Juliëtte
15-10-2008 om 19:40
Petitie voor meer onderzoek naar endometriose
Dit bericht plaats ik met toestemming van de forumredactie.
WILLEN JULLIE OOK TEKENEN VOOR MEER ONDERZOEK NAAR ENDOMETRIOSE ?
1 op de 10 vrouwen in Nederland lijdt aan ernstige endometriose, een chronische ziekte waarbij baarmoederslijmvlies buiten de baarmoederholte aanwezig is en buiten extreme (pijn)klachten ook vaak zorgt voor onvruchtbaarheid. Kortom, niet alleen je leven staat op zijn kop maar ook je kinderwens is niet meer zo vanzelfsprekend!
Meer weten? Lees het artikel over endometriose in de Cosmopolitan van november.
Er is nog veel onbekend op het gebied van endometriose. De overheid heeft echter nog geen actie ondernomen om deze aandoening op de kaart te zetten, zodat er meer bewustzijn en geld voor onderzoek komt. Tijd voor verandering! Teken de petitie!
Cosmopolitan zal de lijst aanbieden aan Leo Kliphuis, plaatsvervangend directeur van de afdeling Publieke Gezondheidszorg van het Ministerie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Je vind de petitie op de volgende link:
http://www.cosmopolitan.nl/youyouyou/Petitie/Petitie.htm?NRMODE=Published&NRNODEGUID=%7b7D967B33-0ABA-45C3-ADC6-983478F5F3EB%7d&NRORIGINALURL=%2fyouyouyou%2fPetitie%2fPetitie.htm%3fNRMODE%3dPublished%26NRNODEGUID%3d&NRCACHEHINT=Guest&AutoReturn=true
Je kunt dit bericht doorsturen aan al je (hyves)vrienden en vriendinnen zodat er zoveel mogelijk handtekeningen worden verzameld! Zet het bericht op je website, hyves, waar dan ook zodat we zoveel mensen bereiken en indruk
kunnen maken bij de overheid !
Ik, als endo-patient ben jullie i.i.g. zeer dankbaar als je de petitie tekent!

Pisa
15-10-2008 om 20:04
Tuurlijk
Ik had je oproepje ook al gezien op je hyves blog. Tuurlijk teken ik. Zeker na al die verhalen van jou die ik in de loop der jaren heb mogen horen/lezen.
Wie volgt?

EsmeePF
15-10-2008 om 20:46
Ik heb er zelf geen ervaring mee en voor zover ik weet ook niemand in mijn omgeving die er mee te maken heeft maar het lijkt me hoe dan ook geen pretje als je er wel mee te maken hebt (understatement) dus ik teken!

Juliëtte
20-10-2008 om 10:13
Dank dank!
Heel lief dat jullie hebben getekend !
Hopelijk tekenen er nog meer mensen !!