Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-02-2009 om 15:43
Onze zoon is bezig met type expert, maar heeft nu de eerste balk gehad van a t/m l en van de bovenbalk
r t/m u.
Nu geeft type expert aan dat hij ook een icoontje kan aanklikken bij oefenteksten, maar de eerste oefentekst die hij krijgt bevat al letters die hij nog niet gehad heeft. Is dit herkenbaar?
Verder gaat het wel heel goed met oefenen. Heb hem nu maar verder laten oefenen met de letters ipv oefenteksten.
Evelien
25-02-2009 om 13:14
Niet logisch
Nou dat klinkt niet logisch. Hier is ook een typecursus gevolgd maar van een ander merk. Daar moest eerst de letter diverse keren worden geoefend met die ene bijbehorende vinger. Tot je echt dacht nou, nou weet ik hem wel! En pas dan kwam de letter in een tekstje voor.
25-02-2009 om 18:30
Oefenteksten zijn anders
Hier zijn we grote fan van type expert.
Er is een verdeling in type oefeningen:
- oefeningen die passen bij je niveau, bijvoorbeeld om slechtste vinger te oefenen, nauwkeurigheid of sneldheid. Zolang je nog niet alle letters hebt gehad, zou ik alleen die oefeningen doen. Keuze zat.
- oefeningen in het algemeen. Dat zijn de oefenteksten die jij bedoeld. Die zijn volgens mij bedoeld als je alle letters hebt gehad.
- spelletjes Die waren favoriet bij dochter, vanaf het begin.
26-02-2009 om 16:04
Annet
Het vreemde was dat in de "handige tips"verscheen dat hij een oefentekst kon gaan doen, terwijl hij nog niet alle letters gehad had.
Inmiddels nu wel en de eerste tekst is gelukt, maar in ieder geval bedankt voor de reactie.
Evelien