Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-10-2009 om 13:26
Het klinkt misschien niet erg vriendelijk, maar ik heb er echt een beetje de balen van. Bij mij in de buurt wonen 2 kinderen die om de haverklap bij mij op de stoep staan om met mijn kinderen te spelen. Toch alleen maar leuk zou je misschien denken, maar ik stoor me er best wel aan dat het ALTIJD te doen is. Tussen de middag, na school, na het eten, in het weekend en gedurende de vakantie de HELE dag. Misschien zou het ook nog wat anders zijn als ik de kinderen zelf ook heel leuk zou vinden, maar – en ik weet dat het heel onaardig klinkt- ik zie mijn kinderen liever met andere kinderen spelen . Ik ga soms expres weg van huis, omdat ik geen zin heb in weer die zelfde kinderen die komen spelen (al spelen ze ook gewoon voor op straat hoor, dus lang niet altijd bij mij achter in de tuin of binnen).
Ik heb er gewoon niet altijd zin in, maar hoe maak ik dit duidelijk??
30-10-2009 om 13:39
Anno
Dit maak je duidelijk door duidelijk te zijn (en vrees ik wel een poosje vol te houden). Dus als jij niet wilt dat er kinderen komen vragen om te spelen tussen de middag en na het avondeten bijvoorbeeld, heel duidelijk zeggen dat je niet wilt dat ze in de lunchpauze en na het avondeten komen vragen om te spelen. Of helemaal af kappen door te zeggen dat Jantje (of hoe je kinderen ook heten) wel naar buiten komt als hij zin heeft om te spelen en dat ze niet telkens aan de deur moeten komen.
30-10-2009 om 14:38
Oh herkenbaar
ik heb afgelopen jaren hier meerdere draadjes over gestart.
ik heb een hib'je, een half inwonend buurmeisje en hier waren we iets te gastvrij want er zaten altijd kinderen hier. Hibje is de laatste tijd hier veel minder omdat ik gewoon ben gaan zeggen dat het niet kon en dat ik het niet goed vond dat ze hier telkens voor de deur stond/in de voortuin hing en mijn regels niet naleefde (niet bonken op het raam !).
Ik merk ook dat ik minder vaak haar hand en neusafdrukken van het raam af hoef te vegen (ze tuurde dan tussen de gordijnen door om te kijken of we er waren en wat we aan het doen waren), op de hoogtij dagen zat ze hier van s'morgens vroeg tot s'avonds laat.
Ik accepteer het ook niet meer dat ze hier in de voortuin komen om de step van dochter ongevraagd 'te lenen'. Dan ren ik naar buiten en zeg dat ze zelf maar speelgoed moet halen (wat dan niet mag omdat de ouders de voordeur dicht hebben en slapen... zucht).
ja het is niet anders: gewoon duidelijk zijn zoals je dat ook bij je eigen kinderen bent.
Sterkte ermee !
30-10-2009 om 23:56
Wat is er mis met de kindjes?
Is er een speciale reden waarom je de kinderen niet leuk vindt?
31-10-2009 om 22:54
Wat vinden
jouw eigen kinderen ervan?
Je kunt toch limieten stellen?
Tussen de middag gewoon even niet spelen. Na het eten niet meer spelen ergens. Ik heb dan een prikkelgevoelig kind, dus dit soort dingen doe ik sowieso al nooit. Maar je hoeft toch niet overal in mee te gaan?
Of kun je in het algemeen al geen 'nee'zeggen?