Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
SunnyBunnySunnyBunny!

SunnyBunnySunnyBunny!

09-11-2018 om 16:03

Pleegdochter in gevaar

Ik heb een vraag. We hebben een jaar lang al een meiske nu 17.5 jaar oud in huis die thuis door stiefvader seksueel is misbruikt aldus haar verhaal en de aangiftes/politieraporten. Dit onderzoek loopt nog steeds. Het meiske is de vriendin van mijn zoon die op 16 oktober 2017 voor het eerst haar verhaal deed aan mij. Ik heb veilig thuis gebeld daar ze minderjarig was. ( mijn zoon woonde na aandringen van de stiefvader en moeder bij hun in huis) de relatie ging goed maar ik was het er zelf niet mee eens dat een 15 jarig meisje al samen zou gaan wonen met mijn zoon van 18 jaar bij hun in huis.

Veilig thuis heeft onderzoeken gedaan en bleek dat het idd dat het niet veilig zou zijn voor het meiske dat ze weer terug zou gaan naar haar ouderlijk huis en is mij gevraagd of ik evt. Pleegzorg op me wou nemen.

Als ik terug zou kunnen op haar biologische vader en stief moeder wou ik dat wel doen.

Na de 1e rechtszitting heeft de rechter uitgesproken dat de gezaghebbende ouder het gezag niet kunnen uitvoeren omdat deze ontwricht was en werd er een toeziend voogd aangewezen. Wanneer het in ons gezin niet zou gaan zou het meiske bij vader geplaatst worden.

Alles ingang gezet...netwerk screening enz. Pleeg contract getekend en na veel vragen eindelijk pleegvergoeding gekregen met terugwerkende kracht op 31 augustus...Het moment dat jeugdzorg in beeld kwam dus 2 maanden terugwerkende kracht. Terwijl ze al 10 maanden bij mij verbleef. Ik doe het met liefde maar vond dit al vreemd.
Na de zomervakantie een vervolg gesprek met mijn man meiske zoon en ik hoe we verder zouden op 25september.
Hier werd ons stomverbaasd medegedeeld dat ze ons als pleeggezin voor het meiske toch niet het juiste vinden.
Reden:
*moeder denkt dat mijn zoon een loverboy is
*Pleegmoeder en schoonmoeder kon niet samen
*meiske moet zelfstandig worden en willen haar plaatsen in begeleid kamer wonen of een ander pleeg gezin
* meiske heeft therapie nodig ivm monogaam gedrag

Biologische vader wij als gezin maar boven alles het meiske staan hier niet open voor. We zijn hey niet met jeugdzorg eens.

Waarom willen ze nu een meiske wat goede cijfers haalt op school( ook daar is niet geïnformeerd hoe het met meiske ging) en bijna 18 wordt nog uit haar vertrouwde omgeving halen.

Ik ben echt helemaal kapot van deze beslissing. Dinsdag is het 7 weken geleden dat we dit kregen te horen. We wachten nu nog op de officiële brief ondertussen hebben we geen pleegvergoeding meer gehad na het gesprek en meiske is hier nog steeds gelukkig maar wel met heel veel stress en verdriet in huis. Ik ben haar enige vertrouwens persoon. Ze is altijd heen en weer getrokken en nu gaat onze maatschappij het meiske nog meer verkloten ( sorry voor dit woord)
Ik ben mbo verpleegkundige mijn man aannemer eigen huis. Alles wat een pleeg kind moet krijgen krijgt ze hier.
Ook nog goed contact met vader en ook nog de mogelijkheid aangeboden dat moeder haar dochter mag opzoeken bij ons thuis. Ik ben zelf een pleegkind geweest en weet dus ook nog hoe het is voor het meiske!

Ook kan ik me niet beroepen op blokade recht dus met andere woorden mag ik nu na een dik jaar vertrouwen gewonnen te hebben van het meiske toekijken hoe ze tegen haar zin in weg gehaald gaat worden.

Wie weet wat ik nog kan doen om het tegen te houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Via school

Schoolprestatiesis een maat voor het welzijn van een puber. Kan de schoolzorgcoördinator contact opnemen met de behandelaar van deze zaak?
Het is ook in belang van school dat hun leerling goed blijft presteren en niet ziek wordt van alle onzekerheid.
Als school kan aantonen dat het meisje een stijgende lijn laat zien, nadat ze bij jullie is komen wonen, kan jeugdzorg dit meenemen in hun overwegingen.

Anders; misschien is er een docente die voor een half jaar dit meisje onderdak wilt verschaffen. Zo valt de onterechte beschuldiging van onder één dak met ‘loverboy’ af.
Even een paar maanden volhouden en dan is ze 18.

Lente

Lente

09-11-2018 om 20:27

Er is al een andere draad met reacties

Pleegdochter 17,5 jaar ....... of zoiets.
Daar zijn al meer reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.