Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Sizzie1

Sizzie1

01-08-2018 om 00:43

Vakantie: mijn man doet juist wel alles met kids, waar is onze tijd??

Het is vakantie; vaak hoor je mijn man doet niets samen of wil niets etc. Maar het is juist dat hij altijd graag met de kids is, officieel niet zijn kinderen we zijn getrouwd dat mijn jongste 1,5 was en de oudste 7 Inmiddels zijn ze 5,5 en 11 en vormen we een hecht gezin. En dat is natuurlijk super fijn. Hij vindt ook echt alles zelf leuk, spelletjes, buiten voetballen, zwemmen of vissen. Alles eigenlijk. Hij betrekt mij er ook graag bij. En ik vind het best een opgave. We zitten op een camping, huisjes allemaal, de oudste heeft vriendinnetjes hier allemaal prima en gezellig. Maar de jongste (super lief) wil graag vermaakt worden en ik vind dat die zich ook na zwem of na een spel best even zelf mag vermaken. En dat is dan niet met een iPad. Maar mijn man zit eigenlijk zelf nooit, er wordt maar aan hem getrokken hij klaagt niet maar wel als ik zeg kom op laat het even ik wil ook even samen aandacht voor elkaar of samen relaxen. Hij ziet dat anders, alles voor de kids. En vindt het gek dat ik na zwem niet meteen denk na douchen of koken hop een spelletje. Nee hij wel en daarna nog even vissen met de oudste, ik heb dan echt geen zin om mee te gaan. Wil dan even niks of met hem. Het is ook geen vlucht van hem want hij vraagt me wel mee, maar ik doe natuurlijk wel koken maar vindt dat ook niet altijd vakantie gevoel want daarna alles opruimen en kan hij dus vissen. Maar dan denk ik als ik mee ga dan blijft dat staan en tuurlijk kan je eerst opruimen etc, het wordt gewoon een beetje veel zo in vakantie alles in teken van de kids. Begint om 9 uur in ochtend en ze slapen veel later, rond half 10 jongste vanwege warmte ook nu en oudste uurtje later. Ik ben echt blij met hem maar toch als ik erover begin vindt hij het zeuren en geniet er juist van zegt hij. Maar ik wil ook eens met hem even zitten en niet steeds geroepen worden of kan dat gewoon niet...

Benieuwd naar jullie reacties!

juf Ank

juf Ank

01-08-2018 om 02:47

en...

is het dan zo dat alle huishoudelijke taken op jouw terecht komen?
Of helpen de kinderen en hij daar wel aan mee?
Ik vind dat je gewoon ook eens iets samen moet kunnen doen terwijl de kinderen zichzelf vermaken. Maar dat ligt wel aan de leeftijd.

Sizzie1

Sizzie1

01-08-2018 om 10:05

Valt mee..

Want op vakantie worden de huishoudelijke taken tot een minimum beperkt eigenlijk. Hij maakt altijd ontbijt, doet echt wel de vaatwasser in en uit ruimen. Dus eigenlijk niet over te klagen. Maar ik merk dat ik het heel irritant vind dat zodra de kids wakker worden het alleen maar kinder activiteiten zijn en er gewoon geen ruimte is voor even samen chill.

Sizzie1

Sizzie1

01-08-2018 om 10:11

Hij

Wilt dat denk ik ook wel maar de jongste van 5,5 kan niet heel goed zichzelf vermaken en grijpt dan naar de Ipad, vinden jullie dat je op vakantie ook blijft opvoeden of zou je zeggen ach 2 uurtjes ipad kan best? Anders zou er een strijd zijn met dat de jongste blijft trekken aan hem met zullen we dit en zullen we dat... eigenlijk moet hij natuurlijk zichzelf kunnen vermaken en moet ik dat proberen en daarna weer als gezin wat doen

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-08-2018 om 10:56

Vakantie

Ik zou het er mooi van nemen. Dat koken is het werk niet, en verder lekker onderuit met een boek. Misschien een wandelingetje zonder zeurende kinderen om je heen.
Doen jullie thuis wel meer met zijn tweeën?

Sizzie1

Sizzie1

01-08-2018 om 13:08

Thuis wel eigenlijk, ook omdat we co ouderschap hebben zijn de kids 3 dagen per week bij hun papa. En ik vermoed dat ik even moest “wennen” weer. Hoe lief ik ze ook heb hoor. Maar dan hebben we meer tijd samen. Nu 3 weken vakantie en ik moet het denk ik even los laten. Het zo opschrijven geeft al helderheid eigenlijk. Hij is sowieso actiever qua doen dan ik en dat valt nu meer op. Vanavond gaan we uit eten met zijn allen en lekker genieten.

Brianna F

Brianna F

01-08-2018 om 14:03

lot uit de loterij

die man.

Niki73

Niki73

01-08-2018 om 14:08

Pak je eigen rust

Geniet van die man inderdaad, en zeg gewoon dat het voor jou ook vakantie is en dat je even rustig wat tijd voor jezelf nodig hebt.
Hopelijk komen jullie 's avonds wel even aan elkaar toe.

Ely

Ely

01-08-2018 om 16:42

Heb ook zo’n man

Toen de jongste een jaar of drie of vier was maakte hij vriendje in het peuterbadje en dat vond ik heel relaxt dus ik ging lekker op de rand van het zwembad zitten kijken, heerlijk vond ik dat, even chillen. Vijf minuten later kwam manlief en ging met jongste spelen waardoor vriendje weer afdroop, ik balen hahaha.

Maar mijn man is gewoon actiever dan ik. Kan t niet goed uitleggen want in termen van sporten enzo ben ik actiever. Maar ik vind het gewoon lekker om af en toe even uit te loggen, hoe lief ik de kinderen ook vind

Sizzie1

Sizzie1

01-08-2018 om 17:09

Herkenbaar dus

Gelukkig ben ik dus niet de enige. En vandaag heb ik er van genoten hoor. Lekker beetje internetten en in een boek. Wel uitgesproken dat ze ook zichzelf mogen vermaken. Dat redde hij tot de lunch, oudste met vriendinnetje en jongste 1,5 uur iPad. Ik heb de lunch genaakt (hij ontbijt) en een half uur een spelletje gedaan en even half uurtje in zwembad (manlief ging toen ook mee) dan ging ik terug en lekker douchen, tijd voor mezelf, huisje aan kant gemaakt en net opgemaakt om over een uurtje uit eten te gaan.
En dat hij zelf 1,5 uur kan relaxen. Want hij heeft de boodschappen nog gedaan en met de jongste naar de kapper geweest.
Hij gaf aan dat dit een betere dag was dat ik gewoon even mee doe en hem ook een momentje geef. Nou ja als dat het is.. ik vind het gewoon heel luxe voelen dat er niet zo veel van me verwacht word. En dacht is meer samen tijd maar kan niet allee natuurlijk dus vanavond maar.
Thuis heb ik een drukke baan en doen we samen het huishouden. Dat valt nu toch meer weg en hij is een beetje van als kids en ik blij zijn is hij het ook. Maar moest er aan wennen denk ik.

Herkenbaar

Niet van mijn eigen man want die is foetsie maar van vrienden. Vorig jaar waren wij met meedere gezinnen op vakantie op een camping en toen waren er ook 2 van die mannen bij. Alles voor de kinderen. Tig soorten broodjes op bestelling halen voor bij het ontbijt, pannenkoeken bakken voor de lunch, sporten en spelletjes doen met de kinderen. Ik werd er maar moe van en denk ook meer zoals jij, nu moeten de kinderen zichzelf maar een tijd vermaken en de ouders hebben ook vakantie dus aub niet te moeilijk doen met wensen qua entertainment en eten. Er waren ook wat oudere kinderen van rond de 13/14 jaar bij dus 's avonds ging het vrolijk door en waren er geen echt serieuze gesprekken tussen de volwassenen mogelijk, dat vond ik jammer. De kinderen vonden het fantastisch. Het zijn sowieso van die actieve types, met één van hen ben ik eens naar een thermaalbad geweest; ging hij als een gek baantjes trekken.....
Ik zou het maar als een luxe probleem zien en je eigen plan trekken.

Sizzie1

Sizzie1

02-08-2018 om 10:08

Haha

Ik moet er om lachen die actieve mannen. Maar hij slaapt hier wel graag uit hoor als ik ontbijt even doe. Is niet zo dat hij alles doet ofzo. En dat snap ik met al die energie in de dag Haha Maar goed geniet maar van vakantie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.