Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ava

Ava

04-02-2019 om 12:36

Talencursus, Zweeds?

Kind zit in groep 8, heeft binnenkort dus alle tijd, en grootste wens is Zweeds leren! Kinds toenkomstdroom is al jaren Zweeds leren spreken en naar Zweden emigreren. Of het ooit gebeurt, zien we wel, kind is in elk geval weg van alles wat met Zweden te maken heeftt. Nu denken we erover met vakantie naar Zweden en Denemarken te gaan en dan is het wel zo leuk als je de taal een beetje kent.

Kent iemand een aardige beginnerscursus, liefst online, (mag eventueel iets kosten)?

Scandi

Scandi

04-02-2019 om 14:21

Leuk!

Wat leuk! Zweeds is niet zo heel moeilijk, dat gaat vast lukken. De grammatica is lekker eenvoudig (veel simpeler dan Duits) en veel woorden lijken op het Nederlands.

Ik heb zelf Zweedse les gegeven aan de Volksuniversiteit: https://www.volksuniversiteit.nl/cursussen/taalcursus/zweeds-leren . Ik deed dat destijds in Groningen. Er kwamen toen ook hele gezinnen. Willen jullie als ouders niet meedoen? Samen ben je gemotiveerder. Voor jullie is het nog gemakkelijker, jullie zullen vanalles herkennen uit het Duits en het Engels.

Ook duolingo

Ik heb voor een vakantie naar Portugal wat geduolingood Nu doen zoon en ik Spaans. Makke van duolingo is dat ze die talen afstemmen op de meestgesproken varianten, de Latijns Amerikaanse,. Maar ik kwam in Portugal nog best een aardig eindje met gebroken zeer basic Braziliaans. En met Zweeds heb je dat probleem niet,

Duolingo is gratis, als hij dat goed volhoudt kun je alsnog verder kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.