Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

31-08-2015 om 10:43

Stop de huppelk*tjes

We ontvingen het volgende hilarische persbericht:
________________________________________

STOP K3
Cabaretière Dorine Wiersma start petitie: stop K3

Wat moet je doen als 'K3 zoekt K3' begint? Dorine Wiersma adviseert : "Blijf vooral rustig. Sluit deuren en ramen en ga onder een stevige tafel zitten met je Ipad. Ga naar www.dorinewiersma.nl en teken de petitie Stop K3."

De petitie luidt:

"Ik zeg nee tegen een nieuwe bezetting van K3. Er zijn de afgelopen 16 jaar meer dan genoeg liedjes vol kreetjes, zuchtjes, kusjes en gehijg voorbijgekomen. Ik trek het niet meer om volwassen vrouwen in regenboogjurkjes met idiote staartjes te moeten zien springen terwijl ze dubieuze teksten voor grote groepen kleuters zingen."

Dorine Wiersma heeft speciaal voor de petitie een activerend lied geschreven. Dit is te beluisteren op


https://www.youtube.com/watch?v=eXXZBbpzDlQ

Dorine Wiersma is vooral bekend geworden door het lied 'Stoute Heleen' – een hilarische ode aan schrijfster Heleen van Royen. Zij ontving daarvoor in 2009 de prestigieuze Annie M.G. Schmidtprijs.

Stop de verK3-ing van de samenleving.
Zegt het voort.

SAMEN STAAN WE STERK!
________________________________________


Katniss

Katniss

31-08-2015 om 11:57

Flauw

Mijn kinderen zijn allebei een tijdje fan geweest van K3, net zoals bijna alle meisjes die ik ken. Ze zijn beide wel eens naar een concert geweest waar ik me heb verbaasd over al die driejarigen die alle teksten konden meezingen, echt heel schattig.
Natuurlijk valt er genoeg negatiefs over te zeggen, maar als vermaak voor die kleintjes is het een schot in de roos. Heel begrijpelijk dat ze proberen op deze manier een doorstart te maken met nieuwe zangeressen.

Barvaux

Barvaux

31-08-2015 om 12:24

inderdaad

Ik heb ook geen enkel probleem met die dames, ze doen maar, zolang ik er geen last van heb. Ik vind bijv zo'n idioot als Justin Bieber die doodleuk twee uur te laat komt op zijn concerten voor 10-14jarigen vele malen erger. Ouders en kinderen kwamen in problemen 's avonds met hun terugreis via bijv OV.

Mensen mogen op allerlei manieren van mij geld verdienen en ik kan zo heel wat mafkezen opnoemen die ik liever van de buis, radio etc zou willen hebben.

Natuurlijk is het commercieel gezien over de top maar ach ja Studio100 moet ook geld verdienen én daarmee belasting betalen

vlinder72

vlinder72

31-08-2015 om 12:37

knap

Ik heb er ook geen problemen mee. Ik vind het juist erg knap als je zo goed je doelgroep aanspreekt. Mijn kinderen vonden het ook leuke liedjes toen ze nog klein waren. Ik ben nooit naar een concert geweest maar de liedjes vond ik erg gezellig.

Nastia

Nastia

31-08-2015 om 13:31

Hilarisch?

Prima toch dat een groep als K3 bestaat? Heel veel kinderen genieten er in elk geval van en zo vreselijk veel keus is er niet voor kleuters. Dorine zit zelf niet in de doelgroep dus vraag ik me echt af waar ze zich mee bemoeit. Ik vind ook niet alle muziek leuk of mooi, die luister ik dan dus gewoon niet. Lang leve Spotify! Qua liedjes schrijven zou Dorine beter wat meer naar K3 kunnen luisteren, misschien steekt ze er nog wel wat van op...

dorine wiersma?

Nooit van gehoord.

Nou...

Ik kan er de humor wel van inzien eigenlijk. Vooral de tips om rustig te blijven en met deuren en ramen gesloten onder de tafel te gaan zitten! Ik ga de site eens bekijken denk ik.

Evanlyn

Evanlyn

31-08-2015 om 14:15

geweldig toch K3?

Ik vond die rare zwoele teksten en die huppelende kleuters altijd een grappige combi. En die van mij wilden nooit geloven dat de dames op het podium ongeveer even oud waren als Mama. Dat kon toch niet?

Nu ben ik er gelukkig alweer jaren van verlost. Nu zijn mijn pubers geschokt over de teksten die ze toen onschuldig meezongen...vreselijk, dat was toch helemaal niet geschikt voor ons?Vind ik wel grappig.

Amare

Amare

31-08-2015 om 14:23

ach

'Ik trek het niet meer om volwassen vrouwen in regenboogjurkjes met idiote staartjes te moeten zien springen terwijl ze dubieuze teksten voor grote groepen kleuters zingen.'

Ach, ik heb daar niet meer last van dan van hitsige pubers die drank en drugs promoten, of videoclips met een rapper omringd door tien schaars geklede dames. Wel eens goed naar Hot Stuff van de Rolling Stones geluisterd? Dat slaat ook nergens op.

Bennikki

Bennikki

31-08-2015 om 15:40

Oei

Ik heb juist geprobeerd mijn dochter fan te laten worden en zat zelf soms gefascineerd te kijken naar die dames in hun leuke jurkjes, want mén wat knap dat zingen en precies gelijk nonchalant ingewikkelde danspasjes doen!
Dochter vond het niks helaas.
Naar de teksten heb ik nooit zo geluisterd, zijn die zo pikant?
Ik had meer moeite met die rappers met schaarsgeklede dames in een bubbelbad enzo. Maarja, daar trok ook niemand zich wat van aan.

Jessica O

Jessica O

31-08-2015 om 15:53

ach

Zoonlief vond het vroeger ook geweldig. Nu hoor ik alleen nog maar iron maiden.... lichtelijk een iets ander genre.
Dat ze die show niet ziet te zitten, dat snap ik, maar voor mij valt het onder de categorie x-factor en noem maar op.

Afijn


https://www.youtube.com/watch?v=Z3-r4rgmFns

Nou ja, de boodschap 'sex is leuk' kun je die kleuters niet vroeg genoeg meegeven.

Evanlyn

Evanlyn

31-08-2015 om 16:07

kleuters

Daar zijn ze niet gevoelig voor, AnneJ. Dat soort vieze dingen gaan zij later nooit doen!

Hortensia

Hortensia

31-08-2015 om 16:07

Dubieuze teksten, breek me de bek niet los

Tja, oorspronkelijk was K3 als tienergroepje bedoeld maar de verkeerde doelgroep werd fan. Maar weet die Dorine eigenlijk wel waar de klassieker onder de kinderliedjes "Altijd is Kortjakje ziek" over gaat...? "Kortjakje" is een oude term voor een verlopen vrouw die regelmatig katjelam is.

En herinner je je "Wel Annemarieke waar ga je naartoe"? Die wilde naar buiten, naar vreemde soldaten, hopsasa faldera, en verder dansen en springen, soldaatjes beminnen.

En dan dat meisje dat loos was, wilde gaan varen als zeematroos, ontdekt werd door de kapitein en vervolgens uitriep: "Ach, kapteintje, sla me niet, ik ben uw liefje zoals u ziet!"

Bron? Mijn kleuterschooltje en volgens mij ook de rode grammofoonplaatjes van het Jacob Hamel Kinderkoor o.l.v. Herman Broekhuizen die ik in die tijd had

Die actie

Die actie van Dorine zorgt vast voor een enorme opleving van de fanclub van K3. Geen idee dat er van een doorstart sprake was. Nu wel.

Vogel

Vogel

31-08-2015 om 17:09

Gelukkig heb ik zonen

Scheelt me weer het vormen van een mening .

maria

maria

31-08-2015 om 17:15

ik kende haar niet

Gekeken, en ik vind het wel goede humor.

Mijntje

Mijntje

31-08-2015 om 17:19

Nienke en Prinsessia

Prima, en kan die huppeltut van Kro-kindertijd (Nienke) ook zo gauw mogelijk weg?
En Prinsessia? Dit laatste is net K3 maar dan met prinsessen, omdat zogenaamd alle vijfjarigen van roze, zingen en prinsessn houdt (ik niet hoor vroeger).

Ik vind het best ernstig als een duidelijk ver-over-de-dertiger in korte roze rokjes en staartjes in het haar rond springt. Het is zielig voor de dames in kwestie zelf, hoeveel therapeuten moeten hier nog de komende jaren bezocht worden van onze (en Belgische) belastingcenten

maria

maria

31-08-2015 om 17:47

leuk Mijntje

Mijn dag kan niet meer stuk.

Mijntje

Mijntje

31-08-2015 om 17:51

Mijn zoon vindt het ook geweldig

(10 jaar), hij wil het in de klas laten horen!
Ik heb trouwens ook maar meteen getekend.

Hortensia

Hortensia

31-08-2015 om 21:11

advocaat van de (roze) duivel

"Ik vind het best ernstig als een duidelijk ver-over-de-dertiger in korte roze rokjes en staartjes in het haar rond springt. Het is zielig voor de dames in kwestie zelf, hoeveel therapeuten moeten hier nog de komende jaren bezocht worden van onze (en Belgische) belastingcenten "

Oh, en drie volwassenen, waarvan één al tegen de vijftig liep, die rondhopsen in schuimrubber-achtige kinderkleding en zich gedragen als kinderen (inclusief hun onhebbelijkheidjes) kan weer wel? (Teuntje, Toon en August van Ome Willem)

Of een vent van over de dertig in een pyjama in de boksring? (Meneer Kaktus)

Of een ongeveer 30 jaar oude vrouw die een deftige dame is die scheetjes laat (Stratemakeropzeeshow)

Of twee volwassenen met hazetandjes (Theo en Thea)

(och, ik heb niks met K3, heb ook geen dochters, maar ik vind het allemaal wel best )

Flauwe humor

Niet hilarisch, maar vooral flauw. Heb geen last van K3.
Vind het eigenlijk tuttige ouderwetse VARA humor van die Dorine. Makkelijk scoren. Hoewel, echt grappig vind ik het dus niet. Geef mij JoJoJoseph maar.

Gewoon slim.

Een goudmijntje, K3. Keihard werken en veel geld verdienen. Cabaret is om te lachen, K3 lacht nog harder.
Alles klopt; de muziek, de liedjes, de dansjes, de kleding, het keurige gedrag openbaar, het is zeer slim in elkaar gezet. Ik heb ook niks met K3, maar ze hoeven van mij niet te stoppen.

Half a twin

Half a twin

01-09-2015 om 08:42

waarom hier geplaatst?

Heeft de redactie van ouders online dit echt geplaatst? Of heeft iemand, ik denk maar zo die Dorien zelf, dit geplaatst alsof het van de redactie komt. Het zou de redactie sieren in ieder geval de titel aan te passen, stop K3 is voldoende.

En die Dorien scoort wel (ahum) nu hier wordt opgeroepen om de petitie te tekenen. Al 32 keer is er getekend, dan zal je echt wat bereiken!!

Laat K3 maar lekker zingen en studio 100 wat verdienen. Ik zou mij eerder druk maken om o tslagen thuiszorgmedewerkers om maar eens iets te noemen.
Dit is toch de moeite niet waard om je voor in te spannen.

carootje

carootje

01-09-2015 om 09:55

hmm

Dat ene liedje uit die persiflage (ik wil jou, jij wilt mij etc) ging inderdaad veel te ver. Ik vond het altijd erg genant om dat een kleuter te horen zingen (of als ik het zelf ongemerkt meezong in het bijzijn van mijn kinderen).
Maar dat is dan ook wel de ergste, volgens mij waren de latere teksten wel wat beschaafder toch?

marina

marina

01-09-2015 om 10:01

die k3

Ja, mijn dochters vonden k3 als kind ook leuk. En nu mijn nichtjes. Ik heb altijd best bewondering gehad voor hen. Een zeer professionele show (2 a 3 keer per dag), vrolijke liedjes en dat zo lang. Inderdaad, de beginliedjes waren tekstueel wel eens pikant. Maar goed, daar stonden dan alle kleuren van de regenboog en oma's aan de top weer tegenover. Ik kan me heel goed voorstellen dat de dames het nu wel eens zat zijn "meisje" te spelen, zeker als je nagaat dat ze zelf al moeder zijn (niet allemaal). Eens kijken of een nieuwe k3 hetzelfde enthousiasme kan opbrengen.
Verder vind ik dit een mindere actie van Dorine, ik vond haar liedje over stoute Heleen van Rooijen wel grappig.

Kan nog genanter

Jaren geleden stond ik voor een groep 3. Er stond een toneelmiddag voor de deur. Vaak kwam dat neer op een parade van dansjes en toneelstukjes die helaas onverstaanbaar waren omdat de deelnemers er zelf de grootste lol in hadden. Goed voor een gijzeling van welwillende ouders van minstens anderhalf uur. In de klassen werden voorafgaande vrijdagmiddag besteed aan auditierondes.

Linda, Roos en Jessica wonnen. Terecht, want ze hadden erg geoefend op de juiste lonkende blikken en zwoele gebaartjes. Nou ging het mij te ver om zesjarigen voor publiek te laten kroelen op "De nacht was heftig, je kreeg van mij een dikke tien. 'K ging voor je lichaam, de rest zou ik wel verder zien" En eigenlijk stond de hele Idolsopzet me ook niet aan. Ik stelde voor om met de hele klas iets te doen. Guus Meeuwis Per Spoor. Minitoneelstukjes playbackend op de coupletten, polonaise op het refrein. Groot succes bij de kinderen en ouders. Pas toen maanden later het liedje nog eens voorbijkwam op de radio,drong het tot me door dat kedeng-kedeng-oehoe niet alleen sloeg op het ritme van de trein.

Die actie van Dorien is natuurlijk niet serieus. Zal wel de opmaat zijn voor een nieuwe voorstelling. Ik heb er een paar jaar geleden een met dochter gezien. Om te compenseren dat ik het vroeger nooit op kon brengen om me te gaan zitten vervelen bij zouteloze animatiefilms of kleuterpopconcerten. Aan te bevelen als je tegen scherp en schunnig bestand bent.

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

01-09-2015 om 10:48

@Half a twin

De posting was gewoon van de redactie hoor. Al had ik het misschien beter op persoonlijke titel kunnen doen.

Ik vond het een grappig persbericht. Dat anderen dat misschien niet vinden, tja, dat kan natuurlijk.

Het subject van mijn posting ontleende ik aan het bijschrift bij het YouTube-filmpje.

Henk Boeke
Redactie Ouders Online

Mijntje

Mijntje

01-09-2015 om 11:26

Hortensia

"Oh, en drie volwassenen, waarvan één al tegen de vijftig liep, die rondhopsen in schuimrubber-achtige kinderkleding en zich gedragen als kinderen (inclusief hun onhebbelijkheidjes) kan weer wel? (Teuntje, Toon en August van Ome Willem) " Dat duurde geen 16 jaar en die liedjes waren erg goed, o.a. van Karel Eykman en Willem Wilmink, toch wel een ander kaliber.

"Of een vent van over de dertig in een pyjama in de boksring? (Meneer Kaktus) "
Ja dat was wel ernstig, maar geen 16 jaar en die man heeft er nog steeds een tik van de molen van.

"Of een ongeveer 30 jaar oude vrouw die een deftige dame is die scheetjes laat (Stratemakeropzeeshow)"
"Of twee volwassenen met hazetandjes (Theo en Thea)"

Dit duurde ook geen 16 jaar en ik denk niet dat het vergelijkbaar is, ze trokken ook geen zalen vol gillende kleuters met geilende vaders en niet echt wanstaltige muziek.

Waanzinnig

Mijn dochter (nu 17) was fan van het eerste uur. Op de dag, ze was een jaar of 4, zong ze keihard: "Wat ik wil, wat ik wil is een man die me waanzinnig maakt."
Ik grinnikte een beetje en ze vroeg: "Wil jij ook een man die je waanzinnig maakt?" De lucht na de scheiding van haar vader was net een beetje opgeklaard dus ik zei: "Nee hoor, die heb ik al gehad."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.