Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
liora

liora

26-09-2009 om 18:28

Styling van kinderen - junior songfestival

Hoi allen,

Dit jaar heb ik het genoegen om met mijn zoon van zes jaar naar het Junior Songfestival te kijken. Best leuk! Maar waarom zijn die kinderen zo gestyled? Waarom is het leuk als een kind een knalgele mailliot of een maf hoedje draagt, stoere laarzen, opgestroopte mouwen. Het is allemaal zo bedacht.
Ik mis de tijd dat kinderen die op tv kwamen, zoals bij Stuif es In gewoon zelf iets uit de kast trokken wat ze mooi vonden.
Waarom moet er een danscoach, zangcoach en stylist overheen?

Wie deelt dit gemis naar het gewone?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

26-09-2009 om 20:19

Hier een ouder kind

Mijn dochter is 11. Die styling is nou juist leuk voor die leeftijd. Ze kijkt liever naar een andere wereld (maar wel herkenbaar) waarin allerlei dingen mogelijk zijn zoals styling, choreograaf, etc. Dat maakt zo'n optreden nou juist bijzonder.
Ik snap dat dit voor een zesjarige anders is. En misschien is het ook anders voor jongens. Mijn gevoel zegt dat er niet zoveel jongens van 11-12 kijken naar het junior songfestival, maar ik hoor het graag als ik me vergis.

Inderdaad

ik vind het allemaal niks wat ze aan hebben. Mijn jongens van negen en zes jaar oud hebben echter ademloos gekeken zojuist. Die vinden het allemaal helemaal geweldig. Over de kleding etc. heb ik ze niet gehoord. Ze genieten vooral van de show, Sipke Jan (toen hij de Museumbende deed, was het veel leuker, aldus de heren) en de muziek.

groetjes van Purk

liora

liora

27-09-2009 om 09:31

Precies

Hoi,

Dat is het precies: die kinderen zien eruit zoals stylisten het leuk vinden dat kinderen eruit zien, zelf zouden ze waarschijnlijk heel andere kleren kiezen.

Ik vind ook dat bij sommige van die hele grote meisjes (rond de 15) het erg vreemd is hoe ze gekleed zijn, nogal kinderachtig. Terwijl als ze mee zouden doen aan Popstars, ze er waarschijnlijk heel sexy uit zouden zien.

En dan over Sipke Jan B nog maar te zwijgen, daar kan ik helemaal niet tegen, ongeacht wat hij aan heeft.

Liora

En als ze het zelf wel aan zouden doen?

Ik héb een dochter van 11 en ik kan me voorstellen dat jullie met zonen die ook nog veel jonger zijn er geen idee van hebben, maar wat jullie omschrijven ( knalgele mailliot of een maf hoedje draagt, stoere laarzen, opgestroopte mouwen) is precies een out-fit die mijn 11-jarige uit de kast zou trekken. Dus het is helemaal niet 'bedacht' of 'gestyld' het is voor 11jarige meisjes héél gewoon.
En hier loopt géén styliste rond,het is ook niks bijzonders, alleen het hoedje zou dochter denk ik houden voor 'speciale gelegenheden' , een petje kan weer wel voor school. Maar dit was toch een speciale gelegenheid? Dus lijkt me ook dat normaal.
Dochter heeft 100% inspraak in de kledingaanschaf. Alleen op praktische zaken zou ik het kunnen afkeuren (te klein,te groot) en verder bepaalt ze dat zelf.
Ik denk dat jullie een beetje geen idee hebben over 11-jarige meisjes en wat die mooi vinden dat jullie dit zo bijzonder vinden.
groeten albana

Albana

ik denk dat je daar wel een punt hebt. Ik heb geen idee wat meisjes van pak 'm beet 11/12 jaar leuk vinden op kledinggebeid. Ik bekijk het programma vanuit mijn ooghoeken puur vanuit mijn eigen beleving.

En tja, Sipke Jan....sinds hij hier een keer de Unicefloop heeft gestart, kan hij voor mijn jongens niet meer stuk. Ik moet toegeven, hij deed de Museumbende erg leuk. Verder gaat mijn hartje niet snelle kloppen.

groetjes van Purk

liora

liora

27-09-2009 om 10:33

Albana

Hoi,

tja dat zou kunnen natuurlijk... maar het komt toch op mij over als kinderen die dragen wat volwassenen leuk vinden voor kinderen.

Laten we over vijf jaar nog maar eens kijken!

Liora

Bij je horen

Nou is mijn 11-jarige wel een kind dat zich totaal niet interesseert wat 'anderen' van haar out-fit vinden, die trekt gewoon aan wat zíj wil en wat ze mooi vindt. Van de wibra (not-done bij 11-jarigen), 2de hands, zelfgemaakt, als het haar smaak maar is. Ik kan me voorstellen dat wat 'onzekerder' kinderen kiezen voor wat neutralere kleren, gewoon voor de veiligheid, dan val je niet zo op. Had mijn oudste ook. Maar dan nog kan je voor een 'feestje' best wat aantrekken wat je anders niet zou doen. Naar school is toch wat anders dan naar een feestje niet? En ik denk dat ze dat willen 'uitstralen' dat het een 'feestje' is. Overigens vindt ik ook die 15 jarigen belachelijk kinderlijk gekleed....(hier is oudste 15 dus ik heb denk ik best een goed beeld...), maar oudste zou er hier niet over peinzen om nog mee te doen aan het juniorsongfestival. (Heeft ze overigens wel een aantal keren gedaan) Juniorsongfestival is voor kinderen en niet voor 15 jarigen. En ik weet ook zeker dat als 15 jarige de kleren die deze 15-jarigen aan hadden aan zou doen naar school dat ze dan behoorlijk zou opvallen. Maar dan meer in negatieve zin....ik ben bang dat ze zouden vragen of ze de weg naar de basisschool kwijt is.....En wéét ook zeker dat áls iemand oudste zo gek kreeg om mee te doen aan het juniorsongfestival, ze héél zeker zou weigeren om in die kleren op t.v te verschijnen. Ze vindt de foto's die we van haar als 13-jarige maakten ook zéér beschamend...en vraagt of we die a.u.b. nooit aan iemand willen laten zien. Ze zou zich kapot schamen in zo'n out-fit.
groeten albana

Mmmm

Misschien moet ik dochter dan maar aansporen om styliste te worden i.p.v. circusartieste of dichteres? Want dochter vindt het dus wél mooi, die zou het morgen wel aan willen naar school. En dat is toch écht haar hele eigen smaak. Dat hoeft jouw smaak niet te zijn, je hoeft het ook niet mooi te vinden...maar zij is 11 en vindt het dus wél mooi (en het ging toch over 11-jarigen niet wat de moeders mooi vinden?).
groeten albana

Duidelijker tops?

Om eerlijk te zijn had ik net het omgekeerde begrepen uit jouw reactie (dat ze het dus wel leuk vonden). En ook als ik het teruglees kan ik alleen maar concluderen dat áls je gele leggingen en hoedjes in de kast hebt liggen je ze toch daar hebt liggen om ooit aan te doen niet? En je zal ze ook wel leuk vinden (of je moeder) want hoe belanden ze dan in die kast?
En natuurlijk hebben ze een eigen smaak, dat is een conclusie die voor iédereen geld. Ik heb een eigen smaak, jij hebt een eigen smaak en zij hebben een eigen smaak. Maar ik denk niet dat jij ook maar iéts kan zeggen over de 'smaak van wildvreemden' dus leg 's uit waarom kan de styling van het songfestival nooit de eigen smaak van iemand zijn? Wat weet jij over mijn smaak of mijn buurvrouws smaak of mijn dochters smaak? En mijn dochters smaak komt dus geheel overeen met wat die stylistes die kinderen bij het songfestival aantrekt. Zó kleed mijn dochter zich het liefste (wel zelf bij gebrek aan een styliste), dus er zijn wel degelijk 11-jarigen die het mooi vinden.
Maar misschien snap ik er nu wel weer niks van.
groeten albana

Tapschoenen

Wat ik erg gek vond was dat die jongen met dat liedje over tappen (ralf ? met klik klak) geen tapschoenen aanhad, maar gewone gympen. Dan sla je de plank, als stylist toch wel mis. Het kind wil tapdansen, geef hem dan ook gewoon tapschoenen aan.

Ik denk ook dat pandia gelijk heeft

En dat de 'sfeer' die ze moesten laten zien iets als 'feestelijk' was ofzo. Ik denk trouwens ook dat ik te eigenwijze kinderen heb om ze zo maar 'iets' te laten aantrekken wat ze écht niet zouden willen....Zeker jongste niet. Die krijg je met geen 10paarden (of 10 stylistes) in iets wat ze zelf niet mooi vindt. Oudste zou zich héél misschien nog laten overtuigen...
groeten albana

Bastet

Bastet

29-09-2009 om 10:34

Haha albana (ot)

Herkenbaar,jongste zoon,nu 12 weigerde als jochie van 1 al overhemden,hij trok ze net zo hard weer uit.
Lijkt op zijn vader dus.
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.