Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Flavia

Flavia

07-12-2018 om 09:04

kant van vader

ik sta duidelijk aan de kant van vader.

De ouders hebben er ook last van dat het kind niet meer met de bus mag omdat het anderen pest. Als je het kind dan gaat brengen met de auto heeft dat kind er zelf helemaal geen last van, ergo het wordt beloond met een privé chauffeur.

Hij liet haar niet alleen lopen, hij was er de hele tijd bij.
Je wordt niet zo maar geweigerd voor die bus.
8km is echt prima te doen, ook voor een kind van 8 of 9 al.

Ja, het is niet leuk, maar hé pesten is al helemaal niet leuk, straf hoort niet leuk te zijn, anders is het geen straf. Deze straf is wel heel mooi gelinkt aan het vergrijp en de gevolgen ervan. Iets wat hier op het forum ook steeds naar voren komt dat een straf een link moet hebben met het vergrijp.

Pooh Bear

Pooh Bear

07-12-2018 om 09:06

Facebook

Of het een te harde straf is om je kind naar school te laten lopen weet ik niet. Maar vind het niet kunnen dat je dit op fb zet.
Maar een tijd terug was er volgens mij ook al een x zoiets.

fout

Kind naar school laten lopen is consequentie van haar gedrag / straf.
Prima.
Dit gebeuren filmen en op fb zetten is pesten.
Fout.

@Emma

@Emma

07-12-2018 om 09:34

Onbegrijpelijk en venederend

ik ben het in geen enkel opzicht eens met de vader. Laat het kind iets ondernemen dat met het pesten te maken heeft als je zo nodig moet straffen. Het gaat niet helpen, dit is vernederend en gemeen. Wordt er geen aangifte gedaan tegen die man? Dit kind wordt een nog gemenere pestkop zo, net zoals de vader.
Ze moesten hem eens filmen terwijl zijn vrouw hem uitscheldt omdat hij zijn dochter mishandelt, en dat via social media de hele wereld in sturen.
Bah

@Emma

@Emma

07-12-2018 om 09:36

En Flavia

We weten zo langzamerhand toch wel dat pesten niet stopt door terugpesten? En zeker niet door volwassenen die zelf net zo erg zijn.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2018 om 09:42

Hmmm

Straf is zeker passend. Bij de leeftijd, sluit aan op het vergrijp. Is gezond en geeft haar de tijd om na te denken.

Wat betreft het plaatsen op Facebook... in eerste instantie vond ik het ook niet eerlijk om het op Facebook te plaatsen en haar zwart te maken. Maar ik heb het filmpje en de facebookpost inmiddels bekeken en heb m’n mening bijgesteld.
De vader plaatst het filmpje niet om haar belachelijk te maken, of te vernederen ofzo, maar om een statement te maken. Je ziet geen wanhopig meisje in tranen, maar een onherkenbaar meisje, van achteren, dat dapper door stapt, terwijl de vader behoorlijk zakelijk uitlegt dat en waarom ze straf heeft en dat pesten moet stoppen. Vervolgens schrijft hij in de update nog opbouwend over wat ze geleerd heeft. Ik vind het een respectvolle post.

@Emma

@Emma

07-12-2018 om 09:48

Nee

Je maakt op deze manier geen statement, ten koste van je kind. Komop zeg, het is vernederend. Ik zou ook zeggen dat mijn kijk op pesten veranderd is, wat moet je anders voor een camera?

Flavia

Flavia

07-12-2018 om 09:48

@Emma

Zie het bericht van Tijgeroog.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-12-2018 om 09:51

Mafkees

Ik snap niet dat er ouders zijn die over de rug van hun kind zo’n statement willen maken. Ik heb het filmpje niet gezien, en ga dat ook niet doen, want de hele ‘straf’ staat me tegen. Het is gewoon terugpesten en machtsmisbruik.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2018 om 09:55

Emma en Phryne

Emma, het meisje is alleen haar rug gefilmd, vanuit de auto, terwijl ze loopt. Ze zegt niets in de camera, het is alleen een geschreven tekst die haar vader later toegevoegd heeft. En hij blijft respectvol, ze wordt niet vernederd.

Phryne, als je er zo’n hard oordeel over wilt hebben zul je eerst het filmpje moeten kijken, dan kun je je oordeel ergens op baseren.

@Emma

@Emma

07-12-2018 om 09:57

Flavia

Ja ik zie het bericht van Tijgeroog. Ik ben het met Phryne eens, die man is compleet gestoord. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat je denkt dat de wereld hier beter van wordt.

@Emma

@Emma

07-12-2018 om 10:03

Iedereen.....

....in de omgeving van dat meisje weet wie zij is. Dat is erg genoeg.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-12-2018 om 10:05

Tijgeroog

OK, ik heb het gezien, en ik vind nog steeds hetzelfde. Prima dat je je kind laat lopen. Zou ik misschien ook gedaan hebben, omdat je haar niet wilt brengen vanwege de straf van school. Of anders de normale bus van haar zakgeld laten betalen. Dan is het een logisch gevolg, en geen straf. Die straf is immers al door school gegeven. Maar dat gekoketteer op Facebook is pesten, of op zijn minst exploitatie van je kind.

lopen is prima als ze niet meer met de bus mag

maar ik zou t niet op Facebook zetten. Dat blijft haar hele leven zichtbaar, nee, dat is niet nodig.
Ik vind sowieso dat je niet te veel op Facebook moet zetten.
Ik weet niet hoe de gemeenschap daar wist van het pesten. Misschien wilde hij t uitleggen dat hij er echt wel wat aan doet, dart mensen niet denken dat hij t allemaal maar laat zitten. Maar dan nog vind ik t filmpje niet goed. Ik zou dan zeggen zet op je eigen Facebook de tekst dat je haar hebt laten lopen en geen beeld.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2018 om 11:44

Op Facebook zetten

Ik ben nogal weekhartig, dus ik betwijfel of ik kind ooit 8 kilometer had laten lopen, maar dat vind ik op zich geen drama. Ik ben het wel eens met de kritiek dat vader dit op Facebook heeft gezet. Als hij per se wat met zijn opname had willen doen, dan had het misschien een beter idee geweest als het slachtoffer van dochter's pestgedrag het had mogen zien in aanwezigheid van dochter en de mentor. En verder mondje dicht daarover.

8 km in drie dagen

https://eu.usatoday.com/story/news/nation/2018/12/06/dads-controversial-punishment-bullying-walk-5-miles-school/2224173002/

"Toledo ABC affiliate WTVG reports that the five-mile walk was broken up over the girl's three-day suspension and she finished the last two miles on Wednesday."

De vader was vooral getriggerd door de opmerking van zijn dochter dat vader haar de komende week naar school zou moeten brengen omdat ze 3 dagen geschorst was van de schoolbusrit.

Voor de vader had ze te leren dat het een voorrecht is om met de bus te gaan, het vervoer spreekt niet vanzelf. Dus hij ging het niet vanzelf voor haar oplossen.

Het is een voorrecht en als je je misdraagt dan raak je je voorrecht kwijt.

Onverstandig

Het lijkt mij vooral onverstandig want in Amerika bestaat er ook zoiets als VT.

Als hij zijn kind iets wilt meegeven, had hij ernaast moeten lopen ipv er achter aan rijden.

8km is 1,5 uur lopen. Als kind om 8:30 moet beginnen, moet het om 7 uur de deur uit. Wie laat zijn kind om 7 uur 1,5 uur naar school lopen. Beetje broodje aap verhaal?

Door het ook op Facebook te plaatsen, heeft hij zelf bewijs materiaal aangeleverd.
Niet erg slim.

Fiets

Vader had beter een oude fiets kunnen regelen en haar een week laten fietsen.

Limi

Limi

07-12-2018 om 14:42

nee

"8km is 1,5 uur lopen. Als kind om 8:30 moet beginnen, moet het om 7 uur de deur uit. Wie laat zijn kind om 7 uur 1,5 uur naar school lopen. Beetje broodje aap verhaal?"

De poster voor jou heeft het wel goed gelezen.

Het zal iedere dag 45 minuten of zo geweest zijn. De bus is vast iets sneller, maar als die moet omrijden voor allerlei kinderen ook niet heel veel.

Triva

Triva

07-12-2018 om 14:45

flanagan

"Als hij zijn kind iets wilt meegeven, had hij ernaast moeten lopen ipv er achter aan rijden."

Je moet beter lezen, ze heeft niet op 1 dag 5 mile gelopen daarbij; waarom wil jij vader 32 km laten lopen op 1 dag? Brengen en weer terug (of werkt hij ook op school) en weer terug om haar te halen?

AnneJ,

Je bericht gekruisd; dus geen 5mile achter elkaar maar wel in de auto er achter aan.
Hij had ook een andere straf kunnen verzinnen; 250x ‘ Ik mag niet met de bus wegens ongeoorloofd gedrag.’

De straf ( lopen) is m.i. eerder in belang van de vader; hij heeft geen zin haar steeds naar school te brengen en te halen. Fietsen lijkt mij echt effectiever.

Limi, Triva,

Toen ik startte met de reactie stond alleen het bericht van Kaaskopje als laatste post. Ik had ik de post van AnneJ, nog niet gezien. Kan gebeuren.
Jullie post had ik ondertussen ook gekruisd, vandaar dat ik in #22 niet op jullie in ging.

Limi

Limi

07-12-2018 om 15:29

Sorry, ik zag dat er 20 minuten tussen zat

Zou het daar veilig zijn om te fietsen trouwens?

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2018 om 15:43

Ach...

1 keer om 7 uur vertrekken, als straf, vind ik niet zo extreem hoor. En 8 km lopen is voor een kind op die leeftijd ook prima te doen. En zo erg blijkt het dus helemaal niet te zijn.

Of het veilig is om te fietsen hangt voor een groot deel ook af van of het kind gewend is om daar over straat te fietsen. En ook wel of er regelmatig fietsers zijn, zodat automobilisten er rekening mee houden.

40er

40er

07-12-2018 om 16:31

Fietsen?

In Amerika is fietsen niet heel normaal en vaak kunnen kinderen het ook niet goed.

Ik snap die vader wel hoor. Als het je straf is dat je niet met de bus mee mag omdat je hebt gepest en toch naar school zou moeten, tja.

Wat is er trouwens mis mee om al om 7 uur weg te moeten om 1,5 uur te reizen? Ik zie ze hier in de buurt ook vaak genoeg zo vroeg weg gaan, die moeten ook ruim een uur fietsen om op school te komen. Is dat dan ook zielig?

Het hele gebeuren filmen, ja, dat vind ik wel een grens geval.

Bosbes

Bosbes

07-12-2018 om 18:43

7 uur weg?

Luister, stop eens met het misverstand dat je in 1,5 uur 8 km kan lopen. Of nou ja, ik zou dat half rennend kunnen. En uitgeput daarna.
Met een beetje geluk loop ik 4 km per uur maar alleen als ik lekker fit prima doorloop.

Dit is een kind, dus: duurt meer dan twee uur.

Anyway : kennelijk mocht ze drie dagen een stukje doen (en niet terug denk ik).

Fijner was het geweest als de ouders hadden samengewerkt en ieder deels meegelopen en met haar hadden gepraat.
Telkens filmen terwijl ze loopt vind ik al onnodig vernederend. Wat erg.
Op Facebook plaatsen belachelijk. Schandalig.
Lopen op zichzelf prima.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2018 om 18:48

AnneJ

Oh 8 km in drie dagen? Dat heb ik eerder niet gezien. Nou, dat is te overzien. Prima van vader dus, behalve dat het op Facebook gezet is.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2018 om 18:56

Bosbes

Omdat het ongewoon was, weet ik het nog, maar toen ik als kind de bus gemist had, besloot ik maar naar huis te lopen. Het was dat of een uur wachten. Als kind liep ik die 5 km in een uur en dat is voor de gemiddelde mens een vrij normaal tempo. Dus in theorie kun je 8 km in anderhalf uur lopen, of misschien nét niet. Ik was als kind denk ik trager dan ik nu ben. Dat jij 4 km per uur loopt, neem ik direct aan, maar dat zou je toch aan de langzame kant kunnen noemen. Tenzij je over ongelijk terrein moet lopen, door de weilanden, heuvel op heuvel af, bijvoorbeeld, dan snap ik dat je meer tijd nodig hebt. Ik denk dat als ik 5 km naar Vaals moet lopen, ik het end ook ik de bek heb (sorry als dat grof overkomt) als dat in een uur zou moeten .

Bosbes

Bosbes

07-12-2018 om 19:12

Volgens mij niet

Nu was jij misschien als kind al vrij groot, ik ben wel een stuk kleiner dan jij (1.65) maar ik heb het meerdere keren gecheckt.
Hoewel ik van nature inderdaad een vrij slechte conditie heb, loop ik verder prima.
Met 4 km/u loop ik lekker door, echt. En niet dat iedereen me dan voorbij loopt. Helemaal niet. Ik heb het ook in gezelschappen gemeten.
5 km/u is meer voor lange mensen en zo.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2018 om 20:10

Snelheid

Mijn dochter is klein voor haar leeftijd, altijd kleinste van haar klas geweest. Vanaf groep 3 loopt ze in de avondvierdaagse 10 km, en vrijen altijd in 2 uur. Dat is inclusief struikelen over buggies, zoeken naar vriendinnetjes en pauze bij de verzorgingspost. En die vriendinnetjes lopen hetzelfde tempo. Dus 8 km in ruim 1,5 hoeft geen probleem te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.