Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

20-06-2009 om 19:06

Slagharen voor 3-9-16 jarigen?

ik heb 3 jongens van 16 - 9 en bijna 3 jaar.
Nu willen we graag een dagje weg maar tot welke leeftijd is bijv. slagharen leuk (ivm met kortingsbonnen lijkt dit mij wel aantrekkelijk) Ik twijfel nog of de jongste meegaat maar het moet voor de oudste en de middelste wel leuk zijn, wie heeft er ervaring met slagharen en kinderen in deze leeftijd?''
alvast bedankt voor het meedenken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lengte?

Het ligt eraaan hoe lang je 9 jarige is. Er zijn een aantal attracties met een minimum lengte. Voor die van 3 is er denk ik niet veel aan. En of die van 16 het nog leuk vindt? Kijk even op de site van slagharen?
Toen wij er waren was het vreselijk druk en moest je voor de achtbaan ruim 3 kwartier wachten. Niet leuk.

neteret mut

neteret mut

20-06-2009 om 20:22

Voor de3 jarige

is er een speciaal gedeelte voor jonge kinderen, aangepaste attracties en een grote waterspeeltuin. Tenminste zo was het , ik ben er alweer een aantal jaren niet geweest. Het hangt er ook vanaf wat je 16 jarige gewend is aan attracties. Het is geen walibi met tig zoveel achtbanen. Ik zou eerder de 16 jarige thuislaten dan de 3 jarige.

Jakiro

Jakiro

20-06-2009 om 20:36

1 maandje geleden geweest

Met 2 3-jarigen en een (kleine) 12-jarige dame.
Er is echt voor iedereen wat leuks te vinden, dus ik zou zeker gaan.
Ik denk overigens ook dat ik eerder de 16-jarige thuis zou laten dan de 3 jarige.
Of misschien de 16-jarige een vriend mee, zodat die met z'n tweetjes alles af kunnen en de 3 en 9 jarige met jullie mee ?
Wij zaten in de wigwamtenten daar en hebben dus 3 halve dagen daar gestruind en ons geen moment verveeld.
Veel plezier !
Jakiro

Maylise

Maylise

21-06-2009 om 15:03

Ja, leuk

Ik was vorig jaar voor het laatst in Slagharen met een 12 jarige, 9 jarige en 7 jarige. Voor die leeftijden is het een leuk park en genoeg te beleven. Naar mijn inschatting zou ook een 3jarige zich er wel weten te vermaken. Een 16jarige hangt er denk ik vanaf. Maar je kan het de 16jarige toch gewoon zelf vragen? Of een dag Slagharen hem leuk lijkt? Hij kan zelf even op de website kijken of er genoeg aansprekelijke attracties zijn.

Ik vroeg mijn zoon van 16 net of hij mee wil als we zouden gaan (in het theoretische geval want er staat vooralsnog geen uitstapje richting Slagharen gepland) en hij zou wel mee willen.

Maylise

Monique D*

Monique D*

21-06-2009 om 15:19

Slagharen wel leuk..

..maar verder ben ik met de andere schrijfsters eens dat het voor de 16-jarige zoon misschien net iets te kinderachtig is. Of heeft hij geen voorkeur voor de meest spectaculaire attracties?
Mijn zoon is 14 en begint zelfs Walibi-World saai te vinden.. naar Slagharen hoef ik hem al niet meer te brengen. Het enige pretpark die hij nog wil zien is Eurodisney en dan denk ik dat hij practisch alle attracties al gezien heeft.
Maar mijn dochter van 12 kan ik wel verblijden met een uitje Slagharen. En voor peutertjes zal er ongetwijfeld wel wat zijn, maar dat kan je informeren of de website bekijken. Ik weet dat niet meer omdat mijn kinderen de basisschoolleeftijd hadden toen wij Slagharen bezochten.

Nely

Nely

22-06-2009 om 09:17

Hier ook

alles nog leuk. Wij gaan 1 keer per jaar naar een pretpark en dit jaar wilt hij nog eens naar Plopsaland de Panne (hij is 10 jaar). Met schoolreis gaan ze ook naar een pretpark dus hij heeft dan 2 pretparkbezoeken per jaar, meer dan voldoende lijkt me.

Pollewop

Pollewop

22-06-2009 om 13:05

Gisteren geweest

met 14-11 en 9 jarige. De jongste kon nog niet overal in, is klein voor zijn leeftijd. Voor wat betreft 16-jarigen; ik heb er heel wat gezien hoor, allemaal in groepjes met vrienden. Mijn man deed dat vroeger ook, op de fiets naar Slagharen met vrienden. Voor wat betreft de 3-jarige; die atracties heb ik niet bekeken, heb ze niet meer zo klein.

Jolijt

Jolijt

22-06-2009 om 18:49

Verpesten met pretparken

Nou dat lukt hier niet hoor! We hebben 1 jaarab. gehad op de efteling, en 3 op Disney. We zijn naar Universal geweest (Florida en LA), Disneyland LA en Disneyworld... meerdere sixflags,Plopsaland, allemaal hartstikke leuk.
Slagharen hebben we ook gedaan... dat doen we noooooit meer. Oude aftandse attracties, een draaimolen die een half uur draait en dan een half uur niet... en dan die stank bij de pony's... yek! (eerlijkheidshalve zal ik erbij zeggen dat het wel een jaar of 8/9 terug was... maar ik heb nog nooit zo'n zooi gezien)

Monique D*

Monique D*

22-06-2009 om 19:52

Hoe vaak ik naar pretparken ga

Tops:
"Hoe vaak ga je dan met je kinderen naar pretparken? Het klinkt erg blasé hoor, een kind van 14 die alle Nederlandse pretparken al niet leuk meer vindt."
Er waren tijden dat we per jaar zo'n 2 of 3 keer per jaar naar een pretpark gingen, inclusief het schoolreisje en de kermis in Tilburg of Hoorn. Vader die hier niet meer woont heeft ook zijn aandeel hierin.
Dit jaar wordt waarschijnlijk een "pretparkloos" jaar. O nee, mijn dochter was nog met de school naar Walibi World geweest. Het nadeel hiervan is wel dat er een moment komt dat ze alles hebben uitgeprobeerd.. en dan is er niets meer aan.
Maar dat verschilt natuurlijk ook van kind-tot-kind. Vorig jaar was ik nog met twee meiden van rond de 15 en mijn dochter in Drievliet. En ze vonden het er fantastisch. Maar mijn 14-jarige zoon vond dit 3x niets.

Gemiddeld

Ik denk dat het ook van de leeftijd van je kinderen afhangt hoe 'vaak' ze een pretpark bezocht hebben. Dat zal niet zo vaak zijn als ze nog kleiner zijn...maar als ze al puber zijn en ze gaan gemiddeld 2 á 3 keer per jaar (lijkt me inclusief schoolreisje vrij gewoon....)dan hebben ze er zo al een 30 keer eentje bezocht! (reken 10 maal 3=30). Als je oudere broers en zussen hebt kan het zelfs wel meer zijn...(dan ga je vanaf je nulde jaar mee...)
Zó extreem vaak is 3 keer per jaar toch niet? Zoiets doen wij ook...we gaan 1 keer zelf meestal (soms ook niet en misschien volgend jaar wel 2 keer of een weekendje), we vinden het zelf ook wel leuk. Heel gewoon lijkt me. En 1 keer gaan ze met school en 1 keer met de speeltuin (kost 10 euro meestal en ze gaan altijd naar gróte pretparken, walibi, efteling etc.).
Ik denk dat het erg 'kindafhanklijk' is of ze 't leuk vinden of niet. Onze oudste (15) kan de hele dag wel in de ene na de andere achtbaan zitten en die vindt een draaimolen ook nog wel goed...áls het maar een vertiermogelijkheid is...die wil zelfs nog wel mee naar een binnenspeeltuin (ja mag niet i.v.m. leeftijd, maar ze zou wel wíllen...). Maar jongste(11) heeft het niet zo op pretparken...die wil wel mee, en vindt het wel leuk...maar kijkt net zo graag als dat ze rondjes draait of een achtbaan doet. Voor haar 'hoeft' het niet.
Ik kan me heel goed voorstellen dat die over een jaartje of 3 á 4 zegt dat ze wel thuisblijft. Die vindt een partijtje in een binnenspeeltuin ook niet écht wat. Terwijl ze de leeftijd er nog wel voor heeft...ach, ze gaat wel mee en dan vermaakt ze zich met de kleintjes door met ze te spelen en ze haalt de patat enzo. Ook goed.
Grote onzin dat ze dus 'verpest' zou zijn. Welnee, drukke wilde toestanden zijn haar ding gewoon niet. Behoorlijk 'vooroordeel' dus...om dat zomaar te zeggen!
groeten albana

neteret mut

neteret mut

23-06-2009 om 22:42

Ook weinig

vroegere basischool deed maar af en toe aan pretpark bezoek ( speelstad oranjestad om de 3 jaar voor groepen 3/4/5 afgewisseld met dolfinarium en ?? en elk jaar Hellendoorn voor groep 8) Toen mijn kinderen op judo zaten hebben wel vrijkaarten gehad voor Slagharen, 1x per jaar. En dat was het dan ook wel ongeveer. Kort geleden zijn we voor het eerst in Walibi World geweest, en ja ik geloof dat ze echt lol hebben gehad. Volgende keer neem ik wel een boek mee

Maar ik denk juist

Dat die jongste (die pretparken best 'aardig' vindt, maar ook geen grote fan) over een paar jaar best ook zo zou kunnen reageren. Afgelopen jaar waren we in Duinrell, eigenlijk omdat dat ook het goedkoopste huisje was dat dicht bij zee lag. (Ik wilde graag naar zee, lekker naar het strand..) We wilden een zwembad erbij voor het geval het slecht weer zou zijn. En alle huisjes/caravans etc. die dicht bij zee lagen waren schrikbarend duur...behalve dat duirell dus. Dus hebben we geboekt. Oudste kon van dat duirell niet genoeg krijgen...We waren er 5 dagen en als het aan haar had gelegen had ze 5 dagen non-stop in de achtbaan gezeten (oke even zwemmen wilde ze ook nog wel). Jongste had het na 1 dagje wel 'gezien'. Dus togen jongste en ik naar zee en naar Scheveningen en naar musea vlakbij en we hebben wat gewinkeld en lekker in strandtenten gezeten. Man bleef lekker luieren en checkte zo nu en dan oudste die (natuurlijk) in een of andere wilde atractie zat. Ik kan me juist héél goed voorstellen dat jongste over een jaartje of wat niet meer te porren is voor een 'gewoon pretpark', voor Disney, ja, dat wél. Disney heeft iets 'magisch' en buiten de atracties om is er ook véél te kijken, te 'beleven'. Dat is iets wat jongste nu weer wél erg leuk vindt. Eigenlijk is het nu al zo dat jongste als ze eenmaal een pretpark gezien heeft (dus 1 keer) er niet meer heen hoeft. Een onbekend pretpark á la dat heeft ook nog iets 'magisch' aantrekkelijks (ook omdat je het niet kent). Ze was nu al in dubio of ze wel mee wilde naar de Efteling met de speeltuin...(voor 10 euro dus). Vooral het vroege opstaan (bus vertrekt om 7.00 uur) was d'r eigenlijk de moeite niet waard....ze was toch al eens in de efteling geweest? en dan pfff zo vroeg eruit en dat in de vakantie....Oudste verklaarde d'r voor gek. En ook haar vriendinnetjes drongen aan (die gaan allemaal wel), maar voor haar 'hoefde' 't niet zo nodig. Ik heb het haar zelf laten beslissen, zelfs nog aangeboden dat we anders wat ander leuks gaan doen met z'n tweeën...Maar de vriendinnen gaven de doorslag. Ik vindt het zelf ook behoorlijk 'verwend' klinken als het je teveel moeite is om vroeg op te staan voor de efteling omdat je er al eens geweest bent. Maar ik weet gewoon dat het geen verwendigheid is, maar gewoon dat het geen kind is voor veel drukte en wilde toestanden. Ik kan me ook best voorstellen dat als een wildvreemde de discussie bij ons thuis aangaande de efteling had gehoord zonder voorkennis dat die er ook het zijne van gedacht had....Maar zo werkt het niet. Een echt pretparkkind (zoals oudste) kan wel 100 keer naar de efteling en wil er al die 100 keer wel midden in de nacht voor opstaan zonder er ooit genoeg van te krijgen. Die wordt gewoonweg nooit verwend/verpest wat dat betreft.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.