Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Sinterklaas

Sinterklaas

02-11-2019 om 17:33

Sint bromt: ze hebben alles al

(en de andere Sint maakt dat niks uit, die geeft gewoon nóg meer). Ik voel me de knieperige Sint die hier echt geen zin in heeft. Wat valt er nog te verrassen? Bij elk uitje krijgen ze hebbedingetjes, als ze een week netjes hun bord leeg eten, als ze 's nachts niet roepen, als ze naar de tandarts zijn geweest, noem maar op. Sinterklaas is er toch voor de verrassingen? Nou, deze Sint kan niks meer verzinnen. Jullie?

(oh ja, ik ben de grootouderSinterklaas. Dat hadden jullie vast al door.)

Koffiekop

Koffiekop

02-11-2019 om 17:55

Een uitje?

Voor ieder kleinkind iets dat ze alleen met jou gaan doen. Even alle aandacht en daarna iets te vertellen thuis.

Doedingen

Je kunt altijd doedingen geven die ze inderdaad met jou kunnen doen. Dochter wist afgelopen week nog te vertellen dat ze eieren had leren schilderen met mij. Dat was een dingetje geweest dat eieren er tussenin geklemd houdt, verf en kwastjes.
De klassieke spellen hebben ze vast niet allemaal. Schaakspel, damspel, mens-erger-je-niet, scrabble.
Blokjes van Zoobookoo met verkeersuitleg of vlaggen of het menselijk lichaam.
Video van Inside Out.
Boekjes, boekjes, boekjes.
snoepjes voor de kat. Een paddestoel om te punniken. Een bord om op te kunnen puzzelen. Breinaalden met een breitas.
Nieuwe kleertjes voor de pop. Vilt en draad om figuurtjes te maken.
Nieuwe sportkleding.
De volledige Winnie de Poeh of Annie M.G.
Kaartjes voor de film of de dierentuin. Kookschorten en een kookboek voor kinderen.

vlinder72

vlinder72

02-11-2019 om 18:37

Genoeg

Een spel
Grappige muts
Gekke sokken
Kersttrui
Chocolade letters
Knutselsetjes.

Bij ons bestaat sinterklaas sl jaren uit gekke cadeautjes geven. Kinderen vinden dat harstikke leuk. De flying tiger wordt altijd goed bezocht in die tijd.

Mijntje

Mijntje

02-11-2019 om 18:42

niet teveel

Geen prulletjes geven maar iets wat ze bijblijft: een bioscoopuitje met popcorn, een mooi boek. Volgens mij moet je niet teveel te verzinnen. (mijn kind had trouwens een hekel aan praktische cadeau's als kleding)

Bal

Nog iets dat een aantal jaren in de zak zat. Ballen, die gingen toch regelmatig stuk of raakten weg. Een keer een goede kwaliteitsbal kan schelen.
Beltegoed. De basisschoolleeftijd en nog even er boven kun je juist zo makkelijk iets geven.
Soms heeft een kind ook een hobby van het sparen van iets. Daar kun je altijd iets bij doen.

Volgens mij

Hier gelezen en gebruik is nog steeds als richtlijn: something they want, something they need, something to have and something to read

Verder niet teveel geven, liever iets van (duurdere) kwaliteit, gaat het langer mee

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2019 om 02:06

Dan zijn de ouders net als wij

tot op zekere hoogte dan. Wij hadden ook de gewoonte dat de kinderen bij een uitstapje iets kleins mochten uitkiezen. Dat vonden ze altijd erg leuk. Een kleinigheidje voor goed gedrag vind ik grijs gebied, maar als het helpt en niet juist meer vervelend gedrag oplevert... ach, waarom niet? Na een tandartsbezoek zat er vaak ook wel een aardigheidje in het vooruitzicht. Zolang het om kleinigheidjes gaat zie ik er geen negatieve boodschap in. Ik vind het een beetje streng hoor dat je ze alleen met verjaardagen en Sinterklaas zou mogen verrassen.

Mijn dochter vond een spelletje altijd leuk om te krijgen. Geen idee van de prijzen, maar een simpel fototoestel (kinder-)? Een schoolbord en krijtjes, kleurboek, puzzel passend bij de leeftijd.

Lanza

Lanza

03-11-2019 om 08:05

Je kunt ook iets nuttigs

geven ipv speelgoed. Sokken, een pyjama, warme handschoenen voor de winter. Of een mooie tas voor als ze komen logeren.

Een bordspel is altijd leuk om samen te spelen. Of een je doe-spel zoiets als Twister, waarbij ze in beweging komen. Of een uitje, een bioscoopbon of een 10 rittenkaart voor het zwembad.

Speelgoed vind ik zelf ook niet meer zo leuk. Ze hebben al zoveel.

Eva

Eva

03-11-2019 om 08:21

Wat ideeën

Happy socks
Een mooie pyama
Een mooie handdoek
Een dekbed overtrek
Boeken
Een plantje in een leuk potje, of potjes en zaadjes van leuke bloemen, cactussen of bijvoorbeeld groente of fruit zodat ze deze zelf kunnen poten.
Doe dingen zoals kaartjes voor een musical of theatervoorstelling, de dierentuin, een pretpark, klimmen in het klimbos etc.

Speelgoed hebben ze schijnbaar genoeg naar er zijn ook genoeg niet speelgoedachtige dingen te bedenken die de kinderen waarschijnlijk juist leuk vinden.

zebra

zebra

03-11-2019 om 11:59

welke leeftijd

hebben de (klein)kinderen? Dat lijkt me wel van belang, geloven ze nog in sinterklaas of niet?
Bij oudere kinderen zou ik denken aan een leuk uitje met jullie, samen herinneringen maken is fijn. Bij jongere kinderen misschien iets om te knutselen?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-11-2019 om 12:22

Fototoestel

Toevallig kom ik dit tegen: Mini digitale camera voor kids

https://www.groupon.nl/deals/mini-digital-kids-camera-1?utm_source=&utm_campaign=UserReferral_ma

Sinterklaas

Sinterklaas

03-11-2019 om 14:09

Gedeeltelijk ongelovig

Van de kleinkinderen zijn er twee inmiddels ongelovig, twee gelovig en een nog vrij onwetend
De twee ongelovigen hebben een museumjaarkaart, die maken heel wat uitjes.

Maar zover bedankt voor alle tips, Sinterklaas is er blij mee. Nu nog speuren naar een datum waarop iedereen kan! Ik zal de agendapiet langs sturen.

Yaron

Yaron

03-11-2019 om 20:07

Cadeaukaart

Mijn moeder geeft de kinderen de laatste jaren een cadeaukaart, meestal een bol of een boekenkaart, daar kopen ze dan een boek of af en toe een tijdschrift van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.