Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

terecht ?


Ysenda schreef op 24-01-2022 om 10:35:

[..]

Dus als hij een weekend weg is met zijn vrienden moet hij uit het bos vanaf zijn mountain bike komen om jou op 3 uur rijden te komen oppikken?

We weten de omstandigheden niet.

Oke zo groot had ik de "eigen tijd" niet ingeschat. Je hebt wel gelijk in dat geval haha. 

Ik dacht meer in de categorie "koffie drinken bij de buren". Laat wel zien hoe mijn bubbel tegenwoordig is.

Bolmieke schreef op 24-01-2022 om 10:46:

Zelf voortaan band verwisselen?

Dit. Toen ik mijn eerste auto meekreeg, hebben drie vrienden een hele middag besteed om mij te leren soepel en snel banden te wisselen, olie te peilen en ruitensproeier bij te vullen. Eerder mocht ik niet van ze rijden. Dat  heb ik mijn dochter ook geleerd. Ook al wordt er tijdens rijles meer aandacht aan besteed en was ze nog maar 17 en moest ze onder begeleiding rijden. 

De rest van het verhaal kan ik niet bepalen. Hoe vaak ben je weg, waar was je man, was er iemand anders die kon helpen, hoe vaak bel je omdat je het zelf niet kunt oplossen, enz…. 

In theorie kan ik zelf prima een band verwisselen, maar mijn lease maatschappij levert a geen reserve band mee en b zo'n spuitbusje doet het ook niet altijd even goed.

En als er wel een reserveband is dan krijg ik die bouten meestal zelf niet los, ze worden tenslotte bij de garage niet handmatig vast gezet. 

Kortom zelf je band verwisselen is zeker niet altijd mogelijk.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-01-2022 om 11:41

Geen mening, zolang ik niet weet wat man aan het doen was voor zichzelf. 

JtM

JtM

24-01-2022 om 11:53

Het is afhankelijk van hetgeen dat je man aan het doen was. Kan je ons dat nog laten weten TO?

Bloempje.

Bloempje.

24-01-2022 om 13:32 Topicstarter

reactie van mij😊 hij was zijn hobby aan het uitoefenen. (20 min rijden) ik stond zelf ook 20 min van huis) maar naar mij toe was het voor hem 20 min. Is al die tijd dicht geweest door Corona. Zelf band verwisselen was geen optie .. ik heb de kennis niet en met een kindje van 2 op een parkeerplaats is dit niet te doen. In eerste instantie vond ik het prima om te wachten, ze zijden dat het een half uur zou duren. Na die tijd met een tel van een vreemde gebeld, het was druk en zou nog zeker een uur duren. Toen mijn man gebeld en gevraagd of hij kon komen voor de kinderen. Dit deed hij niet😊

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

24-01-2022 om 13:36

Mijn man was wel gekomen 
Snap dat je baalt

Bloempje. schreef op 24-01-2022 om 13:32:

reactie van mij😊 hij was zijn hobby aan het uitoefenen. (20 min rijden) ik stond zelf ook 20 min van huis) maar naar mij toe was het voor hem 20 min. Is al die tijd dicht geweest door Corona. Zelf band verwisselen was geen optie .. ik heb de kennis niet en met een kindje van 2 op een parkeerplaats is dit niet te doen. In eerste instantie vond ik het prima om te wachten, ze zijden dat het een half uur zou duren. Na die tijd met een tel van een vreemde gebeld, het was druk en zou nog zeker een uur duren. Toen mijn man gebeld en gevraagd of hij kon komen voor de kinderen. Dit deed hij niet😊

Nog een aanvullende vraag. Komt het vaker voor dat je je man vraagt om je te helpen? Heb je het idee dat hij misschien vindt dat je je te 'hulpeloos' opstelt? Of dat je hem nét nodig hebt op het moment dat hij iets leuks doet voor zich zelf?

Bloempje.

Bloempje.

24-01-2022 om 13:55 Topicstarter

Courage schreef op 24-01-2022 om 13:51:

[..]

Nog een aanvullende vraag. Komt het vaker voor dat je je man vraagt om je te helpen? Heb je het idee dat hij misschien vindt dat je je te 'hulpeloos' opstelt? Of dat je hem nét nodig hebt op het moment dat hij iets leuks doet voor zich zelf?

Ik vraag om hulp wanneer dit nodig is, voor de kinderen. Niet voor mijzelf. Ik vraag ook om hulp voor dingen in huis. Omdat hij weinig uit zichzelf doet. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

24-01-2022 om 14:01

Ik vind het eigenlijk lastig, want ik zou mijn man niet eens gebeld hebben hierover. Al zeker niet als je weet dat hij voor het eerst in maanden zijn hobby weer kan uitoefenen. 

(Mijn man was sowieso wel gekomen als ik hem in zo'n situatie zou bellen trouwens).

Ik denk eerlijk gezegd dat ik mijn man ook niet gebeld had. Soms heb je pech en moet je even wachten, dat hoeft een kind niet leuk te vinden, maar soms zijn de dingen zoals ze zijn. Je kunt nu eenmaal niet in elke situatie even makkelijk weg. 

JtM

JtM

24-01-2022 om 14:58

Oh ik had in dit geval vriend wel gebeld, die zou ook meteen gekomen zijn maar dat terzijde. Vriend zou dan meteen de band vervangen zodat ik zelf ook naar huis kon.

Ik vind dat je wel een punt hebt TO. Je man had imo best de kinderen kunnen ophalen.

ik zou mijn man zeker gebeld hebben als ik met 2 kinderen waarvan 1 peuter stond.  Hij zou ook zonder morren komen.  Hij zou aan mij echt een slechte hebben als ik hulp vraag en hij :"nee" zegt.  Ik vraag echt niet lichtzinnig om hulp dus als ik het vraag is het in mijn ogen nodig.  Andersom ook.  Mijn man heeft me ook wel eens om hulp gevraagd waarvan ik zelf het niet echt nodig vond, maar het feit dat hij het nodig vond zorgt ervoor dat ik gewoon kom.

Ik had ook gebeld. We hebben het over een kind van twee. Een kind van zes kun je zeggen geduld te hebben desnoods iets lekkers in het vooruitzicht stellen. Een twee jarige snapt dat nog niet. Die willen echt niet rustig stil zitten en wachten. Dan sta je daar met een kind dat wil rennen wat misschien te gevaarlijk is op die plek, of kind wordt moe en moet naar bed, heeft honger, dorst etc. Nee ik had het echt niet gewaardeerd als vriend dan zou zeggen dat hij een hobby aan het doen is. Dan regelt hij maar iemand anders die kinderen kan komen ophalen.

Natuurlijk gaan je kinderen er niet dood aan als ze twee uur bij de auto moeten wachten, maar de vraag is of je het moet willen als het anders kan. En dat is waar het omgaat. 

Mijn vriend belde laatst ook op een avond dat ik er even uit was. Dochter was ziek geworden en hij kwam hadden te kort. Natuurlijk had hij het alleen af gekund als het had gemoeten, maar dan had hij dochter alleen in een kamer moeten zetten terwijl ze juist zoveel veiligheid zocht. Tja.. dan ga ik toch met alle liefde naar huis en doen we het samen. En dan komt die avond uit wel weer een volgende keer.

Mja, best een horken actie.

Ik had ook gebeld als ik met 2 kinderen stond. En mijn man zou ook komen. Je bent ook niet lekker aan het genieten als je  gezinnetje met pech staat toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.