Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

04-02-2010 om 18:04

Slingers en ballonnen

Tot welke leeftijd hangen jullie slingers en ballonnen op? Of gaan jullie eerst minderen? Of nog anders?

De Pelles zijn zeer benieuwd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxx

Maxx

04-02-2010 om 18:32

Hier

Recent een 10e verjaardag gevierd, mét slingers en ballonnen.
Mijn inschatting is dat we het vanaf VO niet meer doen.
Maxx

Brianna F

Brianna F

04-02-2010 om 18:37

Hier

worden nog steeds slingers opgehangen voor 17,20, 23 en 50 jarigeZonder dat voelen ze zich niet helemaal op en top jarig. Het hoort er volgens de dames (en mezelf) gewoon bij.

Bastet

Bastet

04-02-2010 om 19:00

Ja hoor

Hier hangen we slingers op voor de kinderen,ook voor oudste die 18 wordt komende zomer.
Bastet

Jade

Jade

04-02-2010 om 19:06

Nog steeds....

Zoon is 15 en nog steeds worden er slingers opgehangen voor zijn verjaardag. Tot hoe lang dat gaat duren? Totdat hij zelf aangeeft dit niet meer te willen, maar dat verwacht ik de komende jaren niet eerlijk gezegd

23

bij al onze kinderen vonden ze het rond hun 13e stom om slingers op te hangen,dus dat deed ik dan ook niet.
zo rond hun 16e vroegen ze opeens weer om slingers( huh ben je daar niet te groot voor?)nee hoor ,ik ben jarig en ik wil slingers,nou, oke dan.
er hebben hier zwarte balonnen en doodskopslingers gehangen,en bling bling slingers,het was maar net in welke mood ze op een bepaalde leeftijd zaten,wel grappig nu ik terugkijk.
tegenwoordig vraag ik het bij elke verjaardag even,en meestal hangen we een *hartelijk gefeliciteerd* slinger op.

Voor iedereen

Wij hangen voor iedereen slingers op. Voor de kinderen en voor onszelf. Deden we ook al toen we nog geen kinderen hadden. Het is feest!!

groetjes van Purk

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2010 om 20:06

Dit jaar voor het eerst

Dochter is 17 geworden en ik heb éindelijk de knoop doorgehakt... geen slingers meer. Tot dit jaar werd het nog op prijs gesteld.

Net als bij purk

Ook hier prijken op ieders verjaardag slingers. Zo lang ze het zelf willen, krijgen ze die.

Puck

Puck

04-02-2010 om 20:09

Reaktie van puckzoon

"Als het maar leuke ballonnen en slingers zijn dan vind ik het nog steeds leuk" Ik denk dat het iets is voor de basisschool, geloof niet dat we het volgend jaar op het VO nog gewaardeerd gaat worden.

Inge M

Inge M

04-02-2010 om 20:33

Ballonnen zijn langer goed dan slingers

Of slingers met een tekst zoals happy birthday kunnen weer langer dan gewone slingers.
Ballonnen kunnen volgens mij altijd.

merene

merene

04-02-2010 om 20:49

Ook wij krijgen slingers

Hier worden bij elke verjaardag slingers opgehangen en als er balonnen zijn, dan worden die ook opgeblazen en opgehangen.

Dat hoort gewoon bij een verjaardag. Ik word daar erg vrolijk van.

reina

reina

04-02-2010 om 21:36

Tot ....

tot 'altijd'. Zolang we iets vieren versieren we de kamer en dat doen we met slingers en ballonnen. Opa wordt binnenkort 80 en de slingers en ballonnen zijn al gekocht Als het aan mijn kinderen lag had ik volgens mij op hun 15e nog hun stoel versierd

Petr@

Petr@

04-02-2010 om 21:42

Hier

hangen we ook nog steeds slingers en ballonnen voor onze 16 en 14 jarige op.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

04-02-2010 om 22:35

Altijd natuurlijk!

Slingers/ballonnen pas ik aan aan leeftijd kind. Heb plastic slingers voor de tuin én gekleurde verlichting. Vreselijk kitsch allemaal maar zonder ben je niet écht jarig.
Kaarsjes op de taart doe ik weer niet. Eigenlijk helemaal geen bijzondere taart nu ik er over nadenk.

Rosa

tonny

tonny

04-02-2010 om 23:13

Tuurlijk

Prima hoor, beetje opleukerij op een verjaardag! Wij hebben het vele, vele jaren volgehouden, afhankelijk van de wens van de jarige.

En toen ik afgelopen voorjaar 50 werd, bleken beide dochters schitterende slingers met allemaal 50-jes geknutseld te hebben, heel leuk.

Ise

Ise

04-02-2010 om 23:23

Hoezo?

Was eigenlijk nooit in me op gekomen dat je daar op een bepaald moment mee zou stoppen ;o)

Yta Chalne

Yta Chalne

05-02-2010 om 08:24

Yep

Wij versieren braaf door, maar de Nijntje slingers etc. van onze kleuter worden niet meer uit de kast gehaald bij de groten. Gewoon een 'gefeliciteerd' slinger aan de ene kant van de kamer en een andere aan de andere kant. Iets wat we binnen drie minuten kunnen regelen. Hoe ouder ze worden, hoe leuker ze het gaan vinden lijkt wel...

Verrassing!

Al jaren zeggen wij tegen oudste (16) dat slingers nu toch wel errug kinderachtig worden. Is ook uit praktisch oogpunt. Wij hebben een erg lange kamer (13 meter) en moéten dus wel zig zag de kamer door omdat zulke lange slingers niet bestaan.....En elk jaar weer kijkt dochter daar zó zielig bij dat haar vader het niet over zijn hart kan krijgen het werkelijk niet te doen. Dus als dochter uit zicht is...(naar boven) begint ie dan toch maar weer....Dus euh...altijd.
Tot ze uit huis gaan w.s.?
groeten albana

Roos Vicee

Roos Vicee

05-02-2010 om 08:54

Ook afbouwen maar niet helemaal zonder

Wij doen het ongeveer zoals Cobi ook al beschreef. Tot de kleutertijd; veel slingers, veel ballonnen (t/m 4 jaar zelfs bij de voordeur), versierde stoel en kaarsjes op de taart. In groep 3 begint het minderen en schaffen we de ballonnen af. Vanaf 9 jaar ongeveer, doen we minder slingers (we hebben een vrij grote kamer dus veel ruimte voor veel slingers) en geen kaarsjes meer op de taart. Vanaf een jaar of 12/13 1 simpele vlaggetjesslinger dwars door de kamer, een 'hartelijk gefeliciteerd slinger' tussen 2 gordijnhaken voor het raam, en geen echte verjaardagstaart meer. Die ene simpele slinger blijft hangen tot het moment dat ze (de kids) de deur uitgaan denk ik. Want zelfs als wij zelf jarig zijn hangt er een simpele slinger al zijn we daar pas mee begonnen toen oudste geboren was. Juist voor de kinderen werden de slingers opgehangen als er iemand jarig was, want anders was het geen feest. Nu ze allemaal groter zijn weet ik niet tot hoelang we het werkelijk volhouden. Als jongste het straks 'kinderachtig' vindt kan het ook wel eens snel afgelopen zijn misschien. Maar vooralsnog vindt hij het pas feest als er slingers hangen want toen een paar weken geleden een van de groten jarig was en 16 werd, was jongste van 8 hevig verontwaardigd dat we de avond ervoor vergeten waren de slingers op te hangen. Dat moest dan ook rap gebeuren.

tonny

tonny

05-02-2010 om 09:25

Tjonge, een feest-afbouw-systeem...

... dat hebben we hier nooit gehad.

Ik heb laatst voor de lol 25 kaarsjes op de taart van mijn schoonzoon gezet. Waarom niet?
Hier geen systeem, elke persoon en elke verjaardag is uniek

Ieder zijn meug

Mijn meug was een paar maanden geleden een mooie Thunderbirdstaart en ik heb voor vriendins meug eens veertig kaarsjes op een taart gezet. Die moesten we wel met twee man tegelijk heel snel aansteken, anders waren de eersten al opgebrand voordat we de taart op de feestdis konden plaatsen
En slingers. Maar op verjaardagen van Genistus en mij blaas ik geen 50 ballonnen meer op. Hooguit 3, voor de kinders

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

05-02-2010 om 09:52

Oogjes

Ik heb in het zitgedeelte in elke hoek een oogje in het plafond bevestigd en hier maak ik altijd de slingers aan vast. Gaat supersnel. De ballonnen knoop ik met het tutje aan elkaar vast zodat het hele grote trossen worden. Je hebt ook van die leuke ballonslingers. Ik zou als het zou moeten eerder zonder slingers dan zonder ballonnen feest willen vieren.

emma43

emma43

05-02-2010 om 10:01

Feest

Ook hier ieder jaar nog slingers en ballonnen.Onze dochter werd afgelopen week-end 15 en ze had in een melige bui geroepen dat ze roze slingers wilde.Okee dan,roze slingers,roze ballonnen.Een kennisje van me is een taarten atelier begonnen,voor trouw en gelegenheidstaarten,daar heb ik een met bloementjes versierde 2 lagentaart laten maken.Roze bakjes met roze snoepjes.Echt feest.

Pelle

Er zijn ook ballonnenpompjes in de handel. Maar met de voet/handpomp voor het luchtbed gaat het vziw ook.

Je komt er niet onderuit

Groeten,

Temet

Roos Vicee

Roos Vicee

05-02-2010 om 11:56

Tonny maak je niet druk

dat ging hier helemaal vanzelf. Nooit bij stilgestaan tot ik de vraag van Pelle las en me realiseerde dat het hier allemaal helemaal vanzelf ging en gaat. Het zijn hier overigens ook niet van die feestvarkens. Meer iets in de trant van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'. Als die aandacht met toeters en bellen vinden ze maar niets. Jongste is echter een uitzondering op deze regel dus we wachten af wat het ons verder nog brengen zal.

Roos vicee

Roos: "Het zijn hier overigens ook niet van die feestvarkens. Meer iets in de trant van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'".
Wij zijn meer van de Loesje-versie van dat spreekwoord. Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg

Moet je eens proberen!

Jaha wij zijn natuurlijk niet helemaal gek..dus dat aanelkaar knopen hebben we geprobeerd...resultaat was helemaal niks. De slingers worden door hun lengte namelijk zwaarder...en moeten dan écht hééél strak worden vastgemaakt...anders zakken ze in het midden tot heuphoogte (ook leuk, kun je touwtje springen..). Dat heééél strak gaat nu eenmaal niet aan een behangetje met een speldje of de gordijnhaken of met een punaise (vliegende punaise wordt dat) enzo...Daar moet je stevige haken voor in de muur boren. En aangezien jongste al 11 is lijkt me dat voor die relatief korte tijd ook enigzins overdreven...(euh nog zo'n 10 keer ofzo?)
We hebben wel wat aanelkaar geknoopte slingers maar die zijn voor overdwars. Dat is wat minder meters...
En ik 'klaag' niet over die kamer, ik leg alleen uit dat het zo als in het schema aangeven niet gaat werken bij ons en de reden waarom.
Sterker nog...ik ben gek op die kamer, het is een heerlijke kamer. Die kamer was juist de reden dat we dit huis kochten....alleen houd je dan niet écht rekening met zulke praktische dingen als slingers...daar kom je pas achter als je ervoor staat om ze op te hangen.
groeten albana

Maylise

Maylise

05-02-2010 om 14:57

Altijd

Ik versier voor alle verjaardagen van alle thuiswonende kinderen van 10 tm 26 jaar nog altijd de woonkamer met slingers en balonnen. We hebben stapels verschillende slingers en vlaggetjeslijnen met en zonder tekst. Daarnaast versier ik ook de woonkamer voor de nichtjes van 8 en 4 die meestal hun verjaardagen bij ons zijn. En zelfs voor man. En de kinderen versieren de kamer weer voor mij.
Stoel versieren is hier ook traditie en ik vind het altijd weer leuk zo'n versierde stoel op mijn verjaardag.
En natuuurlijk kaarsjes op de taart. Vorig jaar 26 kaarsjes toen de tweeling jarig was en 26 is geworden en dan uiteraard ook twee taarten, voor allebei 1.
Feest is altijd leuk en elke gelegenheid om wat te vieren grijp ik graag aan. Bovendien het kost maar 15 minuten of zo om de boel een beetje te versieren. Alleen balonnen kost wat langer maar met zo'n pompje is dat ook een karweitje van niks voor tijdens het tv kijken.

Maylise

Minet

Minet

05-02-2010 om 22:42

Ook hier aan de slag om 0.00 uur

Want onze heren worden morgen 18!!!! en ja hoor, de slingers (vlaggenlijnen) en ballonnen komen uit de kast, dus Pelle, reken nog op een aantal jaren

Feliciteer T van me en jullie natuurlijk ook een fijne dag!

Minet

Minet

05-02-2010 om 22:57

Aanvulling

De slingers worden pas morgenvroeg opgehangen, voor het speciale verjaardagsontbijt om 9,30 uur (net besproken met de bijna 18-jarigen). Ze wensen warme broodjes van de bakker, een vers sapje van AH, en overheerlijke eiersalade van Meat en Meals, dus deze moeder gaat er vroeg opuit, en vaderlief hangt de slingers op

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.