Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Adelaide

Adelaide

24-09-2019 om 07:51

Te veel op telefoon of computer

Het valt me op dat sommige getrouwde ouders met heel goed opgevoede kinderen heel veel op sociale media zitten. Ik vraag me af hoe het ze toch lukt om hun kinderen perfect op te voeden.
En zouden ze dan nog tijd en zin hebben om met elkaar te praten over echt wezenlijke zaken of zou het bij hen alleen gaan over dingen die ze op internet hebben gelezen?

Hangkous

Hangkous

24-09-2019 om 08:00

Alleen als de kinderen er niet zijn

Dus als ze in bed liggen, op school zijn of naar de sport. Dan hebben de kinderen geen last van het intensief computergedrag van de ouders en zien ze het niet als normaal gedrag en zullen ze het nooit kopiëren.

Lanza kom er maar in! Kan je ons uitleggen hoe je dat doet om in de gezinsavondspits te posten.

Van mij zijn hier nooit posts geplaatst zo tussen 17.30 en 19.30 dan is het hier avondspits in huis en (ook al zijn mijn kinderen pubers) ben ik druk met koken, de vaat, zinnige gesprekjes voeren over puberleed en jongste wat sturen in zijn huiswerk.

Zo nu eerst even de weekvoorraad boodschappen gaan halen. Misschien bij de koffie om 10.00 uur even de reacties lezen.

Ely

Ely

24-09-2019 om 08:57

Ai

Nou kan ik wel wat inspiratie gebruiken; welke wezenlijke zaken heb jij de afgelopen tijd met jouw kinderen besproken Adelaine? Misschien helpt me dat
O sjit, dat kan ik dan niet gebruiken in mijn gezin want dan heb ik het op internet gelezen....

Kortom; hoezo is hetgeen je op internet leest niet voer voor een wezenlijk gesprek? Welke informatie staat er tegenwoordig niet op internet dan?

Er is meer...

Social media is een groot probleem aan het worden op meerdere vlakken. Niet alleen scroll je als persoon weg in de oneindigheid. We kunnen steeds slechter concentreren door de vele korte en diverse snelle informatie die we tot ons nemen. Snel afgeleid zijn, de vele burnouts etc hebben hier zeker wat mee te maken. Dan hebben we het nog niet over het geen je allemaal mist, de echte bewuste aandacht voor alles.

Laat staat wat voor effect dit heeft op onze kinderen die er hun hele leven nog mee moeten doen.

Het blijft lastig, zoveel mensen zoveel wensen. Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van opvoeden en dat is ieder zijn goed recht. Wat is goed en wat is fout? Ook dat blijft lastig te bepalen. Ben jij gelukkig en kun je op deze manier gelukkig blijven en geld dat ook voor je kroost?

Kruimel

Kruimel

24-09-2019 om 11:56

Ik voldoe

al niet aan de criteria. Ik ben wel getrouwd maar goed opgevoede kinderen..... hmmmm..... ik weet niet welke meetlat je gebruikt voor goed opgevoed?

Dymo

Dymo

24-09-2019 om 12:37

tja

Is Adelaine dezelfde als Lanza?

Werk

Ik zit tijdens mijn werk veel achter de computer en dan check ik ook vaak de sociale media. Op zondag proberen we computers en sociale media te vermijden maar ik moet zeggen dat ik soms wel eens even mijn mail check of een berichtje verstuur. Mijn man is er veel beter in om dat niet te doen. Hij is ook degene die 's avonds bewust zijn telefoon weglegt en dergelijke. Terwijl ik vaak nog even berichtjes verstuur en zo. Hij is wat dat betreft wel echt iemand die heel bewust de tijd neemt voor mensen en zich niet laat afleiden door telefoons en dergelijke. Ik ben daar veel minder goed in. Ik vind het toch vaak te leuk om nog even berichtjes te lezen en te beantwoorden, het nieuws door te scrollen, even iets opzoeken....

Ad Hombre

Ad Hombre

24-09-2019 om 13:20

Dymo

en papster?

Adelaide

Adelaide

24-09-2019 om 16:35

Dymo

Nee natuurlijk niet. Ik was gewoon benieuwd naar een reactie, maar die kwam niet.

Lanza

Lanza

24-09-2019 om 16:49

Het houdt

je wel bezig hè?

Lou

Lou

24-09-2019 om 17:09

Adelaide

Waarom stel je je vraag niet aan de mensen over wie je het hebt? Wat weten wij nou van perfect opgevoede kinderen.

Dymo

Dymo

25-09-2019 om 15:27

haha Lou

Inderdaad. Ik ken echt geen enkel perfect opgevoed kind. Zelfs niet van mensen die helemaal niet op social media zitten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.