Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Desiree La Rosa

Desiree La Rosa

15-11-2008 om 23:43

Spraak probleem

Hallo,

Mijn kind is dit jaar overgaan op het middelbare school.
Hij word gespest omdat hij niet goed zijn naam kan uitspreken, hij heet Jelle, hij heeft moeite met de L.
Hij kan opzich wel de L uitspreken maar als hij Jelle uitspreekt en na de JE komt de L er raar uit voort.

Tenminste zo hoor ik het. met de J heeft hij klein beetje moeite maar dat hoor je bijna niet.

Vroeger op de basisschool werd hij niet gepest, maar sinds hij op de middelbaar zit wel, zo voelt hij zich vooral ook anders dan de andere kinderen, hij voelt zich vooral minder.

Ik ben een heletijd bezig geweest met die kleine plaatjes die ze altijd bij de logopedie hebben, waarop staat hoe je een letter uit moet spreken.. waar de tong naartoe moet enz.

Iemand die toevallig wel zoiets heeft gevonden? of het makkelijk kan vinden voor me?

Ik ben ten einde raad eigenlijk en vind het best wel zielig voor me zoon.

Hebben jullie mischien nog andere tips hoe hij het beste zijn naam kan uitspreken?

Met vriendelijke groeten,

D. la Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, tuurlijk

Daarmee ga je naar een logopedist. Net als Pelle kan ik me niet voorstellen dat hij echt alleen zijn naam moeilijk uitspreekt (dat hoef je ook niet zo vaak, dus als hij gepest wordt, spreekt hij wel meer niet goed uit). Je hebt een verwijzing nodig van de huisarts, dus daar kun je beginnen. Of je belt eerst even met een logo, wie weet heeft die zo al tips.
Succes.

Margriet*

Margriet*

16-11-2008 om 12:26

1 tip

die hij thuis regelmatig kan oefenen. De L spreek je uit met de tong op de ribbel van je gehemelte, net achter je voortanden. (mijn dochter heeft ook logopedie gehad en nog steeds praat ze niet altijd even duidelijk dus oefenen we nog steeds). Je krult je tong zeg maar naar boven.
Heeft hij geen moeite met de t en de n en de d?
Daarvoor heb je nl. ook die ribbel nodig (bij een juiste duidelijke uitspraak).

Tinus_p

Tinus_p

16-11-2008 om 14:30

Ja maar

Wordt hij nou gepest om zijn naam? Of is dat alleen maar een stok om de hond te slaan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.