Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Yvonne Koers

Yvonne Koers

23-07-2009 om 15:24

Veel veranderingen tegelijk[verhuizen + zusje erbij]

Over vier weken gaan wij met onze twee zonen van 3 en 4 verhuizen naar de andere kant van het land. We verhuizen van een woonwijk naar een boerderij. Daar zijn we al ruim 4 maanden aan het klussen, dus de jongens kennen de omgeving en het nieuwe huis al een beetje.
Daarbij ben ik op het moment van verhuizen bijna 8 maanden zwanger. Ze krijgen er dus kort na de verhuizing een zusje bij.
De laatste tijd begin ik vooral aan de oudste te merken dat hij gaat beseffen wat er gaat gebeuren. 's Avonds in slaap komen wordt moeilijker, hij is wat prikkelbaarder overdag, huilt wat sneller.
Een hoogzwangere mama met gierende hormonen en veel dingen te regelen, helpt ook niet heel erg ben ik bang.
Tot nu toe vind ik dat het heel aardig gaat, maar als het straks zo ver is: nieuw huis, nieuwe slaapkamer, nieuwe school, nieuwe vriendjes, nieuw zusje... Dat is voor "grote mensen" al heel veel, laat staan voor een peuter en een kleuter.

Heeft iemand tips, ervaringen, adviezen om met mij te delen?
Alsvast heel erg bedankt!
Yvonne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Komt goed

mijn dochter vierde haar 5e verjaardag met haar vriendjes van school en een week later gingen we verhuizen, ook een nieuwe school. Voor een kind maakt het niet uit of je verhuisd naar de andere kant van het land of naar de andere kant van de stad. Er zijn nog 2 speelafspraakjes geweest met die oude vriendinnetjes maar daarna nooit meer.

en ja het was allemaal heel veel, maar ze kreeg er veel goeds voor terug. Nu zijn we 1,5 jaar verder, ze heeft het nooit over die oude school of oude vriendjes, ze speelt nu dagelijks met de hele kliek uit de straat en sinds 2 weken heeft ze een zusje wat ook erg gezellig is. Enige waar ze moeite mee heeft gehad is de verandering van school, nieuwe vriendjes maken in de klas kwam pas na de zomervakantie in het nieuwe jaar. Voordeel bij jou is dat ze elkaar al hebben, mijn dochter was enigst kind.

Het komt goed hoor, ja af en toe even praten. Ik zei regelmatig 'ik kan mij dat heel goed voorstellen dat jij dat zo voelt, het is ook heel anders, ik vind het ook wel erg wennen'.

Sterkte

Hier was de volgorde andersom, en ook niet zo kort op elkaar: dochter geboren in maart, verhuizing wordt augustus, en zoon wordt in oktober 4 en gaat dan naar school. Lijkt me ook een kluif voor meneertje, die het nieuwe zusje nog niet eens helemaal te boven is

Overigens: nu wij volop met het nieuwe huis bezig zijn bedenk ik mij regelmatig hoe blij ik toch ben dat ik niet zwanger ben nu. Ik vind je dus enorm stoer en dapper en wens je veel sterkte toe met alle verhuisstress en de bevalling.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.