Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Effezo

Effezo

09-09-2019 om 07:57

Privacy kinderen

Hoe gaan jullie om met de privacy van jullie kinderen?

Deze week was ik in de supermarkt en werd geholpen bij de kassa door de dochter van een collega. Zij kende mij niet en dit was de eerste keer dat ik haar zag. Ik besefte opeens dat ik haar niet kende , maar wel alles van haar weet. Ik weet welke studie ze doet, wat haar hobby's zijn, wanneer ze haar eerste vriend had, welke ruzies ze heeft met haar ouders.
Opeens besefte ik me , dat ook ik , in mijn gesprekken met collega’s en vrienden soms erg veel over het privéleven van mijn kinderen vertel. Sommige verhalen zijn grappig en ook bij lastige opvoedingssituaties kan het relativeren en helpen.
Maar toch, wat vertel je wel, wat vertel je niet . Hoe gaan jullie hiermee om ?

molletje

molletje

10-09-2019 om 15:36

niet laten merken

Mijn dochter is heel open en vertelt veel, ook over vriendinnen. Als ik zo'n vriendin zie, laat ik niet merken dat ik van alles van haar weet. Ik ben gewoon neutraal-vriendelijk. Dochter waardeert dat ook.
Ik vertel aan mijn vriendinnen wel dingen over mijn dochter, maar niet over heel persoonlijke dingen als haar seksleven. Terwijl dochter daar naar mij toe wel open over is.

Geen bijzonderheden

Ik vertel ook wel dingen over mijn kinderen, maar ik probeer dat altijd wel heel algemeen te houden. Ik vertel niks wat ik ook niet zou vertellen als mijn kinderen er bij zouden zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.