je schuldig aan misandrie wat mij betreft.

Overigens moet ik een beetje lachen om de klacht dat woke gedemoniseerd wordt, want de reden dat woke inmiddels een scheldwoord is geworden is vooral dat de doorgedraaide extreem progressieven die zich vaak bedienden van de term woke (wat op zichzelf al cultural appropriation is) vooral bezig zijn met anderen de mond te snoeren door bij iedere discussie die hen niet zint de ander uit te maken voor een racist, misogynist, transfoob, enz.

Ik ben tot op heden ook geen persoon tegengekomen die zichzelf nadrukkelijk woke noemt die ook echt bereid is tot een inhoudelijke en open discussie. 

Overigens vind ik voor gelijkheid zijn niet woke, maar normaal. Dat is ook echt de norm en wordt door het overgrote deel van de Nederlanders in woord en daad ondersteund. Dus als je jezelf woke noemt omdat je voor gelijkheid bent, dan ben je voor mij dus niet een doorgedraaide extreem progressieve, maar (in de goede zin van het woord) heel gewoontjes.

DS1971 schreef op 20-07-2022 om 14:03:

[..]

Toxisch gedrag is toxisch gedrag. Punt. Door toxisch gedrag toxische mannelijkheid te noemen maak je je schuldig aan misandrie wat mij betreft.

Overigens moet ik een beetje lachen om de klacht dat woke gedemoniseerd wordt, want de reden dat woke inmiddels een scheldwoord is geworden is vooral dat de doorgedraaide extreem progressieven die zich vaak bedienden van de term woke (wat op zichzelf al cultural appropriation is) vooral bezig zijn met anderen de mond te snoeren door bij iedere discussie die hen niet zint de ander uit te maken voor een racist, misogynist, transfoob, enz.

Ik ben tot op heden ook geen persoon tegengekomen die zichzelf nadrukkelijk woke noemt die ook echt bereid is tot een inhoudelijke en open discussie.

Overigens vind ik voor gelijkheid zijn niet woke, maar normaal. Dat is ook echt de norm en wordt door het overgrote deel van de Nederlanders in woord en daad ondersteund. Dus als je jezelf woke noemt omdat je voor gelijkheid bent, dan ben je voor mij dus niet een doorgedraaide extreem progressieve, maar (in de goede zin van het woord) heel gewoontjes.

ja en door racisme als iets van witte mensen te noemen maak je schuldig aan racisme? zoiets? Nee dus: ik ben het met je eens dat zowel mannen als vrouwen toxisch gedrag vertonen. Maar zien dat er verschillen in dat gedrag zijn om het te kunnen adresseren is geen vorm discriminatie maar van constateren.

Als jij er zo tegen bent dat mensen in een hokje worden gestopt zou ik zelf niet de term woke als dismissive gebruiken trouwens. Wij gaan het niet eens worden maar ik respecteer je visie.

Lexus schreef op 20-07-2022 om 14:09:

[..]

ja en door racisme als iets van witte mensen te noemen maak je schuldig aan racisme? zoiets? Nee dus: ik ben het met je eens dat zowel mannen als vrouwen toxisch gedrag vertonen. Maar zien dat er verschillen in dat gedrag zijn om het te kunnen adresseren is geen vorm discriminatie maar van constateren.

Als jij er zo tegen bent dat mensen in een hokje worden gestopt zou ik zelf niet de term woke als dismissive gebruiken trouwens. Wij gaan het niet eens worden maar ik respecteer je visie.

Met alle respect, ik reageer op dat jij jezelf woke noemt. Niet meer, niet minder.

En iemand die zegt dat racisme alleen iets is wat blanke mensen doen, die noem ik geen racist, maar daar gebruik ik de enige juiste term voor: die heeft ongelijk. 

Vrouwen kunnen echt ook geweld gebruiken. Ze doen het minder, omdat daar hun kracht ook niet ligt (zo zullen vrouwen b.v. veel vaker iemand vermoorden door gebruik te maken van vergif). Het is een beetje onzin om het bij een vrouw als geweld te betitelen en bij een man als toxische mannelijkheid en het dan dus niet meer als gedrag van een individu te zien, maar als iets wat fout is aan mannen

Als Nederlanders met Marokkaanse achtergrond in bepaalde statistieken vaker voorkomen en dat wordt door een niet nader te noemen politicus met slecht haar benoemd als een Marokkanenprobleem, vind jij dat dan ok?

Constateren dat mannen zich vaker schuldig maken aan geweld is alleen maar dat: constateren. Dat is niet discriminatoir. En dat schreef ik dan ook niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.